Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auttakaa! 525std onkelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heXa
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 7
    • merikarvia

    Auttakaa! 525std onkelma.

    teremorohei! nyt oli pakko kirjautuu tänne ja alkaa etsimään fiksumpia immeisiä! olen rakentanut tuommosen 525tds super turboksi. pumppuna toimii e28:sta napattu mekaaninen 12mm nestepääl jne jne, niil tavallisil. scaniasta silpottu cooleri ja samasta vehkeestä napattu garret gt37 ja ammattimiehel teetetty impulssi pakosarja. nyt on säädetty, käännetty ja väännetty että auton sais kulkemaan. nyt olevilla säädöillä tyhjäkäynti loistava ja turbon veto mahtava. mutta ilman ahtoja ei mene minnekään! jos lähden paikaltani kaasu pohjassa menee 15-20 sekunttii että tullaan turbo alueelle..!! turbo nakkaa 3400 kierroksen kohdalla heti 2.2 baarii ja kierrokset loppuu 5200. eli maantiellä pelkästään kiva vehje. näissä säädöissä 270hp/515nm. mutta nyt olis tavotteena että sais tota veto aluetta isommaks ja et liikuis ennen turbo aluettakin, ja silti sais pidettyy tehot suht koht samoina. mitä teen..!! pienempää turboo?? yksi ehtoo tuli huomattua kun oli kosteaa ja kylmää että auto meni ennen turbo kierros aluetta tasoihin kutitellun 525tds:sän kanssa ja sitten jäikin kun turbo nakkas kiinni. mistä tämä johtui? kun oli kylmää ja kosteaa niin ilmahan oli silloin tiheämpää, eikö totta? eli silloin verrattuna samaan ilma määrään jonka kone saa kuivana aurinkoisena päivänä niin sinä iltana koneen ilman saannin happi pitoisuus oli yli kaksin kertainen, ko kö? auttakaa. ja hei PS, eka auto mitä rakennan ja oon hieman pihalla näistä joten ei mitää "v*ttu ooks iha tyhmä" juttuu tai mitää semmost.. jookosta?
  • heXa
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 7
    • merikarvia

    #2
    .

    eli ei siis apua täältä?

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      #3
      Vähä malttamaton?


      Mutta asiaan. Onko pumpun rakentanut ja säätänyt joku ammattilainen? Savuttaako vähä/paljon/vitun paljon ennen turbon mukaan lähtöä?

      Mää en noista ahtimista niin tiiä, mutta jos kaikki ruokapuolen jutut on kunnossa, niin onko vaan niin että ahdin on liian iso?
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • heXa
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 7
        • merikarvia

        #4
        .

        pumpun on rakentanut ja säätänyt huhtalan lasse joka rakentaa tractor pulling traktoreita. kyllähän se ihan hyvin savuttaa ennenkuin turbo tulee mukaan. mutta se on aivan sama että missä kohtaa se perus syöttö on niin sama juttu, helvetin laiska. nyt on ahdonalainen syöttöö sen verta saa ruokaa kyllä jaa malttamaton? kyllä!! tulee kiire kun täytys olla porin lentokentällä lauantaina kiihdytys viivalla :P

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3627
          • Yka

          #5
          Originally posted by heXa View Post
          pumpun on rakentanut ja säätänyt huhtalan lasse joka rakentaa tractor pulling traktoreita. kyllähän se ihan hyvin savuttaa ennenkuin turbo tulee mukaan. mutta se on aivan sama että missä kohtaa se perus syöttö on niin sama juttu, helvetin laiska. nyt on ahdonalainen syöttöö sen verta saa ruokaa kyllä jaa malttamaton? kyllä!! tulee kiire kun täytys olla porin lentokentällä lauantaina kiihdytys viivalla :P
          No sitten on kiire!

          Loppu meikäläiseltä ideat, kun varsinaisesti mitään nuista ees tajua.. :think
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            No yhtäkkiä kun ajattelis, niin eihän nää dieselit mihinkään kulje ilman ahdinta/ahtoja joten sikäli ihan normaali tilanne. Garrettin sivuilta kun kattoo GT37 sarjan ahtimia niin tehoalue liikkuu 320-675hv riippuen kompuran, turbiinin ja pesien koosta. Eli voihan toi olla himppasen ylimitoitettu..?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • heXa
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 7
              • merikarvia

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              No yhtäkkiä kun ajattelis, niin eihän nää dieselit mihinkään kulje ilman ahdinta/ahtoja joten sikäli ihan normaali tilanne. Garrettin sivuilta kun kattoo GT37 sarjan ahtimia niin tehoalue liikkuu 320-675hv riippuen kompuran, turbiinin ja pesien koosta. Eli voihan toi olla himppasen ylimitoitettu..?

              no eihän ne joo, muttakun jäin valoissa 2,5td ducato asunto-autolle ni ei se ihan normaalia ole..!! no tuo garrettihan on tarkotettu 9 litraseen linja-autoon eikä viritys käyttöön eikä siis ole modattavissa kompuran eikä turbiinin osalta. näin kerrottiin porin pro turbossa.:think

              Comment

              • heXa
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 7
                • merikarvia

                #8
                .

                pienemmästä turbosta puheen ollen. löytyskö, keneltäkää switserin s2, modattua hx40 tai to4:sta? vaihto vähän käytettyyn garret gt 37:aan

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by heXa View Post
                  no eihän ne joo, muttakun jäin valoissa 2,5td ducato asunto-autolle ni ei se ihan normaalia ole..!! no tuo garrettihan on tarkotettu 9 litraseen linja-autoon eikä viritys käyttöön eikä siis ole modattavissa kompuran eikä turbiinin osalta. näin kerrottiin porin pro turbossa.:think
                  Niin mut ducatossa oli ahdot tapissa.

                  Tuolta varmasti löytyy superturboapuja paremmin: http://www.holysmoke.fi/phpBB3/
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #10
                    OT: minkälainen kytkin/vauhtipyörä varitaatio sulla on täsä vehkeesä?
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • heXa
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 7
                      • merikarvia

                      #11
                      Originally posted by atte.o View Post
                      OT: minkälainen kytkin/vauhtipyörä varitaatio sulla on täsä vehkeesä?
                      vauhti pyörä on vakio.. kytkin on koottu M5:sen nelilapasesta levystä ja TK race partsilta tuli MV6:een tarkotettu jäykkä asetelma. työ sylinteri on alkuperänen. täytys vaan keksii joku painelaakeri ku kestäs..:think

                      Comment

                      • heXa
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 7
                        • merikarvia

                        #12
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Niin mut ducatossa oli ahdot tapissa.

                        Tuolta varmasti löytyy superturboapuja paremmin: http://www.holysmoke.fi/phpBB3/

                        nii ja voihan olla et se oli amerikan 3.2td versio voishan tuonnekin laittaa jotain kymysystä..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎