[quote="Suora kuutonen ei anna mitään konstruktioetua tehossa eikä hyötysuhteessa, eikä ole sen "tasapainoisempi" kuin mikään muukaan konstruktio. Kuutosessa on siis yksi tai kaksi tasapainolimppua vähemmän kuin jossain muussa konstruktiossa[/quote]
nyt hemi kyllä vähän oikaisee mutkissa.
nimenomaan tuossa skannatussa kuvassa täydet nollat saavat moottorit ovat luonnollisessa tasapainossa. eli ovat todellakin tasapainoisempia. pelkkä kampiakselin limppujen lisäily ei tasapainota kaikkia vaikuttavia voimia jotta moottori olisi ulkoisesti tasapainossa.
"täydellinen tasapainotus voi tapahtua vain keskenään vastakkaisiin suuntiin kampiakselin kierrosnopeudella ja kaksinkertaisella kierrosnopeudella pyörivien massasysteemien tasapainolla"
edellä mainittu sen takia että 1. ja myös 2. kertaluvun massavoimat saadaan kumottua. moottorin suunnittelussa otetaan huomioon vain 1. ja 2. kertaluku, tätä ylemmät eivät vaikuta.
lisäksi:
"yksinkertaisessa tasapainotuksessa voidaan joka tapauksessa tasapainotettavan pyörivän massan vastapainoon lisätä osuus edestakaisia massoja varten. koska kuitenkin edestakainen massavoima vaikuttaa aina sylinterin akselin suunnassa, aiheuttaa pyörivä vastapaino itse uusia voimia vaakatasoon"
asiat ovat huomattavan monimutkaisia ja on harmi että todellisia moottorinsuunnittelun guruja ei täällä liiku, siis kuka tuntee oikeasti kampikoneiston liikedynamiikan ja hallitsee seuraavat termit suvereenisesti.
vaihtovääntömomentti, sivuvoiman momentti, tukivoiman vaihtelu, vapaa massavoima, vapaa massamomentti, pitkittäismomentti y l. laukkamomentti, pitkittäismomentti z l. kiertomomentti, sisäinen taivutusmomentti.
minun ei ole aihetta tältä osin jatkaa keskustelua, myönnän auliisti että en niitä riittävän syvällisesti ymmärrä ja toivon että muutkaan eivät esitä ymmärtävänsä jos ei oikesti ole substanssia.
nyt hemi kyllä vähän oikaisee mutkissa.
nimenomaan tuossa skannatussa kuvassa täydet nollat saavat moottorit ovat luonnollisessa tasapainossa. eli ovat todellakin tasapainoisempia. pelkkä kampiakselin limppujen lisäily ei tasapainota kaikkia vaikuttavia voimia jotta moottori olisi ulkoisesti tasapainossa.
"täydellinen tasapainotus voi tapahtua vain keskenään vastakkaisiin suuntiin kampiakselin kierrosnopeudella ja kaksinkertaisella kierrosnopeudella pyörivien massasysteemien tasapainolla"
edellä mainittu sen takia että 1. ja myös 2. kertaluvun massavoimat saadaan kumottua. moottorin suunnittelussa otetaan huomioon vain 1. ja 2. kertaluku, tätä ylemmät eivät vaikuta.
lisäksi:
"yksinkertaisessa tasapainotuksessa voidaan joka tapauksessa tasapainotettavan pyörivän massan vastapainoon lisätä osuus edestakaisia massoja varten. koska kuitenkin edestakainen massavoima vaikuttaa aina sylinterin akselin suunnassa, aiheuttaa pyörivä vastapaino itse uusia voimia vaakatasoon"
asiat ovat huomattavan monimutkaisia ja on harmi että todellisia moottorinsuunnittelun guruja ei täällä liiku, siis kuka tuntee oikeasti kampikoneiston liikedynamiikan ja hallitsee seuraavat termit suvereenisesti.
vaihtovääntömomentti, sivuvoiman momentti, tukivoiman vaihtelu, vapaa massavoima, vapaa massamomentti, pitkittäismomentti y l. laukkamomentti, pitkittäismomentti z l. kiertomomentti, sisäinen taivutusmomentti.
minun ei ole aihetta tältä osin jatkaa keskustelua, myönnän auliisti että en niitä riittävän syvällisesti ymmärrä ja toivon että muutkaan eivät esitä ymmärtävänsä jos ei oikesti ole substanssia.
Comment