Announcement

Collapse
No announcement yet.

EPDM penkitys topikki. halpis CAI vs paperisuodatin + DISA ventiili alk#39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    EPDM penkitys topikki. halpis CAI vs paperisuodatin + DISA ventiili alk#39

    Ajattelin laittaa topikki pystyyn missä esitellään joskus hieman mielenkiintoisempia autoja mitä meille tulee ohjelmoitavaksi ja/tai penkitettäväksi.

    Eilen ilalla oli esim. ihan normi näköinen m5 e39 mihin toki ole panostettu tekniikan puolella aika reilusti käyttäekseen evolvin tuotteet englannista.
    Raikku oli norjalais asiakkaan auton kimpussa noin 9 viikon verran ja siihen vaihdettiin käytänössä kaikki tekniikan liittyviä osia paitsi vaihdelaattikko. Villi veikkaus ettei Euroopassa tai ehkä mailmassa ole niin paljon viritetty m5 e39 vaparia. Kustanuksista nyt en halua puhua sen tarkemmin mutta osien verran meni toinen suomen kilven m5 verran, ja sellainen kalliimasta päästä oleva yksilö siis..Hieno että joku haluaa panostaa sen verran vielä tähän korimalliin olevaan ämmään.

    Eli evolvin ja supersprintin yhteistyöllä kekistetty putkisto, racekatit ja pakosarjat. Moottori käyty kokonaan läpi ( en voi kertoa yksityiskohdat). Kuvista näkee evolvin uusi ilmanotto ja jäähdytys/kierätys systeemi. Kaikki alusta tuki varret onn uusittu ja vahvistettu sekä voimansiirto.
    BMW performance jarrut on otettu uudesta 335i ja mahtuu jopa 17" vanteen kanssa. Audio puolellakin oli isohkoja muutoksia mutta ne ei tähään liity.

    Pienti hieno säätöä on vielä vailla kun esim lamdat hieman irstaili mutta kun 450hv ja 560nm löytyy niin ei se ihan epäonnistunutkaan projekti ole. Eli käytänössä autossa on saman verran whp tehoja kun erittäin hyvässä kunnossa oleva vakio koneesta löytyy vauhtipyörästä.












    loput kuvat tässä
    Last edited by EPDM; 23-10-2016, 12:24.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • ///MJ
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 1869
    • Joensuu

    #2
    Hyvä topikki, näitä lukee mielenkiinnolla Hieno on teho/vääntö lappu, vääntöä aina 2000rpm loppuun asti

    Toki voi enemmänkin paljastaa mitä autoille tehty, mutta johan tuossa tulikin jotain tietoa mitä laitettu ja kuullostaa että tehty perusteellisesti kyllä...
    F36 428iA GC M-Sport
    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

    M: E36 328i osia

    M: E39 business cd ja info display

    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      WHP = Pyöriltä? Screenshotissakin lukee että laskennallista konetehoa... Muistetaan nyt pysyä tarkkana, noissa on tässäkin tapauksessa lähes 100hp ero

      Hienon koneen se raikku on rakentanut
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        WHP = Pyöriltä? Screenshotissakin lukee että laskennallista konetehoa... Muistetaan nyt pysyä tarkkana, noissa on tässäkin tapauksessa lähes 100hp ero

        Hienon koneen se raikku on rakentanut
        Niin kyllä minä ainakin ymmärsin tuon nikon jutun niin että tässä on vakiokoneen tehot takasella. Eli sen 400hp tms :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          WHP = Pyöriltä? Screenshotissakin lukee että laskennallista konetehoa... Muistetaan nyt pysyä tarkkana, noissa on tässäkin tapauksessa lähes 100hp ero

          Hienon koneen se raikku on rakentanut
          Ei siinä ihan noin sanottu, vaan että tässä laitteessa olisi pyöriltä saman verran tehoa mitä vakiossa konetehoa.
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #6
            whp eli pyöräteho mikä penkki mitaa oli muistaakseni 392hv, eli noin 14-15% häviö.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7
              Tässä on sitten vastaavaan autoon laitettu remmiaihdin taas evolvin/raikun tekemiä.

              Ensin pelkästään evolvin ohjelmalla ja sitten remmin kanssa ja evolvin purkiston/pakosarjoineen. (moottori teho)

              Last edited by EPDM; 13-06-2012, 12:26.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3986
                • Suomi

                #8
                Tekemisen meininki.
                Noissa rakentelupiireissä ei persaukiset juhli.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Selvisi
                  Last edited by jumbo; 13-06-2012, 22:36.
                  M550d

                  Comment

                  • Marko.K
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1193
                    • Helsinki

                    #10
                    Oisko jollain ollut raikun puhelinnumeroa? Kirjautunut viimeksi foorumille helmikuussa että tuskimpa sinne vastailee jos privaa laittaa. Oisin kyselly hintaa kk-laakereiden vaihtotyölle, tietääkö joku missä summissa liikutaan? Esim jos raikku vaihtaa. Laakerit löytyy.

                    edit: numero löyty
                    Last edited by Marko.K; 16-06-2012, 01:04.
                    F11 535d -11 367hv/728nm
                    E39 M5 -99 Alpine White II
                    E65 730da -02
                    E60 530da -03
                    E39 530da -03 240hv/600nm
                    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                    E38 740iaL -95
                    E39 530d -99 245hv/528nm

                    Comment

                    • PatarautaE34
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 183

                      #11
                      Mielenkiintoinen topiikki. Huippumoottorin uudelleenrakentaminen, ominaisuuksien ja piilevien voimavarojen kehittäminen rautaisella ammattitaidolla ja ylpeydellä tehtynä, mistään tinkimättä. Parhaalle vain parasta! Ja tämä kun on päätetty toteuttaa riittävän lavealla budjetilla mistään pihtaamatta. No Norskeillahan on nappulaa riittävästi toteuttaa unelmiaan, toisin kuin nappulattomalla Nokialla, laput luukkuun ja porukat pihalle! Hienoa on se, että Suomestakin löytyy rautaista ammattitaitoa koneenrakentamisessa! Kuka on tämä moottorilegenda Raikku? Itse en tunne, mutta toisaalta ymmärrän salamyhkäisyyden. Saavutukset puhuvat puolestaan ja maine on kiirinyt pitkälle.

                      PS
                      Eikös EPDM voisi kehittyä vähän kuin BMW Special Service Garageksi suuntaan Brittien tyyliin? Ei niinkään merkkihuolloksi, vaan erikoiskorjaamoksi vaativimmille töille muun toiminnan ohessa.
                      Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                      Mord komission II

                      Comment

                      • Petri
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 3156
                        • Nummela

                        #12
                        Kävin muutamaan otteeseen paikan päällä seuraamassa kuinka yllämainittu projekti etenee, ja täytyy kyllä sanoa että on se velho näissä hommissa...

                        Jos joku on vähintäänkin Pohjoismaiden BMW Motorsport Special Mechanic, niin Raikku.
                        E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                        E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                        Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #13
                          Originally posted by PatarautaE34 View Post
                          Mielenkiintoinen topiikki. Huippumoottorin uudelleenrakentaminen, ominaisuuksien ja piilevien voimavarojen kehittäminen rautaisella ammattitaidolla ja ylpeydellä tehtynä, mistään tinkimättä. Parhaalle vain parasta! Ja tämä kun on päätetty toteuttaa riittävän lavealla budjetilla mistään pihtaamatta. No Norskeillahan on nappulaa riittävästi toteuttaa unelmiaan, toisin kuin nappulattomalla Nokialla, laput luukkuun ja porukat pihalle! Hienoa on se, että Suomestakin löytyy rautaista ammattitaitoa koneenrakentamisessa! Kuka on tämä moottorilegenda Raikku? Itse en tunne, mutta toisaalta ymmärrän salamyhkäisyyden. Saavutukset puhuvat puolestaan ja maine on kiirinyt pitkälle.

                          PS
                          Eikös EPDM voisi kehittyä vähän kuin BMW Special Servicet Garageksi suuntaan Brittien tyyliin? Ei niinkään merkkihuolloksi, vaan erikoiskorjaamoksi vaativimmille töille muun toiminnan ohessa.
                          Onkin tarkoitus tiivistää raikun ja englannin kanssa yhteistyötä. Suomen katsastus lainsääntö on vaan se isoin este....
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Olipas mukavaa luettavaa
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #15
                              vaisusta 2.0 gti 200hv golfista saatiin ihan kohtuu hyvät tulokset...

                              Last edited by EPDM; 21-06-2012, 18:08.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎