Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kompura jäi hurisemaan auton sammuttamisen jälkeen Nyt Kompura hurisee tekemättä mitn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    Kompura jäi hurisemaan auton sammuttamisen jälkeen Nyt Kompura hurisee tekemättä mitn

    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä..?

    Auto on e61 535d -05

    Koitin vähän etsiskellä kompuran toiminnasta juttua, mutta en sitten löytänyt ainakaan vielä mitään sopivaa juttua.

    Eli äsken auton ajettuani parkkiin (jätin käyntiin) sellaiseen jyrkkään maastoon huomasin autolle takaisin tullessani että siltä puolelta mille auto oli kallellaan rupesi kuulumaan kompuran ääntä se nosti autoa niin että se olisi vaaterissa.

    Aikaisempana päivänä kotona pihaan ajettaessa auto jäi oikealle hiukan kallelleen, niin auton sammuttamisen jälkeen kuului hurinaa ja se puoli nousi joka oli alempana. Eli kuuluuko sen mennä näin vai onko jossain vikaa? Kuuluisiko kompuran hurista vai miten sen toiminta menee? Jotenkin kuitenkin se kompuran käyntiääni oli niin "karu", että kuulosti vialliseltä tiiä sitten.. Osaako joku sanoa asiasta jotain?

    EDIT:
    Mitään vikakoodia tms auto ei ole antanut tähän liittyen.
    Last edited by Tofu; 15-06-2011, 23:32.
    F01 730d -13
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Jaa-a. Ei se kompura kyllä oikeastaan koskaan muuten äännä kun renkaita vaihtaessa tai ts. kun on joku kulma tunkattu ylös ja laskee sen alas... Äänen kyllä selvästi kuulee ulkopuolelta autoa. Tietysti jos johonkin ristiriipunnan tapaiseen paikkaan jättää niin saattanee hurista?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Eli näissä kahdessa tapauksessa auto oli kallellaan sillälailla, että oikea takakulma oli korkeammalla kun muut kulmat ja siten rengas syvemmälla rengaskotellossa, kuin muut renkaat (rengas lokasuojan kanssa samalla tasolla, ehkä vähän sisäpuolella) ja näin ollen kompura nosti tätä nurkkaa pitäen ikävää ääntä
      F01 730d -13

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Terveen kompuran ääni on sellaista kohtalaista hurinaa, ei mitenkään pahan kuuloista.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tofu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 515
          • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

          #5
          No saattaa olla, että liioittelin sen äänen "laatua" mutta ääni oli jonkin verran samanlainen kuin oikea kompressori päästää. Mutta miltä tuo mun ongelma muuten kuulostaa? Vika vai normi toiminta?

          Entäs nuo letkut, montako niitä on ja miten hankala niitä on vaihtaa?
          F01 730d -13

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Tofu View Post
            Mitään vikakoodia tms auto ei ole antanut tähän liittyen.
            Millä sinä katsoit vikakoodit?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #7
              Kyllä tuo ihan normaalia on. Joskus kun jättää auton parkkiin epätasaiselle alustalle niin kompura on korjanut korkeutta...
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Tofu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 515
                • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                #8
                Muotoilin ehkä väärin tuon vikakoodi jutun. Sanotaan uusiksi, eli ajotietokone ei herjannut siihen liittyen mitään. Eli ei ole auto ollut piuhan päässä tms.
                F01 730d -13

                Comment

                • huppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 371
                  • Suomi

                  #9
                  Kyllä mulla ainakin hurisee, yleensä tosin silloin kun lastaa kontin täyteen tavaraa. Joskus myös kun pysäköi aivan kallelleen.
                  ex E61 530da 2004

                  Comment

                  • Tofu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 515
                    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                    #10
                    APUA kaivataan

                    APUA

                    Eli emäntä tuli tänään autolla töistä ja soitti että tasonsäädön fault oli ilmaantunut. Eli nyt auto laskee takapään ihan alas ja kun virrat laittaa päälle niin nostaa hetkeksi ylös? ja sitten tulee alas Mitähän vit**a..?
                    Last edited by Tofu; 15-06-2011, 23:22.
                    F01 730d -13

                    Comment

                    • Tofu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 515
                      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                      #11
                      Onko miten yleistä, että letkut kompuralta jousille menee rikki? Eikös ne ole sellaiset tosi ohuet letkut?

                      Entä jousien kestävyys?

                      Mistä pääsee näkemään jousen yläpään? Jos katsoisi onko letku kiinni..

                      Edit:

                      Eli avasin sisälokarit ja katselin vähän sinne ja ihme kyllä kangaspäällysteinen letku oli ehjä, mutta vaihdoin kuitenkin uuteen letkuun. Mutta se ei auttanut mitään, perä on edelleen maassa.
                      Eli autossa oli tosiaan niin, että se valkoinen venttiili oli vänkärin puolella ja siitä se letku meni takapuskurin takana kuskin puolelle kompuralle, joka oli takavaimentimen vieressä. Siitä lähti sitten letkut jousille. Kompura tosiaan ääntelee, mutta mitään ei vaan tapahdu. Perä pysyy maassa. Hankalaksi tilanteen tekee sen, että kun perä on ihan maassa niin vanteet hankaa sisälokariin ja autolla ei voi ajaa. Eli onko tähän jotain kostia millä saisi väliaikaisesti perää ylöspäin?

                      Toinen ongelma:

                      Kun vaihdoin tuota letkua, niin otin sen luukun akun vierestä pois ja samalla tietysti akkukin pois. Sen jälkeen kun laitoin akun paikalle, niin herjasi active steeringiä ja tosiaan tuo ohjaustehostin ei ollut mukana enää pelissä. Saako tälle mitään kotikonstein?

                      Parasta tässä on se, että ostin auton 3 päivää sitten ja nyt ollaan tässä pisteessä....

                      Minkäs hintaisia kompurat (tarvittavat kamat) nyt olikaan ja saiko sen itse vaihdettua ja vaatiiko se koodausta vaihdon jälkeen?
                      Last edited by Tofu; 15-06-2011, 23:37.
                      F01 730d -13

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Suodatin apparin puolella, mutta kompura kuskin puolella...? :think Kummallinen E61.

                        Mahdollisesti rikki joku venttiileistä tai sitten niiden ohjaus. Inpalla näkis alkua.

                        Active steering on pudonnut pois varmaankin ohjauskulma-anturin kalibroinnin puuttuessa, ollut ratti vinossa kun olet akun irroittanut ja nyt nollakohta on missä sattuu.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • eekuusyks
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 164
                          • Pohjois-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Tofu View Post
                          Parasta tässä on se, että ostin auton 3 päivää sitten ja nyt ollaan tässä pisteessä....
                          Sullahan on kulutajansuojalain mukainen 7? päivää olla tyytymätön kauppaan ja vaatia myyjäliikettä laittamaan viat kuntoon. Monet liikkeet näin tekevätkin mukinoitta. Yksityisen kanssa kaupaa tehdessä voi olla vähän hankaleempaa, mutta itse ottaisin yhteyttä myyjään ja pyytäisin ainakin tuotteen hinnan alennusta.



                          Nythän autossa on selkeästi tekninen vika koska sillä ei voi ajaa.

                          Comment

                          • loukkis
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 73
                            • Vantaa

                            #14
                            [QUOTE=Tofu;2401229]Toinen ongelma:

                            Kun vaihdoin tuota letkua, niin otin sen luukun akun vierestä pois ja samalla tietysti akkukin pois. Sen jälkeen kun laitoin akun paikalle, niin herjasi active steeringiä ja tosiaan tuo ohjaustehostin ei ollut mukana enää pelissä. Saako tälle mitään kotikonstein?
                            QUOTE]

                            Eikös tuon saanut korjattua kääntelemällä rattia laidasta toiseen virrat päällä paikallaan ollessa tai jotenkin noin. Haulla löytyy ohjeet.
                            320d LCI

                            Comment

                            • Tofu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 515
                              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                              #15
                              No niin, auto vietiin lavetilla korjaamolle. Ei tosiaan pysty ajamaan, kun vanne ottaa sisälokariin. Saas nähdä mikä on korjaamon tuomio...
                              F01 730d -13

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎