Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luin auton vikamuistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anselmo H
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 942
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by VNT
    Onko hehkurele siis viallinen vai jokin hehkutulpista?
    Jouduin -5c pakkasella käynnistämään autoa noin 5 kertaa ennenkuin sain sen käyntiin.
    Kuulostaisi vahvasti rikkinäiseltä hehku(i)lta. Jos autosi lähtee lämpimänä käyntiin normaalisti, niin ongelma on aika saletisti hehkuista johtuva. Kannattaa vaihtaa/vaihdattaa kaikki kerralla, sillä kohta hajoaa seuraava ja ongelmat jatkuu. Ainakin 324d:ssä joutui irrottamaan imusarjan (ok, sama kaveri joka saa mittariston irti ilman ratin irrotusta, vaihtaa hehkutkin purkamatta mitään), joten senkin takia kannattaa uusia kaikki hehkut kerralla.
    F11 523iA Touring
    E93 325i cabrio
    E81 116i
    Triumph Daytona 955i

    Comment

    • Bemyy
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 333
      • LAHTI

      #17
      Sanoisin että 1-2 hehkua pimeenä. Itsellä oli sama homma, sai sahata käyntiin kylmänä. Itse mittasin hehkuista vastusarvon. Minulta oli 3 ja 4 sylinterin hehkut pimeenä. Hehkujen vaihdosta sen verran että helpoiten pääsee vaihtamaan hehkut kun irroittaa imusarjan. Imusarjasta menee melko varmasti samalla tiivisteet rikki, joten kannattaa varautua siihen. Itse ostin tiivistepaperia je tein uudet tiivisteet imusarjaan. Loppujen lopuksi ei paha homma.

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #18
        Joo ostin jo uudet hehkut. Täytyy vaihtaa samalla kun alottaa tuon ison projektin 8)
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Keimo
          Originally posted by VNT
          Originally posted by nut
          Mutta mistä / minkälaisen & hintasen kaapelin hommasit?
          Saksasta ostin tuollaisen kahteen sarjaporttiin kytkettävän vikadiagnostiikan lukulaitteen.
          Ei ollut hirveän kallis, alle 100euroa maksoi.

          Tämä on mahdollista ostaa n. kahden viikon kuluttua 70euron hintaan.

          (meni jo vähän mainostamisen puolelle, sori).
          Pistäppä lisää tietoa tuosta piuhasta, vaikka linkkiä ebay:n ostokohteeseen.
          vaikkapa tuolta... :roll: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...06669&rd=1
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by bemu2000
            Originally posted by Keimo
            Originally posted by VNT
            Originally posted by nut
            Mutta mistä / minkälaisen & hintasen kaapelin hommasit?
            Saksasta ostin tuollaisen kahteen sarjaporttiin kytkettävän vikadiagnostiikan lukulaitteen.
            Ei ollut hirveän kallis, alle 100euroa maksoi.

            Tämä on mahdollista ostaa n. kahden viikon kuluttua 70euron hintaan.

            (meni jo vähän mainostamisen puolelle, sori).
            Pistäppä lisää tietoa tuosta piuhasta, vaikka linkkiä ebay:n ostokohteeseen.
            vaikkapa tuolta... :roll: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...06669&rd=1
            Joo-o, mutta tuo liitin ei käy E39 -01 dieseliin. Pitäisi olla OBD-II liitin, mutta noissa dieselissä on kaiken lisäksi oma BMW-protokolla. UE-direktiivi vaikutti dieseleihin vasta 2002 puolella.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #21
              tuplat

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎