Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin suurentaminen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacek
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 552
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Wittu_joo
    Sulla kun tuntuu olevan kokemusta tosta rakentamisesta.
    Oletko koskaan pistäny tommoseen m20 2.7l koneeseen läppärunkoja+hestec?
    Vaikutus? Läppiksien sopiva koko/pituus? 40mm/130mm?
    Tai joku muu säädettävä ruisku missä saa ilmamäärämittarin heittää jordaniaan.

    Itselle teen megaruutan
    En ole laittanu en mutta Hartgella oli aikoinaan H27 SP versio jossa oli Schrickin valmistamat läppärungot. Tehoksi ilmottivat 220hv. Läppärungoilla tyhjäkäyntikin sietää kireämpää nokkaa mutta ton pitkän iskun takia tosta ei koskaan tule kierroskonetta. Männännopeus kasvaa huimaksi eikä Etan omat männänrenkaat ole sellasille suunniteltu.

    Hartge käytti aikoinaan jonkun Fiatin mäntiä mutta en muista enään mitä. Jos sorvautat ylimmän rengasuran männästä 1.75mm niin voit käyttää M10 B16 koneen männänrenkaita jotka toimii hyvin. Vakionahan se rengasura on 1.5mm.

    Hestec/megaruutta jne kuullostaa kaikki kovin kalliilta. Mä vaihtasin tossa kohtaa ensin vaikka 3.5L koneen sinne ja jos se ei riitä niin upottasin sitten vaikka siihen noita pelimerkkejä tai miettisin jonkun Mospon koneen laittamista.

    M54B30 on myös hieno moottori ja kevyt jos etupään paino huolestuttaa M30 koneen kohdalla. Niitä vaan ei kovin halvalla saa mutta M52B28 vois jo löytyäkin. Painaa muuten 28kg vähemmän kun M50B25 eli 170kg kun on alumiinilohkolla
    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

    Osia myytävänä

    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Jacek
      Originally posted by Wittu_joo
      Sulla kun tuntuu olevan kokemusta tosta rakentamisesta.
      Oletko koskaan pistäny tommoseen m20 2.7l koneeseen läppärunkoja+hestec?
      Vaikutus? Läppiksien sopiva koko/pituus? 40mm/130mm?
      Tai joku muu säädettävä ruisku missä saa ilmamäärämittarin heittää jordaniaan.

      Itselle teen megaruutan
      En ole laittanu en mutta Hartgella oli aikoinaan H27 SP versio jossa oli Schrickin valmistamat läppärungot. Tehoksi ilmottivat 220hv. Läppärungoilla tyhjäkäyntikin sietää kireämpää nokkaa mutta ton pitkän iskun takia tosta ei koskaan tule kierroskonetta. Männännopeus kasvaa huimaksi eikä Etan omat männänrenkaat ole sellasille suunniteltu.

      Hartge käytti aikoinaan jonkun Fiatin mäntiä mutta en muista enään mitä. Jos sorvautat ylimmän rengasuran männästä 1.75mm niin voit käyttää M10 B16 koneen männänrenkaita jotka toimii hyvin. Vakionahan se rengasura on 1.5mm.

      Hestec/megaruutta jne kuullostaa kaikki kovin kalliilta. Mä vaihtasin tossa kohtaa ensin vaikka 3.5L koneen sinne ja jos se ei riitä niin upottasin sitten vaikka siihen noita pelimerkkejä tai miettisin jonkun Mospon koneen laittamista.

      M54B30 on myös hieno moottori ja kevyt jos etupään paino huolestuttaa M30 koneen kohdalla. Niitä vaan ei kovin halvalla saa mutta M52B28 vois jo löytyäkin. Painaa muuten 28kg vähemmän kun M50B25 eli 170kg kun on alumiinilohkolla
      Sehän on luovuttamista jos nyt rupee konetta vaihtamaan tai turbottamaan.

      Ei toi megaruutta maksa antureineen kun 200-300€

      Ja tarkotus olis vääntää pätkäsemällä vanha imusarja ja käyttää vanhoja tuplia läppärunkoina
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Wittu_joo
        Sehän on luovuttamista jos nyt rupee konetta vaihtamaan tai turbottamaan.

        Ei toi megaruutta maksa antureineen kun 200-300€

        Ja tarkotus olis vääntää pätkäsemällä vanha imusarja ja käyttää vanhoja tuplia läppärunkoina
        Luovuttamista tai taloudellisesti ajatellen järkevää, makuasia. En tosin tiennyt että toi megaruutta on noin paljon halvempi kun Hestec. Weber valmisti ainakin aikoinaan läppärunkoja joissa on valmiit paikat suuttimille. En tiedä tekevätkö niitä enään mutta sellasille löytys varmasti myös helposti imusarja jne.

        Läppärungot on hieno idea - jos toteutat sen ni kerro ihmeessä miten kävi.

        Aa - Bilas valmistaa niitä muuten - onhan mulla jopa kuvakin sellasesta *dorka*
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by Jacek
          Originally posted by Wittu_joo
          Sehän on luovuttamista jos nyt rupee konetta vaihtamaan tai turbottamaan.

          Ei toi megaruutta maksa antureineen kun 200-300€

          Ja tarkotus olis vääntää pätkäsemällä vanha imusarja ja käyttää vanhoja tuplia läppärunkoina
          Luovuttamista tai taloudellisesti ajatellen järkevää, makuasia. En tosin tiennyt että toi megaruutta on noin paljon halvempi kun Hestec. Weber valmisti ainakin aikoinaan läppärunkoja joissa on valmiit paikat suuttimille. En tiedä tekevätkö niitä enään mutta sellasille löytys varmasti myös helposti imusarja jne.

          Läppärungot on hieno idea - jos toteutat sen ni kerro ihmeessä miten kävi.

          Aa - Bilas valmistaa niitä muuten - onhan mulla jopa kuvakin sellasesta *dorka*
          dbilas:sin täydellinen paketti maksais 2000€ jotein jää ostamatta.

          Parilla muullakin valmistajalla on noita sarjota, halvimmillaan tais mennä 1000€ imusarjan kanssa

          Pitää pysytellä näissä tee-se-itse sarjoissa.

          Kattelin tossa niin porshen tripla kaasari pari on 200-400€
          Siinä olis lähtökohtaa
          Tai sitten kattelee jostain 3*tuplia

          Juttua tulee tohon mun Tv projekti aiheeseen kunhan homma edistyy
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Jacek
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 552
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Wittu_joo
            Kattelin tossa niin porshen tripla kaasari pari on 200-400€ Siinä olis lähtökohtaa .Tai sitten kattelee jostain 3*tuplia
            Ferrari 250GT:ssä on myös 4kpl 3.kurkkuisia pystyimuja, samoin Vanhassa Lamborghini Countach 5000 mallissa. Sellasesta ne löytyy varmasti helpommin ja halvemmalla :wink:

            Lambossa muistaakseni Lortot ja Ferrarissa Weberit. Kait niitä saa ihan kaasarikaupastakin ? Nylundin Lefalla vois myös olla possun kaasareita, voin kysästä siltä kun näen

            Tosin eikös vaakaimut olis aika paljon paremmat tohon ku pystyt ? Tulee aika ahdasta pellin ja putsarikotelon välissä.

            AVK-170 on E30 320 / 2,56L 3x pystyimuilla. Auton muutoslupapaperit löytyy vielä jos niitä joku tarvitsee
            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

            Osia myytävänä

            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎