Announcement

Collapse
No announcement yet.

motti jumissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    motti jumissa?

    kaverin puolesta kyselen ja autokaan ei ole bmw...

    kyseessä siis -07 toyota Aygo 1,0 VVT-i ajettu 70tkm

    keverin muija oli kylmällä koneella lähtenyt ja n. kilometrin jälkeen oli alkanut hyytyä ja öljynpainevalo syttyi. ei tietysti tajunnut heti pysähtyä vaan jatkoi matkaa ja muutaman sadan metrin päästä kone niin jumissa, että ei pyörähdä startilla yhtään. ei edes jäähdyttyään.

    kysymys kuuluu mikä meni? luulisi tollasen koneen olevan aika varma peli

    itse veikkasin että öljypumppu lopettanut pyörimisen ja sitten leiponut laakerit kiinni. lähes uuden vaihtomoottorin saa 1200-1300e, niin tuota tuskin kannattaa edes avata?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Kyseistä moottoria mitenkään tuntematta, huohotin tukossa/jäässä. Öljyt kattilaan ja "hydro block" ?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8264
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by Micce///M View Post
      Kyseistä moottoria mitenkään tuntematta, huohotin tukossa/jäässä. Öljyt kattilaan ja "hydro block" ?
      sama epäilys, mehulinko imassu öljyt väärään osotteeseen.. ei kone leikkaa noin äkkiä, tiedän erään kaverin joka ajo m20:llä ~30km ilman öljyjä kun öljypohja halkes.. tuonkin reissun jälkeen kone pyöri edelleen mutta oli kyllä muuten valmis
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        kaverin puolesta kyselen ja autokaan ei ole bmw...

        kyseessä siis -07 toyota Aygo 1,0 VVT-i ajettu 70tkm

        keverin muija oli kylmällä koneella lähtenyt ja n. kilometrin jälkeen oli alkanut hyytyä ja öljynpainevalo syttyi. ei tietysti tajunnut heti pysähtyä vaan jatkoi matkaa ja muutaman sadan metrin päästä kone niin jumissa, että ei pyörähdä startilla yhtään. ei edes jäähdyttyään.

        kysymys kuuluu mikä meni? luulisi tollasen koneen olevan aika varma peli

        itse veikkasin että öljypumppu lopettanut pyörimisen ja sitten leiponut laakerit kiinni. lähes uuden vaihtomoottorin saa 1200-1300e, niin tuota tuskin kannattaa edes avata?
        No eihän sitä avata (=kansi pois) tarvii ekana. Jos sytytystulppia vähän raottaa ja kurkkaa endoskoopilla onko siellä öljyä , vettä vai venttiilinpalasia männänpäällä stoppaamassa pyörimisen..?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          tota huohotinta aluks kanssa mietittiin, mutta kun oikeen mikään ei viittaa siihen. auto ei savuuttanut ihmeemmin ja öljyn pinta ei ole laskenut ollenkaan. lisäksi se hyytyminen ja ö-paine valon syttyminen. :think
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • erkkap
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 43
            • Suomenniemi

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            sama epäilys, mehulinko imassu öljyt väärään osotteeseen.. ei kone leikkaa noin äkkiä, tiedän erään kaverin joka ajo m20:llä ~30km ilman öljyjä kun öljypohja halkes.. tuonkin reissun jälkeen kone pyöri edelleen mutta oli kyllä muuten valmis
            No tuota, M20 nyt pyörii vaikkei siinä olisikaan ollut öljyä vähään aikaan, mutta tuo tojon kone on noilla kilsoilla aika tiukka ja mäntä kyllä takertuu
            sylinterin seinämään ilman öljyä heti, ja tod. näk. ilman moukaria ei irtoa

            Liekö tuossa öljypumppu nokkaketjun kotelon kannessa, olisiko hyytynyt?
            Last edited by erkkap; 27-02-2011, 22:12. Reason: x

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14489
              • Oulu

              #7
              Originally posted by erkkap View Post
              Onhan noissa tojoissa, ainakin vvt-i koneissa ollut runsasta öljyn syöntiä ja sitä kautta öljyn loppumista, joten onhan siellä öljykin voinut loppua.
              Miten lie, ei taida noin uusissa enää olla... Enempi lienee tiisselin ongelma tuo öljynsyönti. Alakerta ja kansi menee uusiksi yleensä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by erkkap View Post
                No tuota, M20 nyt pyörii vaikkei siinä olisikaan ollut öljyä vähään aikaan, mutta tuo tojon kone on noilla kilsoilla aika tiukka ja mäntä kyllä takertuu
                sylinterin seinämään ilman öljyä heti, ja tod. näk. ilman moukaria ei irtoa

                Onhan noissa tojoissa, ainakin vvt-i koneissa ollut runsasta öljyn syöntiä ja sitä kautta öljyn loppumista, joten onhan siellä öljykin voinut loppua.

                siis öljyt on katsottu ja ihan ylämerkissä oli.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Tulpat pois ja kokeilla pyöriikö sitten startilla. Pitäis kyllä. Sitten taitaa olla vakavampaa.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    öljynkiertohan sieltä oli tukossa ja kampiakselin laakerit jumissa. joku kyläseppä oli vähän hionut kahta kaulaa ja vaihtanut laakerit. suosittelin kyllä kaveria hukkaamaan auton pikaisesti
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • makethecake
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 189
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      kaverin puolesta kyselen ja autokaan ei ole bmw...

                      kyseessä siis -07 toyota Aygo 1,0 VVT-i ajettu 70tkm

                      keverin muija oli kylmällä koneella lähtenyt ja n. kilometrin jälkeen oli alkanut hyytyä ja öljynpainevalo syttyi. ei tietysti tajunnut heti pysähtyä vaan jatkoi matkaa ja muutaman sadan metrin päästä kone niin jumissa, että ei pyörähdä startilla yhtään. ei edes jäähdyttyään.

                      kysymys kuuluu mikä meni? luulisi tollasen koneen olevan aika varma peli

                      itse veikkasin että öljypumppu lopettanut pyörimisen ja sitten leiponut laakerit kiinni. lähes uuden vaihtomoottorin saa 1200-1300e, niin tuota tuskin kannattaa edes avata?
                      alapään laakerit varmasti leipassu jos ei edes pyörähdä. uus pata ja taas mennään
                      E28 The one and the only

                      Comment

                      • 328 e36
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 488
                        • pori

                        #12
                        Originally posted by makethecake View Post
                        alapään laakerit varmasti leipassu jos ei edes pyörähdä. uus pata ja taas mennään
                        Et tainnut lukea aikaisempia viestejä kovin ajatuksella?
                        e36 320 cabrio.
                        e36 328 coupe.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎