Tarina epäonnistuneesta autonhausta

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Momentinmuunnin ja vetolevy ilmeisesti vaihdettu.
    Näin varmaan...

    Onko tuo lause käännetty jollain käännöskoneella?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siellä ei ole vauhtipyörää, joten tuskin sitä on vaihdettu Momentinmuunnin ja vetolevy ilmeisesti vaihdettu.

    jaa niin se olikin automaagi

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Siellä ei ole vauhtipyörää, joten tuskin sitä on vaihdettu Momentinmuunnin ja vetolevy ilmeisesti vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Eli öljynvaihtoineen 2800€.

    En tiedä veloittiko kaveri siitä että haki auton pajaansa.

    Oon fiksumpi kun saan niitä raportteja käteen tosta.
    Kalliltahan tuo kuulostaa, jos vain vauhtipyörä vaihdettu :(

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    ja mitä maksoi? sieltä ei siis ollut kuin vauhtipyörä rikki. mitä osia sieltä oli ulos asti tullut?
    Ilmeisesti vaihdelaatikon momenttimuunnin ollu sökö.

    Hieman oudohko tuo lause kuitenkin... Vauhtipyörän synkronointi?

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Mitza View Post
    Dodih. Auto on valmis. Ens torstaiksi varasin lennot saksaan, joten vielä melkein viikon joutuu kärsimään :(

    Saan täydelliset dokumentit autosta, kun haen sen. Tällä BMW expertillä on joku kaveri, joka hoitaa ton dokumentin käännöksen, että mitä on tehty.

    Tän hetken tietojen mukaan siitä on hajonnut ja korjattu ainakin seuraavat osat:
    "converter and the flywheel synchronisation" Tekninen sanasto ei ole oikein hallussa, joten mitäs osia nämä ovatkaan? Muut jutut selviävät varmaan dokumenteista. Kopsaan ne tänne kun ne ovat kätösissäni.

    Samaan hintaan on myös vaihdettu laatikkoon öljyt. Eipähän sitä tarvitse murehtia täälä suomen päässä. Olisin nimittäin vaihdatuttanut ne samantien täällä.


    ja mitä maksoi? sieltä ei siis ollut kuin vauhtipyörä rikki. mitä osia sieltä oli ulos asti tullut?

    Leave a comment:


  • Mitza
    replied
    Dodih. Auto on valmis. Ens torstaiksi varasin lennot saksaan, joten vielä melkein viikon joutuu kärsimään :(

    Saan täydelliset dokumentit autosta, kun haen sen. Tällä BMW expertillä on joku kaveri, joka hoitaa ton dokumentin käännöksen, että mitä on tehty.

    Tän hetken tietojen mukaan siitä on hajonnut ja korjattu ainakin seuraavat osat:
    "converter and the flywheel synchronisation" Tekninen sanasto ei ole oikein hallussa, joten mitäs osia nämä ovatkaan? Muut jutut selviävät varmaan dokumenteista. Kopsaan ne tänne kun ne ovat kätösissäni.

    Samaan hintaan on myös vaihdettu laatikkoon öljyt. Eipähän sitä tarvitse murehtia täälä suomen päässä. Olisin nimittäin vaihdatuttanut ne samantien täällä.

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Originally posted by K-3 View Post
    Ihan uteliaisuuttani kysyn että kuinka pitkälle (oikeuteen asti?) piti asiassa mennä ennenkuin kiista ratkesi? Oliko kauppakirjassa erikseen mainintaa takuista? Entä mitä tämä André perheineen palveluistansa veloitti?
    Homma oli käytännössä niin, että olin ostanut 2 vuoden lisätakuun prätkälle myyjäliikkeen kautta. Laatikon hajottua ilmoitin asiasta takuufirmalle ja sitten Andrélle, sillä olin ostanut pyörän heidän avustuksellaan. Kun takuufirma sai tiedon laatikon rikkoutumisesta alkoivat jupisemaan, että se on mentävä myyjäliikkeen piikkiin. Myyjä taas pompotti asian takuufirman niskaan. Pompottelun syytä en muista. André selvitteli asiat ja maksoin itse laatikkoremontin ja sen jälkeen takuufirma maksoi kokonaisuudessaan minulle. André ei tässä tapauksessa veloittanut erikseen mitään (tod.näk. meni noutopalkkion/säilytyskustannusten piikkiin).

    Opettavainen tapahtuma itselle. Ei siinä oikeastaan muuta surkeaa ollut kuin se, että 5 viikkoa kesä-heinäkuuta meni poltellessa tupakkaa ja syljeskelemällä kattoon, kun odotti prätkää alle. Laatikko remontin jälkeen ajoin 8000 km ilman ongelmia ennen kuin myin pois.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Selviää soittamalla Päivi Aleniukselle www.alenius.de

    Leave a comment:


  • K-3
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    Itselläni hajosi 3 vuotta sitten 1000 km oston jälkeen prätkästä vaihdelaatikko. Tuo Aleniuksen Päivin mies André hoiti keskusteluyhteyden, kun itselläni loppui sanat suusta ja hermot kireällä. Viiden viikon taistelu ja takuuseen meni koko laatikko vaikka kytkinlevy oli ainoastaan antaunut.
    Ihan uteliaisuuttani kysyn että kuinka pitkälle (oikeuteen asti?) piti asiassa mennä ennenkuin kiista ratkesi? Oliko kauppakirjassa erikseen mainintaa takuista? Entä mitä tämä André perheineen palveluistansa veloitti?

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Sen tiedän ihan omasta kokemuksesta, että lain mukaan Saksassa myyjälle on annettava mahdollisuus korjata auto tuotevastuun puitteissa (ainakin kun myyjänä on autoliike, tuskinpa tässä kauheaa poikkeusta on yksityisellä myyjälläkään).

    Itselläni hajosi 3 vuotta sitten 1000 km oston jälkeen prätkästä vaihdelaatikko. Tuo Aleniuksen Päivin mies André hoiti keskusteluyhteyden, kun itselläni loppui sanat suusta ja hermot kireällä. Viiden viikon taistelu ja takuuseen meni koko laatikko vaikka kytkinlevy oli ainoastaan antaunut.

    Eli kannattaa ottaa yhteyttä

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by snelle View Post
    Ettei ollut mennyt hp ja kW sekaisin? Uudemmassa 3.0 dieselissä 170kW/231hp.

    Leave a comment:


  • snelle
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Samaa se kertoo kuin bmwfans, olin katsonut cabrioletin kohdalta. Eli 08.2002.

    Mutta kuitenkin, autossa pitäisi siis olla uusin kone. Noi päivitys jutut ja 170hp vähän hämäs.
    Ettei ollut mennyt hp ja kW sekaisin? Uudemmassa 3.0 dieselissä 170kW/231hp.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Samaa se kertoo kuin bmwfans, olin katsonut cabrioletin kohdalta. Eli 08.2002.

    Mutta kuitenkin, autossa pitäisi siis olla uusin kone. Noi päivitys jutut ja 170hp vähän hämäs.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    bmwfans mukaan eka 330cd on tehty marraskuussa 2004 !
    Realoem kertoo jotain muuta...

    http://www.realoem.com/bmw/select.do...l=330Cd&arch=0

    Leave a comment:

Working...
X