Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARDler
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kyllä pitäis pelittää, jos sulla INPA toimii. Tohon uuteen versioon tulee ecu:n tunnistus eli ei enää tarvi arpoa mikä ecu on autossa. Tuossa M57:ssakin taitaa olla useampi eri variantti. Mm. DDE40KW0 ja 1 ecussa on mahdollisuus pyytää eculta n. 167 eri arvoa, jos ei nuo vakiojob- listan arvot riitä.

    Ei tällä mitään autosta pitäis rikki saada Eli rauhassa vaan kokeilemaan. Laita kyssäreitä jos on joku epäselvää. Saksan kieltä joutuu sietämään mm. noissa jobien nimissä, että työsarkaa tässä kyllä olisi paljonkin.
    täytyypi ottaa testiin ku pääsee hallille

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by ARDler View Post
    Iso hatun nosto phenolle tämmösen värkkäämisestä!!!

    Muutama kyssäri: Pelittääkö m57 motissa? Ja kuinka "DUMB PROOF" tää on?
    Kyllä pitäis pelittää, jos sulla INPA toimii. Tohon uuteen versioon tulee ecu:n tunnistus eli ei enää tarvi arpoa mikä ecu on autossa. Tuossa M57:ssakin taitaa olla useampi eri variantti. Mm. DDE40KW0 ja 1 ecussa on mahdollisuus pyytää eculta n. 167 eri arvoa, jos ei nuo vakiojob- listan arvot riitä.

    Ei tällä mitään autosta pitäis rikki saada Eli rauhassa vaan kokeilemaan. Laita kyssäreitä jos on joku epäselvää. Saksan kieltä joutuu sietämään mm. noissa jobien nimissä, että työsarkaa tässä kyllä olisi paljonkin.
    Last edited by pheno; 11-10-2013, 18:59.

    Leave a comment:


  • ARDler
    replied
    Iso hatun nosto phenolle tämmösen värkkäämisestä!!!

    Muutama kyssäri: Pelittääkö m57 motissa? Ja kuinka "DUMB PROOF" tää on?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Näyttikö nuo ms41:n arvot oikeita lukuja ? Viimeksi tein korjauksia maf:n arvoon muistaakseni.
    En kerenny katsoa sitä, mutta huomenna varmaan käytän koneen lämpimäksi asti ja katon ajossa arvoja. Selviää sitten.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Nappasin tänään tracet vm. 2003 316 n42:sta, virrat päällä ja käynnissä. Tulikohan perille, lähetin ne suoraan Testolla?
    Kiitti, tuli perille! Uskoisin, että tiedot riittää yleisimpien arvojen selvittämiseen, mutta jos vielä saat otettua, niin ota 2-3 kpl lisää pari korotetuilla kierroksilla. Tällöin esim. helpompaa selvittää kaasuläpän asento, maf, rpm yms.

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tulipas tätäkin taas testattua, kun vihdoin on läppäri. Hyvin pelas

    Mutta oisko noita mittarinäyttöjä mahdollista saada myös ms41:lle?
    Ilman muuta! Laitan tässä viimeistään viikonloppuna uuden version jakoon johon laitan nuo mukaan

    Näyttikö nuo ms41:n arvot oikeita lukuja ? Viimeksi tein korjauksia maf:n arvoon muistaakseni.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tulipas tätäkin taas testattua, kun vihdoin on läppäri. Hyvin pelas

    Mutta oisko noita mittarinäyttöjä mahdollista saada myös ms41:lle?

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Nappasin tänään tracet vm. 2003 316 n42:sta, virrat päällä ja käynnissä. Tulikohan perille, lähetin ne suoraan Testolla?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Voin toki. Samaan hintaan voin ottaa M57TU koneestakin, jos ei ole jo otettu.
    Kiitos, ota samantien useampi molemmista, esim. 3 kpl virrat päällä ja 3 kpl kone käynnissä.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Juu, profiili tai variantti.. Jos muuten viitsit joskus ottaa testo-ohjelmalla tracet tuosta M43:sta niin olisi hienoa! Saisi tuota loggausta / livedataa tehtyä paljon nopeammaksi.
    Voin toki. Samaan hintaan voin ottaa M57TU koneestakin, jos ei ole jo otettu.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Tällainenkin softa tehty
    Kokeilin pikaisesti E46 M43- koneella ja hyvin toimi. Koneessa ei, vielä, ole mitään vikaa, mutta hauska oli tuo kokeilla vastaisen varalle.
    Tuollahan on useampi BMS valikossa. Sain ainakin kahdella eri profililla, tai mitä ne on, luettua käyriä.
    Juu, profiili tai variantti.. Jos muuten viitsit joskus ottaa testo-ohjelmalla tracet tuosta M43:sta niin olisi hienoa! Saisi tuota loggausta / livedataa tehtyä paljon nopeammaksi.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Tällainenkin softa tehty
    Kokeilin pikaisesti E46 M43- koneella ja hyvin toimi. Koneessa ei, vielä, ole mitään vikaa, mutta hauska oli tuo kokeilla vastaisen varalle.
    Tuollahan on useampi BMS valikossa. Sain ainakin kahdella eri profililla, tai mitä ne on, luettua käyriä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Kävin eilen katsomassa yhtä vm.2002 318 e46:sta missä on n42 moottori. Lukaisin vikakoodit ja sen ecun tiedosto oli:ME9K_NG4. Valitettavasti en kerinnyt kokeilemaan Testoa enkä ottamaan tracea kun oli kaikkea muutakin vikakoodijuttua siinä päällä ja piti lähteä takaisin kotimatkalle.
    Ok, kiitos tiedosta! Joo, täytyisi tässä selvittää miten INPA tekee automaattisen ecun tunnistuksen ja tehdä sama tähän ohjelmaan. Siitä olisi oikeasti hyötyä.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Kävin eilen katsomassa yhtä vm.2002 318 e46:sta missä on n42 moottori. Lukaisin vikakoodit ja sen ecun tiedosto oli:ME9K_NG4. Valitettavasti en kerinnyt kokeilemaan Testoa enkä ottamaan tracea kun oli kaikkea muutakin vikakoodijuttua siinä päällä ja piti lähteä takaisin kotimatkalle.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Hyvä huomio tosiaan, N42 on näköjään vähän heikosti edustettu tässä en osaa sanoa, mitä tuo NG tarkoittaa

    Oikeat ecu-tiedostot N42:lle on nämä:

    ME9K_5, ME9K_6, ME9K42, ME9K_NG4

    näiden kohdalla lukee listassa vain: 'ME9.2 fuer NG-Motor' tai 'ME9.2 fuer NG-Motoren' - eli pitää valkata oikea näistä. Ecun nimi lukee siinä alareunassa.

    lue INPA:lla vikakoodit, jotta tiedät mikä on oikea ecu sun autoosi. Ecun nimi näkyy INPAN vikakoodilistan yläreunassa.

    täytyy laittaa seuraavaan versioon nuo nimet kuntoon...

    Viitsisitkö ottaa muutaman trace-filen seuraavan kerran kun olet diagnostiikan parissa ? Saisin tehtyä huomattavasti nopeamman datan haun ja sitäkautta live-datakin nopeampaa...
    Valitettavasti minulla ei ole autoa ko. moottorilla, ainakaan vielä . Olen harkinnut sellaisen ostoa kaikista varoituksista huolimatta, joten saattaa joskus myöhemmin tulla tarpeen saada tuota livedataa... Softaa olen käyttänyt X5:n m62b44tu koneesen ja siinä se on toiminut hyvin. Ainut hankaluus on pienehkö näytönresoluutio vanhassa IBM:n koneessa, ruutu käy vähän ahtaaksi. Mutta siitä selviää uudella raudalla

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Kiitokset hyvästä ohjelmasta! Mikähän olisi e46 n42 moottorille oikea valinta ecu-listalta? Moottorin ohjaushan taitaa olla Boschin DME9.2, ite en ainakaan löytänyt listalta yhtään missä olisi mainittu n42. Mitä tarkoittaa noissa ME9.2:ssa tuo NG-Motoren, natural gas?
    Hyvä huomio tosiaan, N42 on näköjään vähän heikosti edustettu tässä en osaa sanoa, mitä tuo NG tarkoittaa

    Oikeat ecu-tiedostot N42:lle on nämä:

    ME9K_5, ME9K_6, ME9K42, ME9K_NG4

    näiden kohdalla lukee listassa vain: 'ME9.2 fuer NG-Motor' tai 'ME9.2 fuer NG-Motoren' - eli pitää valkata oikea näistä. Ecun nimi lukee siinä alareunassa.

    lue INPA:lla vikakoodit, jotta tiedät mikä on oikea ecu sun autoosi. Ecun nimi näkyy INPAN vikakoodilistan yläreunassa.

    täytyy laittaa seuraavaan versioon nuo nimet kuntoon...

    Viitsisitkö ottaa muutaman trace-filen seuraavan kerran kun olet diagnostiikan parissa ? Saisin tehtyä huomattavasti nopeamman datan haun ja sitäkautta live-datakin nopeampaa...
    Last edited by pheno; 27-09-2013, 22:59.

    Leave a comment:

Working...
X