Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keulaa alaspäin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    Keulaa alaspäin?

    Toi mun rassi on madallettu niinkuin monella muullakin. Olen kuitenkin huomioinut että järjestään keula näyttää olevan noissa e46:sissa korkeammalla kuin perä, miksi? Eikö keulaa kannattaisi madaltaa tässä tapauksessa enemmän kuin perää, onko tämä mahdollista jotenkin "ruuvaamalla" vai joutuuko vaihtamaan osiakin?


    KUVA
    ex E61 530da 2004
  • Juzmus
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 259
    • Turku - Åbo

    #2
    Sellaisia ne bemarit on mallista riippumatta. Siitäpä syystä madallusjousisetit ovat monesti etupainotteisia, ts. esim. 35mm edestä, 25 takaa tjsp. :roll: Eli homma hoidettavissa kuntoon. Omassa riivaa tuo sama homma

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #3
      Johtuisiko tuo siitä, että edessä pyöränkotelo tulee korkeammalle.
      Kannattaa katsoa kynnyskotelon mukaan.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #4
        jos haluaa tasapainoisen ulkonäön niin useimpia bemarin malleja kannattaa madaltaa hieman enemmän keulasta. muuten käy helposti niin että takalokasuojan ja renkaan välillä ei ole juurikaan tyhjää tilaa kun edessä taas sitä on huomattavasti enemmän kuin takana.

        eli jouset vaihtoon sellaisiin jotka madaltavat enemmän edestä. tosin yli 40mm madaltavien sarjojen kanssa usein tarvitaan myös lyhyempivartisia sport iskareita, vakioiskarit eivät enää kelpaa. tai sitten suoraan korkeussäädettävä coilover alusta jolla voit ruuvata (keulan) korkeuden mieleiseksi.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Re: Keulaa alaspäin?

          Originally posted by huppe
          Toi mun rassi on madallettu niinkuin monella muullakin. Olen kuitenkin huomioinut että järjestään keula näyttää olevan noissa e46:sissa korkeammalla kuin perä, miksi? Eikö keulaa kannattaisi madaltaa tässä tapauksessa enemmän kuin perää, onko tämä mahdollista jotenkin "ruuvaamalla" vai joutuuko vaihtamaan osiakin?


          KUVA
          Hyvinhän tuo on sulla linjassa! Vai haluutko sellasen amiskorotuksen taakse, tai siis puhuit vaihtoehtoisesti keulan tiputuksesta -> laikalla kierros pois ja esim. pihaan ajaessa renkaat käännettynä *raps* ja kaari vituiks. nim. kokemusta siitäkin 60/30mm madalluksella.
          Eli kattele sitä helmaa, elä kaaria. :juo
          ...

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #6
            eikös se ole vähä joka autossa tuo silleen että keula näyttää olevan korkeammalla...lokarin kaari vaan tulee edessä korkammalle

            ei muutakun eteen vaan enemmän madaltavat jouset kuin taakse

            yleensä se edestä 20mm enemmän on sopiva, ni tulee vähä sitä etupainotteisuutta ulkonäköön
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #7
              Öhöm, mulla olis myynnissä -40mm H&R:t eteen, käy E36 sedan ja ilmeisesti compact, touringiin ei saa laittaa, siks ne onkin mulla myynnissä kun en ostaessa tiennyt. HALVALLA! Paperit on! Näiden jousien kanssa keula matalalle, eipä ole enää takakenossa! Käy vakioiskareidenkin kanssa.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #8
                Milläs alustasatseilla porukka on bemujaan madallellut ja mikä olisi hyvä E30:iin? Weitec, Eibach, Koni???
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  Originally posted by Xhawk
                  Milläs alustasatseilla porukka on bemujaan madallellut ja mikä olisi hyvä E30:iin? Weitec, Eibach, Koni???
                  325i ruuvasin viimeksi bilsteinin iskarit (B8 eli sprintit) ja Eibachin -40mm iskarit + Eibachin säädettävän kallistusvakaaja setin.

                  Helvetin hyvä (omastamielestäni) ajaa mutta vaatii vielä hieno säätöä kun takapyörä nousee irti tienpinnasta (kori joustaa tms).
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    tai miten olisi laskevat jousilautaset???

                    ja niitä saa ainakin täältä...

                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • nixu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 55
                      • Savo

                      #11
                      Jos haluaa lokarinkaarien täyttyvän tasaisesti molemmista päistä, pitää tietenkin laskea lokarinkaaria alemma edestä... ei muuta kuin rälläkkä käteen ja etulokasuojia motihvioimaa...
                      524 TD -85
                      RR -76 perille asti

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Liittyykö kysymys alustamuutosten vaikutuksesta ulkonäköön vai ajettavuuteen? :roll:
                        Onko keula laskenut madaltamalla vähemmän mm kuin perä? Vai tuntuuko ajaessa että liian korkea keula?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • huppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 371
                          • Suomi

                          #13
                          No kuten tuossa jo joku tokaisikin: eli katsotaan niitä helmoja eikä kaaria 8)
                          Kyllähän tuo auto näyttäisi balanssissa olevan vallan mainiosti, ulkonäköseikkojen vuoksi laittaisin keulaa ehkä aavistuksen alemmas kuin perää, vaikka siitä tuleekin hieman amis-fiilis kun auto olisi sen jälkeen kallellaan etukenossa. Ehkä mieluummin pidän auton loppujen lopuksi vaakatasossa ja tyydyn pitämään noi pyöränkaaret hieman korkeammalla eturenkaista kuin takarenkaista koska ei kestä rälläkkäkään kädessä :lol:

                          Jopas tuli skitson oloinen vastaus :lol:
                          ex E61 530da 2004

                          Comment

                          • Brutal Money Waste
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 86
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Joo ehottomasti aina edestä parikyt milliä edemmän muuten näyttää auto kuin auto sellaselta että on hinattu 300tkm asuntovaunua.

                            Luultavasti juuri tuosta syystä suurin osa alustavalmistajista myy kyseisiä satseja eli esim. 60/40.
                            -Armotonta ajoa ja huoletona huoltoa-

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Asian voi toki nähdä hieman toisinkin, mutta niinkuin on monesti todettu...kauneus on katsojan silmässä. Itse kun aikoinaan näitä "muodikkaita" jenkkilahnojen taivaita hipovia perän-nostoja on tehnyt ja aikansa katsellut, sairastaa silmää ihan vit...sti nuo perse korkealla ja nenä maassa "balanssit". Varmasti vielä siksi kun tietää kuinka perseelleen oikeat ajo-ominaisuudet em.toimenpiteestä menevät. "Yliohjaava lainelauta jousetpoikki kivireki" fiilis iskee heti sen lisäksi että se on helvetin ruma. Helmakotelolinjahan on se mikä erottaa "pojat" miehistä ja huippunäyttelykiesit (ne mitä kommentoidaan "kliineiksi")pitävät kyllä helmalinjansa vaaterissa. Jos joku nyt oikeasti pitää näistä "amis pompottimista" niin ei siinä mitään. Maksaja on tyylikysymyksissä aina oikeassa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎