Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • newport
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 58
    • Kerava

    330d nostaa lämpöjä

    Yritin söörtsillä mut ei vastaavaa löytynyt, eli normaaliajossa ja ulkolämpötilan ollessa alle 20 astetta ei mitään, mut kovalla helteellä esim täyskaasu ohitus nostaa punaisen rajamaille. kun löysää niin palautuu normiksi. Ei hukkaa nestettä. Vesipumppu?Termari ei avaudu kunnolla? Tukos?

    Kellään kokemusta?
    330daT M-Sport II -02 170kw/520nm
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by newport View Post
    Yritin söörtsillä mut ei vastaavaa löytynyt, eli normaaliajossa ja ulkolämpötilan ollessa alle 20 astetta ei mitään, mut kovalla helteellä esim täyskaasu ohitus nostaa punaisen rajamaille. kun löysää niin palautuu normiksi. Ei hukkaa nestettä. Vesipumppu?Termari ei avaudu kunnolla? Tukos?

    Kellään kokemusta?
    Kuinkahan kuumana se oiken on käynyt, kun omassani ainakin on 97 asteessa vielä keskialueella?
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by newport View Post
      mut kovalla helteellä esim täyskaasu ohitus nostaa punaisen rajamaille.
      Jos ei ole jo nesteet ja öljyt sekasin, niin voisin veikata hyvää tuuria! Eli ajappa se auto nyt nopiasti huoltoon!

      Nostaako lämpöjä paikallaa ollessa(n.10min) ja kevyesti kaasuttaesssa??
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • newport
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 58
        • Kerava

        #4
        ei ole nesteet sekaisin. Tai ainakin näyttää et öljyt on ok ja nesteet ok.
        ei nosta tyhjäkäynnillä eikä pienellä polkemisella. ja jos esim 15 astetta lämpöä ni voi antaa ihan kun haluaa lämää.
        330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Ilmeisesti aika reilusti lastutettu tuon nimimerkin mukaan.

          Veikkaisin, että syy voi ainakin osittain olla siinä. Teho ei kuitenkaan lastuttamallakaan tule tyhjästä vaan palotilan lämpötilat nousevat ainakin jonkin verran. Sitä kautta saattaa alkaa olla, että näissä helteissä ei jäähdytysteho hetkellisesti enää tahdo riittää tuolle lämmöntuotolle. Toki tuollainen nopea jäähtyminen kaasun hölläyksen jälkeen kielisi siitä, että nestettä ei vaan mee termostaatin läpi riittävän nopsaan. Kannattaa varmaan vaihtaa uus termari ja vesipumppu varmuuden vuoksi, varsinkaan jos niitä ei oo viimeisen 100tkm sisään vaihdettu.

          Onkos tässä EGR poistettu käytöstä ja mahdollisesti EGR termarin kierto tulpattu. Jos on niin silloin varmaan perustermari alkaa vaan ahdistaa näissä helteissä. Valmistaja kuitenkin suunnitellut sinne kaks termaria rinnan kytkettynä.

          Jos ei niillä parane niin kannattanee helteellä ajella hieman kevyemmillä saappailla. Tuollaiset lämpöshokit ei oo kannelle pitkän päälle hyväksi.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎