Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyvä bensanpaineen säädin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Hyvä bensanpaineen säädin?

    Hakusessa olis laadukas ja hyvin virtaava bensanpainesäädin turbokäyttöön. Mitä ootte käyttäneet näissä hieman tehokkaammissa hipovehkeissä? Olisko jotain tiettyä jota olis hyvä huomioida?

    Ite kattellu tämmösiä säätimiä:

    Holley 12-848



    tai

    Mallory 4305M

    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm
  • NCmotorsport
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 645
    • Naantali

    #2
    Performance EFI regulator designed for medium to high horsepower applications. This regulators features Aeromotive's high-flow design, superb pressure control and legendary durability. On the street and at the track, this pressure regulator has logged more miles, laps and passes than any other performance EFI regulator


    paikallisesta us-parts myymälästä alle 150e ja on hyvä

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Ok, eli kaikki käyttää siis hyväksi todettua Aeromotivea.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • PQatPIT
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 29
        • Hki

        #4
        Juuri tuo Aeromotiven 13101 on havaittu toimivaksi. Tai ainakin kaikissa niissä tapauksissa joihin minä olen työntänyt sormeni . NPT1/8-kierteelliseen reikään saa paineanturin kiinni ja jos käyttää vain yhtä bensan sisääntuloa niin toiseen isoon reikään saa laitettua bensan lämpöanturin sopivalla adapteripalikalla. Compact-mallit eivät ole olleet ollenkaan niin luotettavia säätimiä. Ou jee, säätimen lukitusmutteri kannattaa kiristää kunnolla ja liimata kiinni sitten kun moottori on säädöissään.

        Silti kaikkein paras johon olen törmännyt on Boschin 0280160287. Se on 3,8bar malli eli ei ole säädettävä, ja on osoittautunut täysin tunteettomaksi konehuoneen lämpötiloille ja tärinöille. Huonona puolena mainittakoon että tarvitsee jonkun koneistetun palikan johon se painepuolen sisäänotto laitetaan kiinni. On tarkoitettu johonkin alkuperäiseen suutinkiskoon orkkiksen tilalle, ja sellaisessa kiskossa on suoraseinämäinen reikä johon säädin painetaan kiinni. Kaksi sellaista kiinnitettynä sopivaan täsmäkoneistettuun palikkaan niin ikinä ei ole sen jälkeen ongelmia paineensäätimen kanssa.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #5
          Niin, tommosen Boschilaisen pystyis tietysti tökkäämään suoraan jakotukin päähän jos siinä on sipivan kokoinen reikä koneistettuna ja jonkinlainen kiinnitys systeemi.

          Tuolta kans ihmetellyt noita Bosch säätimiä, löytyy hyvin myös säädettävää mallia. http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/22/

          Silti mietityttää noiden virtauskapasiteetti jos on vaikkapa pari 044:sta releytettynä tuuppaamassa painetta putkistoon..? Edit. niin tosiaan jos on kaks säädintä rinnakain, mut sit ollaan jo paljon kalliimmassa hintaluokassa kuin yks Aeromotive.
          Last edited by Thuppu; 19-03-2012, 16:46.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • PQatPIT
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 29
            • Hki

            #6
            Yksi Bosch-säädin ja yksi -044-pumppu ovat hyvä pari.

            Yhdellä -044-pumpulla pääsee bensalla 600 hv:n asti ja ei ole montaa bemaria tullut vastaan jossa oikeasti olisi enemmän. Tuo siis edellyttää että letkutukset ja putkitukset ovat oikeasti tarpeeksi isoa alusta loppuun, ja edellyttää myös sitä että pumpun johdotukset ovat jotain muuta kuin vanhat alkuperäiset. Itse olen käyttänyt lyhyissä vedoissa 1,5mm2 johtoa kunnon rengasliittimillä, ja 2,5mm2 johtoa jos rele edessä ja pumppu esmes takakontissa.

            Jos polttoaine on E85:sta tai etanolia niin sitten vähemmän, about 450hv. Nuo tehonumerot siis sellaisia että se polttoaineen syöttöjärjestelmä ei kyykkää kuumana kesäpäivänä kun ollaan ajettu kymmeniä ratakierroksia putkeen ja että se toimii useiden tällaisten tapahtumien jälkeenkin.

            Pohdintaa puoliääneen: kannattaa laittaa ne hyvät ja kunnolla toimivat vehkeet heti eikä vasta sitten kun jo kolmas moottori on sulatettu. Juu, kokemusta on.

            Oma loppupäätelmä: jos on sillointällöin käytetty ratalelu niin Aeromotive, jos vakavampi kilpuri niin Bosch-laitteet. Katuvehkeissä jos talviauto niin ehdottomasti Bosch tuon lämpötilatunteettomuuden takia.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Aeromotivestä ja Mallorystä kuulin hyviä kokemuksia useammalta taholta, joten oli vähä 50/50 et kumpi, mut päätin kuitenki kokeilla Malloryä, eli semmonen meni tilaukseen.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎