Announcement

Collapse
No announcement yet.

ÄÄK ! Lukot Jäässä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    ÄÄK ! Lukot Jäässä!

    Kellään muulla samaa ongelmaa, joka kerta kun auto on seisonut uusissa pakkasissa yli tunnin niin kuskin puolen lukkopesä umpijäässä !

    Mitäs kikka kakkosia olette keksineet? Kyseessä on 316, 1987
    ja 2d malli

    Toinen homma, heittäkääpä mulle jokku niksipirkka idea miten saan väliaikaisesti tankin vuotamisen loppumaan, en ole vielä auton alla käynyt mutta ripottelee aina yö aikana kivat löpölammikot.


    Pystyskö sen saakelin reiän tukkia vaikka sikaflexillä väliaikaisesti ei ole vielä massia ostaa uutta tankkia, kun opiskelija olen. Eikä huvittas antaa kalliin löpön valua harakoile.

    Kiitos jo etukäteen.
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Paa lukkosulaa niihin lukkoihin.
    Jos jäätyy niin oiva niksi on lämittää sytkärillä avain tulikuumaks ja survasta lukkoon > sulaa.

    Voit myös viedä auton pariks päiväks kuivaan halliin niin lähtee kosteus

    Olis tossa muutama ylmääränen tankki :wink:
    Voit myös yrittää paikkaa sitä kemiallisella metallilla.

    On se joissain laitoksissa pitäny hetken aikaa.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:56.
      ///Motorporot

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Plussakelillä vitusti crc:tä lukkopesään ja sinne oven sisälle itse lukkoon, toimii lopputalven.
        Retard Member

        Comment

        • heikki81
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 176
          • Rauma

          #5
          Jooppajoo, tulee iha miälee viime talvi, ku olin pessy auton ja ol pikku pakkaset (-25´C) ja eikös se sattan jääny kaupungil yäks ku ei ovet auennu ja siinä kyllä sytkäritemput tuli kokeiltua, harmi etten autoo polttanu
          Noh, seuraavana päivän yks kaveri avas sen vaijeri-kiila tsydeemillä ja kehu, et hän o pistäny grafiittijauhetta ? omiin vivustoihin ja ei o kertaakaa jäätyny sen jälkee.
          Siis lukkosulaa lukkopesää, mut ku vivusto alkaa takertelee, ni ei paljo auta. Nyt mulla onki tutkimuksen kohteena, et millai pelaa, ku pistin vivustoo(lue:kaikkialle oven sisäpuolelle :lol: ) vaseliinia, ettei vesi pääsis syrjäyttää sitä nii helposti...
          Toisaalta: Kunnon kuivausta ei voi kyllä vähätellä...
          E30 316 1.8 -84
          Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
          Otsikko Aamulehdessä 12.1.

          Comment

          • bmwpower
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 290
            • mäntsälä

            #6
            voihan ne lukko mekanismit siellä oven sisällä jäätyä vaikka itse lukkopesä oliskin sula kuumaa vettä pussiin ja painelee lukkoa/ovea vasten

            tolleen sulattanut pari kertaa vaikka lukko on liikkunut.
            e34 M5 touring

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3059
              • Suomi

              #7
              Kätsä hätäapu on myös laittaa kuumaa vetää pakastepussiin tms. Ja sitä painaa vähän aikaa siihen lukkoon. Toimii!
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                kaikenmaailman lukkosulat voitte samantien unohtaa jos haluatte että ne lukot joskus toimiikin, paras keino että purat lukot ja upotat rasvanpoistoaineeseen lillumaan ja sen jälkeen käsittelet jollain kuivavoiteluaineella joka ei kerää likaa itseensä, esim kuiva teflon. Itse tein tämmösen käsittelyn ku auton lukot jääty jo -1 asteen pakkasessa, nyt käsittelyn jälkeen ei oo ongelmaa.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • Freed
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 425
                  • Helsinki

                  #9
                  Kuinkas e23:sessa noiden lukkojen sulattimien tulisi toimia?

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4320
                    • Turku

                    #10
                    Öljyistä ehkä paras taitaa olla kunnon notkea aseöljy.

                    Damn, töistä lähtiessä nykyisen autoni oven lukko oli jäässä, ei pyörinyt suuntaan eikä toiseen. Mut sit välähti, nostin kahvan hetkeksi ja odottelin jonkun sekunnin. Sitten kokeilin uudellen ja avot, lukko oli sula.

                    Comment

                    • BMW racing
                      Newbiemmer
                      • Nov 2002
                      • 11
                      • Mikkeli

                      #11
                      Jees oon samaa mieltä. unohtakaa lukkosulat ja laittakaa lukko pesiin aseöljyä. sillä oon pärjänny jo monta vuotta. ja oven tiivisteisiin puhdasta pakkasnestettä. nii ei jäädy tiivisteet...

                      Comment

                      • samikarki
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 343
                        • turku

                        #12
                        Selvä näillä päästään eteenpäin..
                        Hermot meinasi todellakin tänä aamuna mennä -2 pakkasta, ja iloisena menin biimerille että töihin lähden, olin jopa muistanut roikanpäähänkin laittaa pakkasyötä varten ja sitten koko perkeleen lukko umpijäässä!
                        Onneksi oli vielä toinen puoli, täytyy tuota öljyä kokeilla, keskuslukko tulossa vaan mitäs tuo auttaa kun kaikki on umpijäässä :shock: .

                        Comment

                        • samikarki
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 343
                          • turku

                          #13
                          Originally posted by Wittu_joo
                          Olis tossa muutama ylmääränen tankki :wink:
                          Voit myös yrittää paikkaa sitä kemiallisella metallilla.

                          On se joissain laitoksissa pitäny hetken aikaa.
                          Mihin hintaan olet luopumassa?

                          Comment

                          • Hevimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1456
                            • Savonlinna

                            #14
                            Jos aseöljyä haluaa niin esim CRC:llä on sitä green-line aerosolipullossa. Sitten toinen erittäin toimiva tuote oli joku crc:n -50 astetta kestävä silikooni-spray joka syrjäyttää kosteuden. Sitä joskus epätoivoissani suihkuttelin piinatun rellun jäätyviin lukkoihin niin eipä jäätynyt kertaakaan koko talvena, vaikka olikin ensisijaisesti tiivisteisiin tarkoitettua kamaa.

                            Lukkosulan laittaminen on ihan sama kun kusisi pakkasella housuun.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Originally posted by jani73
                              Mut sit välähti, nostin kahvan hetkeksi ja odottelin jonkun sekunnin. Sitten kokeilin uudellen ja avot, lukko oli sula.
                              Jos autossa on lisävarusteena lukon sähkölämmitys, tuo auttaa. Muuten tulee vain vilu jampalle, joka pitelee kahvaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎