teremorohei! nyt oli pakko kirjautuu tänne ja alkaa etsimään fiksumpia immeisiä! olen rakentanut tuommosen 525tds super turboksi. pumppuna toimii e28:sta napattu mekaaninen 12mm nestepääl jne jne, niil tavallisil. scaniasta silpottu cooleri ja samasta vehkeestä napattu garret gt37 ja ammattimiehel teetetty impulssi pakosarja.
nyt on säädetty, käännetty ja väännetty että auton sais kulkemaan. nyt olevilla säädöillä tyhjäkäynti loistava ja turbon veto mahtava. mutta ilman ahtoja ei mene minnekään! jos lähden paikaltani kaasu pohjassa menee 15-20 sekunttii että tullaan turbo alueelle..!!
turbo nakkaa 3400 kierroksen kohdalla heti 2.2 baarii ja kierrokset loppuu 5200. eli maantiellä pelkästään kiva vehje. näissä säädöissä 270hp/515nm. mutta nyt olis tavotteena että sais tota veto aluetta isommaks ja et liikuis ennen turbo aluettakin, ja silti sais pidettyy tehot suht koht samoina. mitä teen..!! pienempää turboo?? yksi ehtoo tuli huomattua kun oli kosteaa ja kylmää että auto meni ennen turbo kierros aluetta tasoihin kutitellun 525tds:sän kanssa ja sitten jäikin kun turbo nakkas kiinni. mistä tämä johtui? kun oli kylmää ja kosteaa niin ilmahan oli silloin tiheämpää, eikö totta? eli silloin verrattuna samaan ilma määrään jonka kone saa kuivana aurinkoisena päivänä niin sinä iltana koneen ilman saannin happi pitoisuus oli yli kaksin kertainen, ko kö? auttakaa.
ja hei PS, eka auto mitä rakennan ja oon hieman pihalla näistä joten ei mitää "v*ttu ooks iha tyhmä" juttuu tai mitää semmost.. jookosta?
![Smoke](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/smoke.gif)
![Evil](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_evil.gif)
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Comment