Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pieniä ongelmia samassa topicissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    Pieniä ongelmia samassa topicissa.

    Eli; BMW 1987 316 e30 1.8 kaasari
    lämpömittarin anturi, sijaintihan on siinä pytyn päällä, mutta siinä on kaksi anturipaikkaa mikä se toinen on?
    Miten anturin kunnon voi tarkastaa ilman mittaria onko mitään "niksipirkka" tyyliä? Tietäisi onko vika anturissa vai "mittaristossa" kun ei viisari heilahdakkaan.

    Bensatankki tässä autossa on ns. "kaksiosainen" jostain syystä tankkien välillä on "rautaletku" liitäntä. Tämän juuri vuotaa aika rankasti, mitäs tuohon keksisi? Vai onko tankin vaihto pakollista?.

    Myöhemmin lisää kun vaan muistan

    Kiitos
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Toimiiko mittaristo muuten oikein? Yleensä jos patterimittaristossa on jotain vikaa, niin sitten sitä vikaa on vähän muuallakin, kuten rundi/löpö yms mittareissa.

    Ainakin m20 koneissa on useita lämpöanturin paikkoja, L-jetti taisi "parhaimmillaan" käyttää kolmea eri anturia, kun LE-jet käyttää vain yhtä. Silti siellä on paikat. m10 kaasarissa on varmaankin paikat ruiskun antureille olemassa vaikkei niistä tietoa nyt tarvitakaan.

    Lämpöanturin toimintaa voi testata mittaamalla anturin vastusta koneen lämmetessä.

    Comment

    • samikarki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 343
      • turku

      #3
      ok kiitos.
      Nyt kun keksisi paikkauskeinon viikoksi tolle perkeleen tankille.

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:27.
        ///Motorporot

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          Enpä ole tainnut rekisteröidä vaan
          Mäntysuopaa? Mitenkähän toi periaatteessa toimii kun se paikka on hieman, hymm outo.



          No kokeillahan voi kaikkea.
          Kaveri kertoi että laita perään banaania niin ei vingu :P
          joten..

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by samikarki
            No kokeillahan voi kaikkea.
            Kaveri kertoi että laita perään banaania niin ei vingu :P
            joten..
            Banaania... :roll: Ei sillä yksistään siellä mitään tee, tarvii olla sahanpuruja kanssa.

            :wink:

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              ..........
              Last edited by Raine; 24-06-2013, 01:27.
              ///Motorporot

              Comment

              • samikarki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 343
                • turku

                #8
                SE reikä on siinä tankin alla kulkevan yhdysputken juuressa, sieltä valuu röpönä pihalle, juuri on pohjan suoja tai vastaava tiellä mikä estää bensan valumisen pakoputken päälle :lol:, ihan vitun turvallista.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10043
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by samikarki
                  Enpä ole tainnut rekisteröidä vaan
                  Mäntysuopaa? Mitenkähän toi periaatteessa toimii kun se paikka on hieman, hymm outo.



                  No kokeillahan voi kaikkea.
                  Kaveri kertoi että laita perään banaania niin ei vingu :P
                  joten..
                  Mäntysuopa vaan pehmennetään liottamalla vedessä ohutta siivua ja käsissä mytjäämällä.Kun se on sellaista "puoliraakaa",niin sitten vaan käsineen painelet ja levittelet sen vuotokohdan päälle.(suurimmat paskat ensin pois paikkausalueesta).Kun se on pintakuivaa,niin levitäppä vielä pensselillä saippuan päälle paksua alustamassaa.Ei liuota vesikelitkään paikka niin nopeasti pois.Eli paikkaus mäntysuopa asennetaan tankin ULKOPINTAAN. :lol: Kestää massattuna vuosiakin.
                  Lämpömittarin anturilta johto irti ja laitat sen moottoriin "maihin",niin jo pitäisi mittarin nousta tappiin asti,kun virrat on kytkettynä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎