Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

    Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

    Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.

    Enpä osaa juurikaan auttaa tähän asiaan, mutta oliko tuo moottorinohjaus DDE4?

    Jos on ja kiinnostaa vielä niin voin neuvoa, miten tuota livedataa saisi nopeutettua eli ECU:ltä kysytään monta arvoa samalla kertaa.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

    Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

    Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    PLX loggeri toiminnassa



    Last edited by pheno; 20-09-2013, 11:48.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    treisifilet tuli perille, kiitos. Sun auto käyttää tota kw71 protokollaa, joten eipä sitä paljoa nopeammaksi saa. Joku lambdaan liittyvä vikakoodi oli molemmissa bankeissa jäänyt, varmaan huomasit.

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by jyrkipes View Post
    Screenshotit jäi ottamatta joten sen suhteen jää vielä kotitöitä.
    Ohessa yks ainoa minkä maltoin näpätä

    Edit: Foorumi näkäjään pienensi kuvan lukemattomaksi.
    Luvut on noissa ikkunoissa UI: 906 ms, 0.6msg/sec, job 0ms ja UI:859 ms, 0.7msg/sec, job 7ms
    Last edited by jyrkipes; 20-02-2017, 09:44.

    Leave a comment:


  • jyrkipes
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Mukava kuulla, että on hyötyä! On tämä softa täällä jo vuoden päivät ollut. Liekö sitten väärässä paikassa, kun nyt vasta huomasit ?

    Ainakin M73:ssa on kaksi bankkia: vasen ja oikea. Kyllä se noiden tiedostojen mukaan menee käsittääkseni tässäkin M70:ssä, L= vasen ja R=oikea. Eli kaksi ecua. Sitä en tiedä mistäpäin tuo katsotaan

    Tuo ecu käyttää vanhempaa protokollaa, jossa ei sitä nopeutta saa käytännössä lisättyä kun se hakee yhden arvon kerrallaan. Mulla on kans energy:ltä kasa näitä traceja otettuna DIS:llä, jotka odottaa selvitystä.

    Olisi toki kiva jos saisit otettua ne tracet molemmista ecuista. Ohjeet pitäisi löytyä hieman aiempaa.

    Jos vielä saisit otettua screenshotin kun livedata on käynnissä, olisi kiva nähdä mitä nopeuksia se antaa, yms.
    ...ja se luvattu ilta tulikin vasta tänään.
    Lähetin ainakin neljä filettä ohjelmasta suoraan. Vahvistatko että tulivat?
    Ellei niin räplään ne mailiin myöhemmin.

    Tänään näyttää siltä että kuskinpuolen lambda on se pimeä. MAFfit antaa molemmilta puolin vaihtelevaa signaalia. Toisen puolen lambda vaihtelee järkevästi ja se kuskin puoli makaa lähes nollassa, suoraa viivaa.

    Screenshotit jäi ottamatta joten sen suhteen jää vielä kotitöitä.

    Sain softan nurin pari kertaa kun oli hiirikäsi nopeampi kuin ajatus. Liittyi jotenkin siiihen kun suljin logi ja/tai graafi-dialogeja ilman että vedin ensin Pause:n päälle?

    Valitettavasti en osaa auttaa enempää mutta EDIABASServer veti exceptionit ja testo jäi prosessiksi eloon. Sain hävitettyä vasta buuttaamalla.

    Käytössä oli nyt 19.08.2013-versio

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jenkit ylipuhui sitten tekemään tähän tuen mittarinäytöille. Olin pitänyt niitä turhana hömpötyksenä, mutta ilmeisesti aika haluttua tavaraa?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by MaedMaen View Post
    Yritin tracettaa sen ohjeen mukaan, eli ensin pauselle, sitten valitaan listasta oikea ecu ja sit alotetaan trace. Mutta ei vaan onistunu. Kokeilin myös sillee, että oli käyriä auki ja sillee, että ei ollu mitään muuta päällä ku ecun valintaruutu. Aina sama tulos. Joku tiedostonhallintaan liittyvä virhe varmaan?Kokeilen joskus toiste uudemman kerran, jos ois parempi säkä.
    Tutkitaan tätäkin..

    Jenkit ylipuhui sitten tekemään tähän tuen mittarinäytöille. Olin pitänyt niitä turhana hömpötyksenä, mutta ilmeisesti aika haluttua tavaraa?

    edit: maedman päivitin softaa. Pitäisi MAF näkyä oikein. Näyttääkö ne muut arvot järkeviltä?
    Last edited by pheno; 19-08-2013, 20:09.

    Leave a comment:


  • MaedMaen
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kiitos testauksesta, tuli taas viisammaksi. KUmma tuo tracen toimimattomuus, ei muilla ole tullut vastaan moista ? Se ei taida toimia, jos sulla on live-data käynnissä.

    MAF:n arvot on tosiaan korjattu ja julkaisen uuden version viimeistään maanantaina. Se yksikkö on kg/h. Siinä multiplotissa on tosiaan jäänyt tuo vika minkä korjasin tuohon toiseen

    Vanos-datatkin katsoin ja en äkkiseltään löytänyt virhettä. En tosin ymmärrä mitä ne edes tarkoittaa, ilmeisesti se tarkoittaa tässä aikaa kuinka kauan kesti, että vanos sai säätönsä tehtyä.
    Yritin tracettaa sen ohjeen mukaan, eli ensin pauselle, sitten valitaan listasta oikea ecu ja sit alotetaan trace. Mutta ei vaan onistunu. Kokeilin myös sillee, että oli käyriä auki ja sillee, että ei ollu mitään muuta päällä ku ecun valintaruutu. Aina sama tulos. Joku tiedostonhallintaan liittyvä virhe varmaan?Kokeilen joskus toiste uudemman kerran, jos ois parempi säkä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by MaedMaen View Post
    No niin, nyt tuli vähän testailtua ja pari lisäbugia löytyikin MS41.0 DS1 ecun kanssa.

    Ensinnäkin se, että tracea en saanut toimimaan. logiin kirjautuu vain.
    17.08.2013 10:59:44 Jobs count: '0'
    17.08.2013 10:59:44 Can't open trace file

    Tuo alempi herja tulee myös trace-ruutuun. Yritin ajaa ohjelmaa myös adminina, mutta ei auttanut.

    Sitten kokeilin tuota multikäyrien piirtämistä kolmella arvolla kerrallaan. Kaikki käyrät piirsivät juuri samanlaista katkeilevaa viivaa kuin aiemmin RPM-käyrä. Lienee sama vika, jonka siihen kierrosten piirtämiseen jo korjasit?

    Kattelin tarkemmin tuota MAF-asiaa ja aikamoisin portain tuntuu mafin arvot muuttuvan. INPAsta katselin myös, mutta siellä arvot olivat loogisia ja ihan eri suuruusluokkaa. Tähän malliin ne menivät:

    RPM INPA Testo
    800 11 450
    2500 50,75 641
    4500 113 578

    Veikkaan, että en löytänyt inpasta oikeaa arvoa. Se oli joku kokonaismassavirta, yksikkö kilogrammaa jossain yksikössä, jota en enää muista. Kuitenkin tuosta on huomattavissa se, että inpassa arvo muuttuu loogisesti, tuplaantuen tuplakierroksilla. Testossa arvo taas on vähän mitä sattuu.

    Painelin kauheesti F6-nappia luullen, että se tallentaa kuvia piirretyistä käyristä. Ois pitäny tajuta painaa F7:aa. Siksi ei nyt ole näyttää MAFin käyriä sen paremmin. Ois tossa kuitenkin oheisissa kuvissa pari.
    Kiitos testauksesta, tuli taas viisammaksi. KUmma tuo tracen toimimattomuus, ei muilla ole tullut vastaan moista ? Se ei taida toimia, jos sulla on live-data käynnissä.

    MAF:n arvot on tosiaan korjattu ja julkaisen uuden version viimeistään maanantaina. Se yksikkö on kg/h. Siinä multiplotissa on tosiaan jäänyt tuo vika minkä korjasin tuohon toiseen

    Vanos-datatkin katsoin ja en äkkiseltään löytänyt virhettä. En tosin ymmärrä mitä ne edes tarkoittaa, ilmeisesti se tarkoittaa tässä aikaa kuinka kauan kesti, että vanos sai säätönsä tehtyä.

    Leave a comment:


  • MaedMaen
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kiitos testauksista, näitä olenkin kaivannut! En epäile yhtään etteikö tuolla olisi virheitä. Ainakaan tuota ecua ei muistaakseni ole juuri kukaan testaillut. Ne arvot mitä näet pitäisi olla tismalleen samat mitä INPA:ssa, eli sieltä voi vertailla. Tutkaisempa tuota ja palaan myöhemmin asiaan.

    EDIT: MAF-arvon hausta löytyi jo yksi vika.

    Se auttaisi myös, jos saisit traceja otettua esim. vaikka niin että yhdessä pidät kierroksia korkeammalla ja toisessa vaikka ihan vaan tyhjäkäynnillä.

    Juu, toi serial-mode avaa niin sanotusti silmät harmi, ettei se vanhemmissa autoissa toimi. Diesel- miehetkin on olleet kovin hiljaa, Esim. DDE4:stä löytyisi kasapäin kaikkia kivoja arvoja, jotka saataisiin nopeammin päivittymään. Mutta en pysty näitä koittamaan, kun en tuollaista autoa omista
    No niin, nyt tuli vähän testailtua ja pari lisäbugia löytyikin MS41.0 DS1 ecun kanssa.

    Ensinnäkin se, että tracea en saanut toimimaan. logiin kirjautuu vain.
    17.08.2013 10:59:44 Jobs count: '0'
    17.08.2013 10:59:44 Can't open trace file

    Tuo alempi herja tulee myös trace-ruutuun. Yritin ajaa ohjelmaa myös adminina, mutta ei auttanut.

    Sitten kokeilin tuota multikäyrien piirtämistä kolmella arvolla kerrallaan. Kaikki käyrät piirsivät juuri samanlaista katkeilevaa viivaa kuin aiemmin RPM-käyrä. Lienee sama vika, jonka siihen kierrosten piirtämiseen jo korjasit?

    Kattelin tarkemmin tuota MAF-asiaa ja aikamoisin portain tuntuu mafin arvot muuttuvan. INPAsta katselin myös, mutta siellä arvot olivat loogisia ja ihan eri suuruusluokkaa. Tähän malliin ne menivät:

    RPM INPA Testo
    800 11 450
    2500 50,75 641
    4500 113 578

    Veikkaan, että en löytänyt inpasta oikeaa arvoa. Se oli joku kokonaismassavirta, yksikkö kilogrammaa jossain yksikössä, jota en enää muista. Kuitenkin tuosta on huomattavissa se, että inpassa arvo muuttuu loogisesti, tuplaantuen tuplakierroksilla. Testossa arvo taas on vähän mitä sattuu.

    Painelin kauheesti F6-nappia luullen, että se tallentaa kuvia piirretyistä käyristä. Ois pitäny tajuta painaa F7:aa. Siksi ei nyt ole näyttää MAFin käyriä sen paremmin. Ois tossa kuitenkin oheisissa kuvissa pari.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    kieltämättä houkutteleva ajatus, mutta annetaan maailman toistaiseksi odottaa
    Mikäli oikein muistan tuosta oli jo jossain kohtaa jonkin asteinen yritelmä.
    Bimmerforums tai joku vastaava missä oli tuota yritetty.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kysymyshän onkin siitä että haluaako joku maailmanlaajuisen legendan maineen ja puukottaa ohjelmaa siten että kirjottais virtuaali COM-portille? Pheno?
    kieltämättä houkutteleva ajatus, mutta annetaan maailman toistaiseksi odottaa

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Kysymyshän onkin siitä että haluaako joku maailmanlaajuisen legendan maineen ja puukottaa ohjelmaa siten että kirjottais virtuaali COM-portille? Pheno?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    En tiedä onko kukaan löytänyt toimivaa USB - COM port adapteria ADS piuhalle...
    tuskinpa tosiaan, koska sellainen ei edes toimisi BMW:n omien ohjelmien kanssa. Ediabaksen "ADS ajuri" kirjoittaa suoraan muistiin Com1:n osoitteeseen. On ne paljon vaivaa nähneet kun tuollaisen menneet kyhäämään.. Miksiköhän mieli muuttui sitten -96 alkaen kun tuli tuo uudempi protokolla joka ainakin ecun lukemiseen vaatii vain ns. K-line adapterin.

    Leave a comment:

Working...
X