Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiclone pyörrekiihdytin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #16
    Eiköhän se saksalainen insinööri olisi tuollaisen tötterön lyönyt moottorin kylkeen jo tehtaalla, jos siitä oikeasti olisi mitään hyötyä.

    Tämä on jälleen näitä "ikiliikkujia" joita joku aina välillä keksii. Jos tuosta olisi niin maan perkeleesti hyötyä joka autossa, niin se olisi kyllä jokaisen tiedossa ilman arvuuttelujakin. Summa summarum, laita rahasi mielummin vaikka kaljaan...
    E39 520iA -02

    Comment

    • tomaatti 325
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 207
      • Heinola

      #17
      Mitenhän paljon tuota "pyörteilyä" on jäljellä imusarjassa..... Meinaan ei kai se mihinkään täytökseen vaikuta jos pyörteily ei jatku sylinteriin asti. Eiköhän tuon mötikän aiheuttama kuristus imuputkiston pinta-alaan kompensoi sen vähäisen teoreettisenkin hyödyn mitä tuosta härvelistä voisi saada. Näin tyhmällä maalaisjärjellä ajateltuna...
      325 A Coupe -93

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by Sickness
        Eiköhän se saksalainen insinööri olisi tuollaisen tötterön lyönyt moottorin kylkeen jo tehtaalla, jos siitä oikeasti olisi mitään hyötyä.
        Voi että, kun se olisikin aina noin helppoa. Sittenhän ei olis mitään ämmäläisiäkään olemassa, kun olis jo valmiiksi kaikki parhaat osat paikallaan. Valmistajia nyt kuitenkin rajoittavat kaikenmaailman melurajat, päästörajat, valmistuskustannukset jne. että ihan kaikkea sinne ei voi tehtaallakaan laittaa. Vähän sama juttu kun lastuissa, suuri osa ei vieläkään usko niiden auttavan mitään, vaikka on jo videotakin kuvattu, miten alavääntöä on tullut lisää ihan tuntuvasti. Tosin tuosta ei ainakaan vielä ole mitään evidenssiä suuntaan jos toiseenkaan.

        cursor: Ei mikään ihmekään, ei taatusti auta turboautossa huipputehoon. Turbossahan ei ole juuri muuta väliä, kuin että imu- ja pakopuolen vastus on mahdollisimman pieni. Eihän tuollakaan turbovehkeille muuta luvata, kuin hieman aikaisemmin alkava ahtaminen. Miltäs se tehokäyrä näytti muualta kuin huipputehon alueelta? Vaparissa toi sitten voikin jo auttaa, kun on aivan erilaiset tarpeet.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • biimer327
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1928
          • Eastside

          #19
          Periaatteessa voisi toimia,nopeemminhan se ilma kulkee pyörteillessään,mutta tiedä sitten käytännöstä,kuten aikasemmin tullut ilmi on kyseessä varmasti yhteensattumien summa,eli joissain toimii/jossain ei...
          "Suck my dick!"
          -Ron Jeremy

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15276
            • Ajamisen Iloa

            #20
            en oikeen usko. ihmisen logiikkaa on helppo huijata uskomaan mitä vaan. mutta mikäli kulutus olisi vaikka 2,5 koneessa 20% pienempi niin taatusti noita ois joka paikassa myynnissä, jopa lakkosella.

            Edelleen sanon tähän sen kuin moniin muihinkin olen sanonut...
            Että sitten kun tuo tekniikka on käytössä F1 uskon että se edustaa parasta mahdollista tekniikkaa.
            Sama perustelu käy kiistelyssä etuveto vs neliveto vs takaveto, manuaali vs automaatti vs puoliautomaatti ja niin edelleen...
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Cell
              Originally posted by Sickness
              Eiköhän se saksalainen insinööri olisi tuollaisen tötterön lyönyt moottorin kylkeen jo tehtaalla, jos siitä oikeasti olisi mitään hyötyä.
              Voi että, kun se olisikin aina noin helppoa. Sittenhän ei olis mitään ämmäläisiäkään olemassa, kun olis jo valmiiksi kaikki parhaat osat paikallaan. Valmistajia nyt kuitenkin rajoittavat kaikenmaailman melurajat, päästörajat, valmistuskustannukset jne. että ihan kaikkea sinne ei voi tehtaallakaan laittaa. Vähän sama juttu kun lastuissa, suuri osa ei vieläkään usko niiden auttavan mitään, vaikka on jo videotakin kuvattu, miten alavääntöä on tullut lisää ihan tuntuvasti. Tosin tuosta ei ainakaan vielä ole mitään evidenssiä suuntaan jos toiseenkaan.
              Hitto. Nyt ne insinöörit ovat käyttäneet tuhansia tunteja virtauslaskelmien tekemiseen ja sen perusteella imukanavien, kannen ja muiden osien muotoilemiseen ihan turhaan :roll: Tuollaisen (valmistuskustannuksiltaan 10€) tötterön kun olisi laittanut heti kaasuläpän jälkeen ja jättänyt imusarjankin pois turhaan painoa lisäämästä niin olisi taas moottoritekniikka mennyt valovuosia eteenpäin :shock: Ja kustannuksiakin olisi säästynyt.

              Hieman saa harrastaa kriittistä ajattelua kun lukee asioita. Vaikka ne sitten olisikin kirjoitettu oikein nettisivulle, tai peräti paperille. Ellet sitten ole tämän tötterön jälleenmyyjä?
              E39 520iA -02

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                En mä myy mitään, edes itseäni. Hiukan asenneongelmaa havaittavissa? En sanonut, että se mitään sikatehoja toisi, ja nuo lukemat ovat ainakin suurimmassa osassa tapauksista liioiteltuja, mahdollisesti yhdessä isossa laivadieselissä saatuja tuloksia. Mutta miksikäs tuo sitten ei voisi auttaa? Oletko periaatteesta vastaan? Samalla tavalla ne olisivat voineet tehtaalla säätää koneen antamaan enemmän vääntöä alakierroksilla, mutta onko tämäkin lastun tuoma alavääntö täyttä huuhaata? Ei kukaan ole väittämässä, että tuon avulla maailma pelastuu, mutta voisihan se sinne pikkukiekoille lisää hönkää tuoda, kun se virtaus ei muutenkaan kovin kummonen silloin ole. Missään en ole myöskään väittänyt, että tuo korvaisi kanavien muotoilut ja muut hienot insinöörityön tulokset, mutta ehkä se parantaisi niiden kanavienkin toimintaa entisestään kun ajetaan pikkukierroksilla kaasuläppä lähes kiinni.

                Yhtenä esimerkkinä tuosta imuilman virtauksen merkityksestä, pärrien kaasarit sekoaa aivan täysin kun niihin iskee ns. vapaavirtausputsarit suoraan kiinni, kiihdytyssuppilo sinne sisälle niin tilanne paranee jo huomattavasti.

                Johan ne ingenjöörit hukkasivat läpällisen ilmamäärämittarin, mutta siihenkin meni pitkään. Olivat vissiin tyhmiä aikoinaan kun eivät heti käyttäneet kuumalankamittaria, sen kiistattomista eduista huolimatta. Nyt vielä päättivät lopettaa kaasuläpänkin käytön...

                remotion: Ei se F1 tekniikka ole kaikkeen aina parasta, normiliikenteessä kun on aivan eri vaatimukset kuin F1:ssä. Ei se paras tekniikka, vaan se sopivin...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Petey
                  Newbiemmer
                  • Jul 2003
                  • 24
                  • Kuopio

                  #23
                  Spinneri 3/04 s.54

                  Autona Ford Focus 1.8 Zetec +2,3kW

                  Jutun voi lukea TÄSTÄ

                  Yli 1mt, modeemimiehet kyykkyyn.

                  Comment

                  • cursor
                    Newbiemmer
                    • Oct 2004
                    • 26
                    • Kalajoki

                    #24
                    tulos oli kesällä siinä datsunissa koko kierros alueella sama eli ei lisännyt yhtään tehoa tahi voimaa, ja kyseessä oli siin nimenomaan turbo autoon suunniteltu peltiropelli. vapareista en voi sanoa juuta enkä jaata.

                    Comment

                    • pete81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 2056
                      • .........

                      #25
                      kaikkee sitä näkee! vaikkei vielä edes vanhaksi eläny!

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        voi perse

                        juoskaa nyt samantien ostamaan tv-shopista niitä laihdutus ja muita vastaavia hömppä tavaroita.

                        tarttee varmaan ostaa ämmäläiseen jokaiseen läppärunkoon tollainen, niin tehot nousee varmaan jo sen 100hv vaikka osat olis vasta auton takaluukussa., saatikka kiinni koneessa.... niin ja sitten vielä kun ostan sitä motoruppia ja sen ihme magneetin niin autossa onkin jo liki 1000hv.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Venom
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2002
                          • 623
                          • Vantaa

                          #27
                          Ei nyt millään pahalla, mutta tosiaan hieman asennevammaisuutta havaittavissa.. Jos monessa eri testissä on saatu penkitettyä moisen kapistuksen kanssa pieniä teholisiä niin on se kumma kun porukka silti jaksaa marista ettei auta mitään, varsinkin kun oikeasti omakohtaista kokemusta ei löydy hevon ....... vertaa.. Seuraavaksi varmaan joku älypää keksii että valmistajan on täytynyt lahjoa kaikki lehdet mitkä tuotetta on testanneet.. voi jeesus sentään!! Itse en ehkä tuotetta hankkisi, tulee sillä se +3kw tai ei, mutta turha sitä on tuomita ilman omakohtaista kokemusta!!

                          Comment

                          • Petey
                            Newbiemmer
                            • Jul 2003
                            • 24
                            • Kuopio

                            #28
                            Niin, uskoako nyt sitten Spinneriä ja ST-Motorsin penkkiä vai puhuako omasta kokemuksesta vai olla tietävinään jotain? Siinä on pulma.

                            Tottahan se on että eipä tommonen saatanan ropelli kovin uskottava ole, mutta jotain näyttää kuitenkin vaikuttavan.

                            Sickness: Sinä et varmaan usko että kannentyöstöllä voi saada lisää hevosvoimia? Koska siinäkin insinöörit ovat kuluttaneet työpäiväänsä suunnitellessaan kanavia.

                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Petey
                              Niin, uskoako nyt sitten Spinneriä ja ST-Motorsin penkkiä vai puhuako omasta kokemuksesta vai olla tietävinään jotain? Siinä on pulma.

                              Tottahan se on että eipä tommonen saatanan ropelli kovin uskottava ole, mutta jotain näyttää kuitenkin vaikuttavan.

                              Sickness: Sinä et varmaan usko että kannentyöstöllä voi saada lisää hevosvoimia? Koska siinäkin insinöörit ovat kuluttaneet työpäiväänsä suunnitellessaan kanavia.
                              Älkää nyt ihmiset viitsikö jauhaa paskaa. Motor uppia koneeseen, niin pääsette kuuhun sillä E30:llä.

                              Oikeat viritykset on sitten erikseen. Kannen työstö kuuluu siihen osastoon. I rest my case.
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              • antti79
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 2499
                                • Littoinen

                                #30
                                Melkeimpä jo harkitsen ks. laitteen ostamista. Samalla kun tehot nousee ja kulustus laskee niin myös päästöt laskevat! Ei tarttis sit enää stressata katsastuksessa, että meneekö päästöistä läpi vai ei! :lol:
                                sigpic
                                Originally Posted by jari kihlman
                                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎