Tarina epäonnistuneesta autonhausta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    PS tuon BMW liikkeen kaverin palvelualttius on kyllä jo poikkeuksellista. Itse kyllä muistaisin heppua jollakin Suomalaisella muistolla, Aaltomaljakko tms


    eikä ole sitten ainutlaatuinen tapaus. saksassa tuo toisten auttaminen tuntuu olevan monelle itsestäänselvyys. monta kertaa on tullut saatua sellaista apua siellä suunnalla, mitkä suomessa ei olisi tullut kuuloonkaan.

    majoittuihan männävuosina pojatkin bmw action reissulla, bmw liikkeen päällikön takapihalla puskurin maalin kuivamista odotellessa ja taisivat saada vielä opastetun kaupunkikierroksen vielä kaupanpäälle.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by jaki View Post

    PS tuon BMW liikkeen kaverin palvelualttius on kyllä jo poikkeuksellista. Itse kyllä muistaisin heppua jollakin Suomalaisella muistolla, Aaltomaljakko tms
    Auttoihan ne Saksalaiset Suomalaisia 1941-44

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kompataan nyt vielä, että tuon koneen päivityksen M57:sta M57N:ään voi unohtaa alkuunsa. Kyseisten koneiden ja oheislaitteiden eroja on tullut ihmeteltyä ja ne on lopulta melkoiset.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Osanottoni.
    Aluksi : unohda nuo "saan kovat alennukset veroihin.." jutut. Kuten jo kommentoitukin, verot menee toimivan auton mukaan, vaikka veisit trailerilla Tulliin. Tietysti, jos olet lakimies koulutukseltasi ja sen lisäksi hyvin Eurooppaoikeuteen perehtynyt, voihan tuon harrastuksena ottaa, että alkaa tappelemaan. Tuossa verot lienee joku viisi tonnia (ei mitään hajua oikeasti). Vuosien työllä todennäköisesti, useiden eri valituskierrosten jälkeen (ja kymmeniä sivuja juridista tekstiä) "tienaisit" ehkä 400 euroa, korkeintaan. Amatööriä et euroakaan.
    Hemi jo kommentoikin tuota koneen päivittämistä. Jollet ole todella hyvin perehtynyt eri malleihin ja osaa sitten tuolle Saksalaiselle asentajalle selventää, unohda koko homma. Tai siis, unohda koko homma alkuunsa

    Jos tuollainen olisi käynyt itselle, hoitaisin koko homman Saksassa, tullee edullisemmaksi ja ei kai sen hankalampaakaan.

    PS tuon BMW liikkeen kaverin palvelualttius on kyllä jo poikkeuksellista. Itse kyllä muistaisin heppua jollakin Suomalaisella muistolla, Aaltomaljakko tms

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ikävä juttu. Toivottavasti asiat lutviutuvat ja saat pienillä taloudellisilla kuluilla auton ehjättynä Suomeen.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Mystinen View Post
    Myyjä taitaa luottaa siihen että pieni suomi-poika nieleksii tappionsa ja lähtee kotiin korjailee romunsa. Yksityiseltähän sen ostit eli meneekö se kuitenki "perävalo takuuna" vaikka siellä oiskin se 3pv takuu ruksaus. Harmi homma kuitenki, on ollu itelläkin mielessä joku peli käydä hakee saksasta.

    eiköhän se kuitenkin ole juurikin yksityisiä varten tuo ruksaus? yritykset on muutenkin vastuussa myymistään autoista ilman mitään 3pv ruksejakin.

    Leave a comment:


  • Mystinen
    replied
    Myyjä taitaa luottaa siihen että pieni suomi-poika nieleksii tappionsa ja lähtee kotiin korjailee romunsa. Yksityiseltähän sen ostit eli meneekö se kuitenki "perävalo takuuna" vaikka siellä oiskin se 3pv takuu ruksaus. Harmi homma kuitenki, on ollu itelläkin mielessä joku peli käydä hakee saksasta.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Mikä takuu? Eikö auto ostettu yksityiseltä?
    Kauppakirjassa oli ehto että "takuu 3 pv" tjsp.

    Eikai missään ole määritelty että mitä tuo kattaa...

    Jos näin on, ei rahoja myyjältä saa muuten pois kun viemällä asia oikeuteen.

    Jos taas myyjänä oli liike niin tilanne on toinen.
    Tosin yleensä myyvät noita vanhempia asiakkaan lukuun tms. tavalla kiertävät kuluttajasuojaa...

    Pienet piirit, olin hannoverissa pe klo 20 aikoihin ;-)

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Tästä voi tulla kova vääntö. Hetikun tiedän kustannuksista, lähetän myyjälle viestin, että ottaisiko edes puolella osaa.

    älä nyt ala suoraan nöyristelemään. ota selvää mitä tuo takuu kattaa ja lähde sen mukaan vaatimaan. sulla on mustaa valkoisella ja itsehän on sen takuun sille antanut. onko sulla vakuutuksessa oikeudenkäytikulujen korvaus?

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Mitenkäs sitova tuo 3 päivän takuu Saksassa on? Ei kai tuo nyt ihan huvikseen ole vaihtoehtona, josta voi luistella pois sanomalla että en minä tosissani siihen laittanut?
    Tästä voi tulla kova vääntö. Hetikun tiedän kustannuksista, lähetän myyjälle viestin, että ottaisiko edes puolella osaa.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Mitenkäs sitova tuo 3 päivän takuu Saksassa on? Ei kai tuo nyt ihan huvikseen ole vaihtoehtona, josta voi luistella pois sanomalla että en minä tosissani siihen laittanut?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Pitää olla tieliikkennekelpoinen jotta veroitus voidaan aloittaa, ainakin näin tullin sivujen mukaan. Tuskin menee tuohon luokkaan jos auto ei kulje?
    Kyllähän se käy! Mutta joo, any case niin fiksuinta korjauttaa saksassa.. Löytyy varmaan netistäkin joku kelpo BMW -kerholainen, joka tekee homman suht tauloudellisesti?

    - H

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Kiitti paljon hyvistä vinkeistä. Rupesinkin jo kattelemaan ebay:sta tekniikkaa tuohon. Yllätyin, kun motteja saisi jo alle 2000 euron. Tuli vain mieleen, että mitä jos samalla istuttaisi tuohon vähän uudempaa tekniikkaa? Esim pykälää uudemman 3 litrasen kiisselin, jossa on jo 170hp? Vai meneekö siinä tapauksessa enemmänkin osia vaihtoon, kuin pelkkä moottori?

    Tuolla ylläolevalla motin hinnallahan sitä vikaa ei edes kauheasti kannata lähtee paikallistamaan, jos sen etsimiseen ja huoltamiseen kuluu aikaa ja rahaa tuhottomasti.

    Varmaankin päätän jokatapauksessa huollattaa sen saksassa. Jos vakuutusyhtiö kustantaisi auton suomeen, niin tuokoon sen ehjänä sitten.

    Nyt vaan pitää sitten pyytää tätä güntheriä poistamaan läpät mahdollisesta uudesta motista.
    Siis niitä motteja pitää saada reilustikkin alle 2000€:n, kun kerran niitä saa täältäkin.
    Moottorin vaihto eri tyyppiseen on käytännön tasolla mahdotonta.

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Ikävä tarina tosiaan, mutta näyttää että tunnelin päässä on valoa jo .
    Ei muuta kuin tien suunnassa eteenpäin! Asioilla on tapana järjestyä!

    - Antti -

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Kiitti paljon hyvistä vinkeistä. Rupesinkin jo kattelemaan ebay:sta tekniikkaa tuohon. Yllätyin, kun motteja saisi jo alle 2000 euron. Tuli vain mieleen, että mitä jos samalla istuttaisi tuohon vähän uudempaa tekniikkaa? Esim pykälää uudemman 3 litrasen kiisselin, jossa on jo 170hp? Vai meneekö siinä tapauksessa enemmänkin osia vaihtoon, kuin pelkkä moottori?

    Tuolla ylläolevalla motin hinnallahan sitä vikaa ei edes kauheasti kannata lähtee paikallistamaan, jos sen etsimiseen ja huoltamiseen kuluu aikaa ja rahaa tuhottomasti.

    Varmaankin päätän jokatapauksessa huollattaa sen saksassa. Jos vakuutusyhtiö kustantaisi auton suomeen, niin tuokoon sen ehjänä sitten.

    Nyt vaan pitää sitten pyytää tätä güntheriä poistamaan läpät mahdollisesta uudesta motista.

    Leave a comment:

Working...
X