Bemussa ei lämmkityslaitteen puhallin toimi kun sillon tällön.Lähtee pyörimään startatessa tai sitten ei,joskus töyssyt auttaa.Onko kellään tietoa paljonko hiilet suunnilleen kestää,autossa mittarissa reilut 340 t.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
onkohan puhaltimen hiilet loppu...
Collapse
X
-
yleensä hiilivika tai moottorin ankkuri, itsellä oli tommonen vika ja löytyi puhaltimen nopeuden säätimen liittimestä, ei ottanu jostain syystä kosketusta aina.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Jos kyseessä todella on hiilet, niitä ei sinne paljon uusita. Kampetta viittä vaille mahdoton avata ehjänä. Tai saada takaisin kasaan toimivana. Jos on sellainen malli, jossa muovinen siipiratas molemmissa päissä => menee uuden ostoksi.
Vika voi olla myöskosketushäiriö, joko itse kytkimessä, sen liittimessä tai puhaltimen liittimessä tai missä tahansa kóhtaa kytkennässä. Esimerkiksi täältä löytyy kytkiksiä ( http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/BMW/ ), tutki niitä lämppärin osalta ja tarkista kaikki liitoskohdat. 325e kytkis lienee samankaltainen kuin itselläsi on. Myös Haynesin manuaalin kytkikset kandee käydä läpi, niitäkin löytyy netistä.
Jos virta puhaltimen moottorille kulkee kytkimen läpi, huonot liitokset syntyvät ajan kuluessa. Täydellä nopeudella pyöriessään puhalllin ottaa virtaa aikalailla => liitos lämpenee => liitin saattaa jopa sulaa => huono liitos. Monia vastaavia tapauksia olen korjannut, ja moniin eri automerkkeihin. Eli ota säädin auki ja tarkista sen ja liitoksen/liittimen kunto.
Timo
Comment
-
-
Originally posted by Anttihaosaakos kukaan sanoa ku mulla lakkas puhallin kokonaan toimimasta.ei tuu virtaa puhaltimelle,se on kuitenki ehjä.eikä virtaa tuu katkasijalle.mikä olis puhaltimen sulake?vaikka kyl kaikki oli ehjiä.aamulla vaan ei toiminu koko paska
Timo
Comment
-
Comment