puristukset???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karzah
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 303
    • Rovaniemi

    puristukset???

    Moro.

    Tuota, nyt olis tarkoitus ottaa M20B23 koneen männistä siivu
    pois, mutta ei mitään tietoa paljonko vois viilasta.
    sekä kyseiseen koneeseen, olis tarkoitus laittaa 2,05mm kansipahvi.
    (männät ym... täysin vakio kunnossa).

    Elikkä jos joku on tehnyt saman homman, tai on tietoa
    niin se tieto olis todella tervetullutta, kone on jo ahdettu
    mutta kansipahvi kestää vain 0,5bar ja tarkoitus olis saada paljon
    lisää... siis että kestää viellä päivittäisessä ajossa. :wink:
    Ex. Toyota Carina2 1.6 -86
    Ex. Audi 80 1.8s -87
    Ex. Ford Escort 1.6i -88
    Ex. Bmw E30 320i -88
    Ex. Mazda 323 GT-X -90/91
    Ex. Kawasaki 600 zzr(figter) -92/93
    Ex. volkswagen jetta 1.6 -90
    Ex. Opel Calibra 2.0 16v -92
    BMW E30 320i/323i Turbo

    Älkää Syökö KeltaistaLunta... :(=)
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1468
    • Veikkola

    #2
    Esim. Laske sylinterin pintala-ala= pii x sylinterinsädetoiseen x iskunpituus. sitten jaat sen nykyisellä puristussuhteella ja saat palotilan tilavuuden.

    jos jaat sen vaikka halutulla 8.0 puristuksella niin saat sen tilavuuden mitä se pitäsi olla.



    ^^ tuolla on myös joku laskuri ja netistä noita löytyy paljon.

    323:n mäntä on tasanen hyvin pienellä patilla niin voit laskea sen karkeesti tasapääksi.

    edit: Omaan tein 7.3:1 puristuksella mikä on aika radikaali, edelliseen tein 7.8:1.

    Comment

    • Jukka81
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 1176

      #3
      topiccia lainaten kysynki et, onnistuukohan puristussuhteen laskeminen koneen ollessa kasassa?

      oliko jotenki sillai et mäntä ykk, ja sitte öljyä tms. mittaruiskulla tulpanreiästä niin saa männän ja palotilan välisen tilavuuden, niin mitenkä sitte jatkuu laskutoimitus.. sylinterintilavuus tms. mitä muita tekijöitä tarvitaan??
      -E30 325i M-TechII Turbo
      -E39 528iA M-Sport
      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Jukka81
        topiccia lainaten kysynki et, onnistuukohan puristussuhteen laskeminen koneen ollessa kasassa?

        oliko jotenki sillai et mäntä ykk, ja sitte öljyä tms. mittaruiskulla tulpanreiästä niin saa männän ja palotilan välisen tilavuuden, niin mitenkä sitte jatkuu laskutoimitus.. sylinterintilavuus tms. mitä muita tekijöitä tarvitaan??
        Itse taiteilin tulpasta semmosen systeemin et siihen saa letkun kiinni.

        Sitte katto vaan paljon letkuun jää öljyä ja sitten survasee öljyy koneeseen.

        Hyvin sai laskettua

        Kaava:


        Tyhjentäminen oli sitten sotkusta hommaa.
        Ruiskulla ja letkulla imee kaiken pois mikä lähtee ja sen jälkeen pyörittää konetta ilman tulppaa.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by f1zz
          Esim. Laske sylinterin pintala-ala= pii x sylinterinsädetoiseen x iskunpituus. sitten jaat sen nykyisellä puristussuhteella ja saat palotilan tilavuuden.
          Menee muuten pikkaisen pieleen. Puristussuhdehan on sylinterin iskutilavuus+palotilan koko jaettuna palotilan kooolla. Ko. kaavasta pyörittämällä tulee että sylinterin iskutilavuus pitää jakaa puristussuhde miinus yhdellä jotta saadaan palotilan koko.

          Eli esimerkiksi sylinterin tilavuus 500cc jaettuna puristussuhteella 10 antaa palotilan kooksi 50cc.

          (500+50)/50=11. Tuo puristussuhteen laskukaava supistuu muuten kaavaan syliterin iskutilavuus jaettuna palotilan tilavuudella plus 1, eli ylläolevassa 500/50+1=11

          Ja oikean palotilan koon esimerkissä saa siis laskukaavalla

          500 / 9 = 55,55cc

          Comment

          • Jukka81
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 1176

            #6
            elikkä siis M20B25 yhden sylinterin tilavuus 415,4ml(cc) ja olettettas puristustilavuudeksi vaikka 50ml(cc) ja nämä lasketaan yhteen= 465,4ml, niin tämä summa jaetaan iskutilavuudella(415,4) niin tulee 1,120, nii eikös tuon pitäis olla puristussuhde?? mikä meni väärin??

            vai tuleeko siitä 11,2 puristussuhteeksi??
            -E30 325i M-TechII Turbo
            -E39 528iA M-Sport
            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

            Comment

            • Jukka81
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 1176

              #7
              jahas, hidas olin.. eli naukkiksen antamalla kaavalla iskutilavuus 415,4ml+ oletettu puristustilavuus 50ml= 465,4/50= 9,3 tulee puristussuhteeksi.. menikö nyt oikein..??
              -E30 325i M-TechII Turbo
              -E39 528iA M-Sport
              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8


                Tarviiko muuta sanoa??
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Jukka81
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 1176

                  #9


                  Tarviiko muuta sanoa??


                  no nuo nyt tiesin jo ennestäänki ,mut tarvii laskea puristukset ku mäntiä sorvattu, kantta ja lohkoa oikastu xxmilliä..
                  -E30 325i M-TechII Turbo
                  -E39 528iA M-Sport
                  -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                  Comment

                  Working...
                  X