Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takavaloumpion lasin irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Takavaloumpion lasin irroitus

    Mitenkä oikeaoppisesti otetaan E46 sedanin sisemmän (takaluukussa olevan) umpion "lasi" muovi irti?

    luin jostain että lämmöllä lähtisi.

    itselläni on vanhat paskat harjoittelukappaleina ja parempien pitäisi sitten lähteä onnistuneesti irti.

    Koitin ensin vanhoja uunissa:

    50 asteella. -> ei irronnut
    75 astetta -> ei irronnut
    118 astetta -> ei irronnut
    150 astetta -> koko paska sulas mutta lasi ei vain irronnut

    ja täsmennykseksi umpioiden "lasi" ei ole lasia vaan muovia.

    mitenkä se kuuluisi irrottaa ja saako ylipäätään irti?
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Jaz
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 48
    • Järvenpää

    #2
    Jotkut on kokeillu irroitusta keittämällä/kuumassa vedessä isossa kattilassa. Voisikohan toimia tuossa?
    Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

    Ennen: E91/330dAT -06

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #3
      Originally posted by Jaz View Post
      Jotkut on kokeillu irroitusta keittämällä/kuumassa vedessä isossa kattilassa. Voisikohan toimia tuossa?

      yksi vanha huonokuntoinen takavalo on vielä koe kappaleena. joten sitä voisi koittaa myös.
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Ehkä sen ei ole tarkoituskaan lähteä irti :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Miksi se pitää saada irti?
          Leikkaamalla varmaan irtoaa mutta mutta, en kyllä vieläkään ymmärrä mitä tässä ajetaan takaa..Jotain tein itse, säästin patenttia lienee.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Miksi se pitää saada irti?
            Leikkaamalla varmaan irtoaa mutta mutta, en kyllä vieläkään ymmärrä mitä tässä ajetaan takaa..Jotain tein itse, säästin patenttia lienee.

            Eli ideana on hieman parannella ulkonäköä.

            Ostin kerran heräteostoksena lexus tyyliset takavalot. Asennettuani ne totesin että ne eivät sopineetkaan auton ulkonäköön.

            Asensin ulommat takaisin vakioksi, huomasin että nyt on hieman samaa näköä E60valojen kanssa.
            Joten takaluukun valot saivat jäädä lexus valoiksi.

            Lexusvaloissa tausta on krominen ja tämä pitäisi saada maalattua punaiseksi jotta sopisi väreihin.

            sen jälkeen valot näyttävät hieman E60 tyylisiltä

            tuossa lexus valot:


            ja tuon tyylinen on tavoiteltu lopputulos:

            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              #7
              Ei noita saa mitenkään ehjänä purettua, kun ovat käytännössä yhtä puuta. Välissä ei ole mitään sikakitin tapaista liimaa, joka uunissa antaisi periksi, vaan osat on liitetty toisiinsa tehtaalla tarkoituksena, että ovat ikuisesti kiinni. Liekö peräti sulatettu tai jotain.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #8
                Originally posted by Rockford View Post
                Ei noita saa mitenkään ehjänä purettua, kun ovat käytännössä yhtä puuta. Välissä ei ole mitään sikakitin tapaista liimaa, joka uunissa antaisi periksi, vaan osat on liitetty toisiinsa tehtaalla tarkoituksena, että ovat ikuisesti kiinni. Liekö peräti sulatettu tai jotain.
                Noin vähän päättelin uunikokeilun jälkeen. ilmeisesti joissain autoissa on kuitenkin liimattu?

                täytyy ihmetellä mitenkä tuon kromin värisen saisi maalattua punaiseksi. koska jos maalaan punaisella "tummensspraylla" pelkän lasin niin myös peruutusvalokin muuttuu punaiseksi ja konttorin sedät eivät ilmeisesti tykkää siitä ideasta.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎