Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin 525d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokitykki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 41
    • Kurikka

    Letkulämmitin 525d

    Tervehdys!
    Onko kukaan asentanut 525d:n (2001) letkulämmitintä. Itse laitoin jo öljypohjaan Defan säteilylämmittimen mutta teho (330W) ja vaikutus ovat olemattomia moottorin lämpiämisen kannalta. Kaipaisin vinkkejä että toimiiko letkulämmitin ko. autossa.
  • jakkeri530d
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 231
    • Oulu

    #2
    merkkihuollossa eivät suositelleet kun kysyin letkulämppäristä. sanoivat että säteilijä kyllä lämmittää öljyä sen verran että kone ei kärsi kylmä käynnistyksistä mutta, itse kone eikä myöskään vesi lämpene.
    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
    Ex. MB C 200cdi farkku -03
    Ex. Bmw 540iA T -98/99
    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

    Comment

    • Nitro
      Newbiemmer
      • Jun 2003
      • 15

      #3
      Vaimon Octaviassa on tuo letkulämmitin, kun siihen ei muuta saanut :?:
      Olen huomannut kaksi seikkaa:
      1. Heikkotehoisuus
      2. Nestettä haihtuu

      Itsellä on M51S koneessa Calix lohko ja olen kyllä ihan tyytyväinen
      sen tehoon Noita watteja en kyllä muista mutta se on ihan
      vakio Motonet kamaa :shock:

      Comment

      • mr..d
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 32

        #4
        Yleisesti ottaen 500w on aika minimi. 750 wattia on jo mukavuutta. 500w lämmittimellä on 2l moottori yön lämmittämisen jälkeen lämpömittarin mukaan melkein normaalilämmössä. Sitä sanotaan moottorin lämmittämiseksi.
        Dieselvoima on mustaa.

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          säteiliä lämmittää öljyn sen verran et kone ei kärsi, nesteet ei lämpiä niin nopeasti kun normaali lohkolämppärillä eli lämpöä koppiin saa odottaa vähän kauemmin!

          Comment

          • nixu
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 55
            • Savo

            #6
            Minulla on hyvinkin myönteisiä kokemuksia letkulämmittimistä työkoneissa... Raktorin moottori lämpiää hetkessä...

            Armeijan kylmiä lähtöjä ajatellen mietin pikaliittimien asentamista jäähdytysjärjestelmään Termiä varten, että sais nestekaasulla auton lämpöseks, kun ei taijja olla puolustusvoimilla olla lämpötolppia...
            524 TD -85
            RR -76 perille asti

            Comment

            • Brutal Money Waste
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 86
              • Lappeenranta

              #7
              Jotkut viisaat on kertonu, että ajan saatossa letkut haurastuu, tiedä sitten kun ei itsellä ole kokemusta. Pitää varmaan paikkansa ainakin vanhoissa autoissa missä on jo muutenkin väsyneet letkut, kait se uusissa aikansa pelaa. Eli jos itse laittaisin vanhempaan autoon niin uusisin kyllä letkut.
              Ihan perinteinen lohkolämmitin taitaa kyllä olla paras (webaston jälkeen)
              mikäli on vain mahdollista lohkolämppäri laittaa...
              -Armotonta ajoa ja huoletona huoltoa-

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎