Luultavasti ensimmäinen polttoaineen kulutuksen minimoimiseen keskittyvä topic BTCF:llä
Tarkoituksena on siis puida mitenkä saisi oman auton kulutuksen mahdollisimman pieneksi.
Ideoita joita tuli mieleen:
-madallus
-ehjät pohjamuovit
-moottorin perushuolto (tulpat + öljyt + suodattimet (ilma & öljy))
-ilmastointihuolto
-ajotapa
-sähkö flekti
Auton riisuminen (painonpudotus) ei ole vaihtoehto koska mukavuus kärsii.
mitä moottorille ja apulaitteille voi tehdä hyötysuhteen parantamiseksi?
laskeekohan 4-pyttyisissä 4-2-1 tyyppinen rosteripakosarja kulutusta? samalla voisivat tehotkin kasvaa hieman..
imusarjatkin on ilmeisesti nykyään aika hyvin kohdistettu kanteen..
ehdotuksia??
itselläni alla E46 1.8i bensakoneella vm 2003
(saahan tänne laittaa jutustelua dieseleistäkin)
Tarkoituksena on siis puida mitenkä saisi oman auton kulutuksen mahdollisimman pieneksi.
Ideoita joita tuli mieleen:
-madallus
-ehjät pohjamuovit
-moottorin perushuolto (tulpat + öljyt + suodattimet (ilma & öljy))
-ilmastointihuolto
-ajotapa
-sähkö flekti
Auton riisuminen (painonpudotus) ei ole vaihtoehto koska mukavuus kärsii.
mitä moottorille ja apulaitteille voi tehdä hyötysuhteen parantamiseksi?
laskeekohan 4-pyttyisissä 4-2-1 tyyppinen rosteripakosarja kulutusta? samalla voisivat tehotkin kasvaa hieman..

imusarjatkin on ilmeisesti nykyään aika hyvin kohdistettu kanteen..
ehdotuksia??
itselläni alla E46 1.8i bensakoneella vm 2003
(saahan tänne laittaa jutustelua dieseleistäkin)
Comment