Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmintä ilmaa vain maksimi asennossa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Lämmintä ilmaa vain maksimi asennossa!

    Mistäköhän johtuu, että lämmintä tulee autoon vain lämpötilasäätimen ollessa maksimi asennossa. Kun hellittää lämpötilasäätöä vaikka 24-26 asteeseen, alkaa paleltamaan. Tälläsellä lauhemmalla ilmalla meinaa vaan tulla pikkasen kuuma, kun joutuu pitämään täysillä tota säätöä. Koneen lämmöt nousee normaalisti puoleenväliin ja ne pysyy siinä! Auto on e36 325 i.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • jazma
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1115
    • Oulu

    #2
    Mulla oli e30ssä samanlaista vikaa mutta ei viilenny noin vahvasti. Lisäsin jäähdytysnestettä niin se loppui. Syylärissä vuotaa joku tiiviste jonkun verran. Anyway, jos se on mahdollista että sulla vuotaa tsydeemi jostain ja kierrätykseen pääsee ilmaa? Näin mä ainaki luulen omalla kohdalla...Jaksais vaan ilmata sen jotenki...
    e30 318i

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Joo se saattais johtua just tosta. Hieman sitä nestettä johonkin vuotaa/haihtuu, n. 0.5 litraa, suunnilleen 3000 km:n aikana... Pitää käydä ruokkiksella tarkastaas noi nesteet.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        #4
        Tietääkö kukaan muuten paljon nestettä on vajautunut, kun check control ilmoittaa: check coolant level?
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • blackrabbit
          Moderator
          • Nov 2003
          • 4854
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Fabsu
          Tietääkö kukaan muuten paljon nestettä on vajautunut, kun check control ilmoittaa: check coolant level?
          M50B25 (E34, autom. ilmastointi): kun täytti maksimiin, niin meni 7 dl. Sen jälkeen imaisi vielä hiukan lisää, yhteensä joku 8 dl.
          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
          E34 525i

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #6
            Ei hitto! Ei se ainaskaan siitä nestepinnan vähyydestä johtunu. Nestepinta oli ihan ok tasolla. Olisko lisää vinkkejä?
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #7
              Pikkasen outoo! Nyt se puhallin puhals jo ihan riittävän lämmintä, vaikka se säädin oli 22 asteessa. Mystistä. Voisko se kiertovesipumppu olla jotenkin jumissa?
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Mahtaisikohan vika olla siinä lämpötila-anturissa mikä on siinä lämmönsäätöpaneelissa. En tarkkaan tiedä miten päin toimii, että tulisiko vikatapauksessa vain kuumaa vai vain lämmintä. Jos lämpöisen ilman tulo loppuu kun kääntää lämmönsäädintä vähänkin maksimista pienemmälle, niin vika on todennäköisesti tässä. Toinen vaihtoehto on kiertovesipumppu niinkuin mainitsitkin.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • jam75
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 654
                  • Tornio

                  #9
                  Vesipumppu vaihtoon ja sit se lämmityssäätöventtiili joka pitäis napsua ku säädintä säätelee. Kaverilla just samat oireet, tai no sillä ei enää tullut oikeastaan lämmintä juuri ollenkaan. Vesipumppu toimi kyllä mutta sen tuotto ei ollu enää riittävä (tyyppivika se muovisiipi, alkaa lyömään sutia ja tuotto heikkenee) ja sit se venttiili oli jumissa. Noiden vaihdon jälkeen tuli taas lämmin auto siitä 325sta.

                  Comment

                  • bmwm5e28
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 474
                    • suomusjärvi

                    #10
                    tietääkö kukaan sanoa miten tämä lisänä oleva pieni sähkötoiminen vesipumppu lämppärin letkussa toimii?

                    eli jos otan koko pikku-pumpun pois ni kiertääkö vesi oikein, kierrosten ollessa 3500--> ??

                    joku väitti et pumppu auttais kiertoa vaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, mutta onko kenelläkään tietoa asiasta?
                    Gentlemen prefer Blondes

                    Dodge Challenger R/T 1970


                    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      #11
                      Jam75: Meinaatko että se vesipumppu olis menossa paskaks, ei siis kiertovesipumppu?!? Jos vesipumpun tuotto heikkenee ja se rupeaa ns. sutimaan, alkavatko koneen lämmöt nousta? Vois kuvitella näin käyvän, jos vesi ei kierrä kunnolla? Itsellä kuitenkin lämmöt ovat juuri siinä keskiviivalla..
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        Tietääkö kukaan?
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • kotkavaara arttu
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 142
                          • Rauma

                          #13
                          Lämmöt

                          En ole varma, mutta mielestäni tämä sähkö-pumppu on niin sannottu taukopumppu. Eli kierrättää vettä kennossa, vaikka koneen kiertovesi-pumppu ei toiminnassa. Eli kone ei käy. Ja eikös se sisä-lämpötilan anturi ole jalkotilan paneelissa?
                          Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎