Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytysennakon vaikutus moottorin lämpötilaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    Sytytysennakon vaikutus moottorin lämpötilaan

    Elikkäs,moottorina m50b25 turbo joka torstaina pitäisi mennä penkkiin säädättämään loppuun,mutta nyt pukkaa lämpöongelmaa ihan tosissaan etenkin näillä kuumilla keleillä, ilmaus tehty pariin kertaan alipaineella ja pullon kanssa mutta edelleen lämmöt nousevat toiseksi viimeisen viivan ja punarajan väliin myös pikatie ajossa.

    Auto puhaltaa lämmintä hyttiin hyvin,ei hukkaa nestettä,uusi painekorkki,termostaatti kunnossa,kiertovesipumppu poistettu(rikki),uusi syyläri ja letkut ei vuoda ja uusi imevä sähköflekti löytyy.

    Onko nyt kuitenkin kysymys sytytysennakosta/seossuhteesta joka huonolla palamisella nostaa moottorin käyntilämpötilaa?

    Tunerstudiosta katsoessa tyhjäkäynnillä ~750-800rpm ennakko on noi 12-13astetta.

    Auttakaa miestä mäessä,torstai lähestyy..
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    kurkkaapa niinkin yksinkertainen asia kuin flektin pyörimis suunta
    mä laitoin joku kerta omasta vahingossa piuhat väärin päin ja viisari oli samoissa kohdissa
    saatko tämän lisäksi ohjattua filtterille viileampää ilmaa, vaikka jarrun jäähdytys putkesta haaroittamalla tai siirtämällä filtteri sumarin taakse.tms
    se ilma siellä kone huoneen puolella karkaa kuitenkin sinne 60-75 asteeseen niin olisi parempi saada se 30 asteinen ilma sinne koneeseen
    Last edited by Tonton; 07-06-2011, 14:11.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Yksinkertaisesti, ennakko vaikuttaa lämpöihin. Varsinkin kun on myöhäisellä.

      Comment

      • PPmotor
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 725
        • E-Pohjanmaa

        #4
        Cometic?
        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
        Power2Drift Team

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by Tonton View Post
          kurkkaapa niinkin yksinkertainen asia kuin flektin pyörimis suunta
          mä laitoin joku kerta omasta vahingossa piuhat väärin päin ja viisari oli samoissa kohdissa
          saatko tämän lisäksi ohjattua filtterille viileampää ilmaa, vaikka jarrun jäähdytys putkesta haaroittamalla tai siirtämällä filtteri sumarin taakse.tms
          se ilma siellä kone huoneen puolella karkaa kuitenkin sinne 60-75 asteeseen niin olisi parempi saada se 30 asteinen ilma sinne koneeseen
          Coolerin läpi taitaa imuilma kulkea.. Että kaippa se hiema jäähdyttää..

          Mutta topicin aloittajalle mene sinne penkkiin ni kyllä se siellä sitten kertoo mistä kenkä puristaa vai puristaako mistään..
          Mun E30:ssä nousee keskiviivan ja punaisen puoleenväliin niin KMS:n näyttö näyttää silloin 88C eli termari aukee silloin, eli en luottais siihen mittariinkaan niin tarkkaan vaan kato sieltä moottorinohjaukselta mitä ne lämmöt näyttää..
          Last edited by duuk; 07-06-2011, 15:49.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Juzbe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1066
            • Pori

            #6
            Jep jep,kiitokset nopeista vastauksista,heitin Mystiseltä saamat sytkäkartat kehiin,rupesi pysymään lämmöt jo kurissa! jos sitten hienosäätöä vielä penkissä niin saisi vielä hieman tiputettua lämpöjä.

            Perkeleesti ennakkoa tuolla oli kun rupesi tarkemmin katselemaan,hiukan hälytyskellot soi kun pienellä kaasun painalluksella 0.5bar paineita.

            Nyt JO autosta tuli helvetin mukava ajaa,taisi kulutuskin tippua roimasti vrt. 38l/100km..

            Kiitokset vielä Terolle,eiköhän jatketa tästä sytkäkeskustelua?

            Ja ei ole cometiccia,juuri noista syistä

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Mitäs ennakkoja sinne nyt sitten tuli? Ei siellä ennakkoja varmaan liikaa juuri ollut, ellet sitten skaaloja muuttanut. Ei pysty muistamaan, mutta joka tapauksessa se kartta tehtiin puhtaasti sellaiseksi että auton saa käyntiin hyvin ja liikuteltua, kunhan rukkaa bensat kohdalleen jos on muut kuin vakiosuuttimet. Ei siis ajettavaksi, niinkuin huomasitkin
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by duuk View Post
                Coolerin läpi taitaa imuilma kulkea.. Että kaippa se hiema jäähdyttää..
                näinhän se tekee mutta tarviiko sinne silti nykästä sitä kuumaa ilmaa konehuoneesta syyttä suotta
                vai onko herralla oma lehmä ojassa sen sienen kanssa:think
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Mitäs ennakkoja sinne nyt sitten tuli? Ei siellä ennakkoja varmaan liikaa juuri ollut, ellet sitten skaaloja muuttanut. Ei pysty muistamaan, mutta joka tapauksessa se kartta tehtiin puhtaasti sellaiseksi että auton saa käyntiin hyvin ja liikuteltua, kunhan rukkaa bensat kohdalleen jos on muut kuin vakiosuuttimet. Ei siis ajettavaksi, niinkuin huomasitkin

                  juuh tiedän,kyllähän niitä hiuka tuli rukkailtua mutta nyt kokonaan uusi kartta sisällä ja nyt toimii sillain että voi hyvällä mielin ajaa penkkiin,ja toivottavasti myös takaisin kartta löytyy mun projektitopicista,muistaakseni sivun 16 ensimmäinen postaus.

                  Eli yhteenvetona siis nyt semmoiset kartat ettei lämmöt nouse ja pystyy ajamaan suht normaalisti.penkissä hierotaan loppuun

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎