Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds -98 kummallinen ja kova ääni moottorista??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzus
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 17
    • oulu

    525tds -98 kummallinen ja kova ääni moottorista??

    yhtäkkiä ajossa alkoi kone koliseen todella lujaa...ääni kuulostaa tulevan koneesta...auto ollu noin viikon korjaamolla ja ne ei tiedä mikä siinä on vikana...auto tärisee tyhjäkäynnillä ja pitää siis ihan törkeen kovaa kolina ääntä tyhjä käynnillä ja kun pikkusen lisää kaasua niin se savuttaa normaalia enemmän ja ääni voimistuu... tyhjäkäynti epä tasaista...korjaamo vaihtoi jo rikkinäiset hydraulinostimet 2kpl ja ääni hiljeni vain osittain... mikä tuolla ääntäs? kellään kokemusta...korjaamo epäili nokkaakselia mut se oli kunnossa ja pitää kuulenmma öljypaineet hyvin??? korjaamo ei nyt osaa sanoa juuta eikä jaata... voiko vika esim olla suuttimissa/männänrengas poikki?? autolla ajettu 395tkm.. hintaa jo tullu 600e ku ne vaihto nuo kaksnostinta ja ettiny sitä vikaa.
    Kiitos jo etukäteen...
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1764
    • Honkajoki

    #2
    Olisiko tämäntyyppinen ongelma: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=huono+meno
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Veikkaisin että jako pompannut..
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • -juzzi-
        BTCF Member
        • May 2004
        • 527
        • Klaukkala

        #4
        Ja jos ketju tarpeeksi venynyt niin ottaa jo venat mäntiin. silloinkin se vielä käy mutta kolisee.
        530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
        https://www.instagram.com/juzzi1984/

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          joissain bmw dieseleissä on ollut jopa kampura kahtena palana...kone silti käyntikuntoinen
          Last edited by jani1632; 02-04-2011, 20:40.
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • hanzus
            Newbiemmer
            • Jun 2008
            • 17
            • oulu

            #6
            ihme ääni

            Originally posted by -juzzi- View Post
            Ja jos ketju tarpeeksi venynyt niin ottaa jo venat mäntiin. silloinkin se vielä käy mutta kolisee.
            voisko jopa olla sillon syy siihen että hydr. nostimet mennynä rikki...
            aiko tarkistaa se korjaamo suuttimet et ne ei pasana, mut minusta epätodennäköstä...
            Voiko sen ketjun tarkistaa jotenki et onko se venyny/pompannu?? muuten kun avaamalla.

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1764
              • Honkajoki

              #7
              Originally posted by -juzzi- View Post
              Ja jos ketju tarpeeksi venynyt niin ottaa jo venat mäntiin. silloinkin se vielä käy mutta kolisee.
              voiko tosiaan.

              Originally posted by hanzus View Post
              voisko jopa olla sillon syy siihen että hydr. nostimet mennynä rikki...
              aiko tarkistaa se korjaamo suuttimet et ne ei pasana, mut minusta epätodennäköstä...
              Voiko sen ketjun tarkistaa jotenki et onko se venyny/pompannu?? muuten kun avaamalla.
              Onko syöttöpumpun säätö jo ihan ääressä ja millainen oli tyhjäkäynti, veto ja käyntiinlähtö ennen vikaa?
              Käytännössä pitää ottaa jakopään kotelo pois ja sitten on melkein sama vaihtaa kiristin, laahaimet ja ketjut, osat kun ei ole kalliita, mutta purkamista tulee paljon.

              Osaatko itse ruuvata yhtään, tai joku kaveri? Tuo jakopään remontti ei ole mikään vaikea homma ei voi olla, koska mäkin sain sen tehtyä Ohjeet saa netistä. Paljon menee aikaa, mutta rahaa sitten vähemmän.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                En suosittelisi kyllä tätä käyttämään. Vaan jaon tarkastus..Jos ei itse osaa niin traikulla tai hinaamalla pajalle.

                Meinaan ujosti alkaa vituttamaan varmaan siinä vaiheessa kun kone naulaa niitä venoja sieltä solmuun :think
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • hanzus
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 17
                  • oulu

                  #9
                  E

                  piti vaihtaa pajaa ku eivät osannu sanoa mitään...arvuuteli vain et mikäs vika siinä vois olla...no ens viikolla pitis tulla jotain asiaa ku tarkistaa jakopään tää uus paja...

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Suuttimia tarkastaessa on helppo tarkistaa suuttimenreiästä heittokellolla seuraako mäntä tarkasti kampiakselin liikettä. Näin saa poissuljettua alakerran laakeriviat.
                    Onko tuo ensimmäinen paja saanut selville, että käykö moottori kaikilla sylintereillä?
                    Last edited by kaol; 08-04-2011, 22:28.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • hanzus
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 17
                      • oulu

                      #11
                      uus paja.

                      tää uus paja sais muutamassa tunnissa selville et jakopäässä on ketju venyny ja "vääntynyt jengalle".ei vielä tienny et mikä on pettäny....kiristin tai laahari.. Onko teillä tietoo et kauanko tosa rempassa menee siis suurinpiirtein..täydellinen jakopää remppa??

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #12
                        Alle 20h.
                        Kaikkia muita osia saa ainakin alkuperäisenä ongelmitta, mutta kampiakselin rattaan kanssa on BMW:llä toimitusongelmia. Joulukuussa rattaita kysyessäni ko. osalle annettiin n. 2-3kk toimitusaika. :think
                        Tarvikerattaan saatavuudesta en osaa sanoa mitään.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1764
                          • Honkajoki

                          #13
                          Kyllä se kolme työpäivää ottaa, mikäli kaikki irtoo ehjänä. On meinaan paljon purkamista.
                          Onko ne rattaat nyt ihan välttämättä pakko vaihtaa? Missä vaiheessa huomaan, että jäi rattaat vaihtamatta, kun omaani tein rempan Nyt menty n25tkm
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            #14
                            Originally posted by okko View Post
                            Kyllä se kolme työpäivää ottaa, mikäli kaikki irtoo ehjänä. On meinaan paljon purkamista.
                            Onko ne rattaat nyt ihan välttämättä pakko vaihtaa? Missä vaiheessa huomaan, että jäi rattaat vaihtamatta, kun omaani tein rempan Nyt menty n25tkm
                            Eihän niitä pakko olekkaan vaihtaa.
                            Idea on siinä, että mekaanisesti kuluneita moottorin osia ei oo hyvä käyttää uusien kanssa, mutta jos haluaa tehdä zipillä, niin kuka estää. Ilman erillistä pyyntöä, korjaamo vaihtaa varmasti ketjujen yhteydessä myös rattaat.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • tuve87
                              Newbiemmer
                              • Mar 2011
                              • 11
                              • Keski-Suomi

                              #15
                              No oma kohtaisia kokemuksia n.kuukaus sitten, kunnon sirahdus kuului tyhjäkäynnillä ajellessa ja helv*tin moinen kolina rupes kuuluu moottorista, kaasua annettaessa paheni tuo kolina.

                              Syyksi paljastui 2 sylinterin kiertokangen laakerit olivat "hävinneet".

                              Auto tosin oli 325tds 97 ja 311tkm ajettu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎