Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottoria saksasta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Joo. Se mikä itseäni tässä erityisesti kummastuttaa on se että jos autot/käytetyn auton autokauppa ei ole hallussa, niin miksi ihmeessä sitä pitää mennä tekemään Saksaan asti? Eli tässäkin saa aina sitä mitä pyytää ja mistä maksaa. Omalta kohdltanikin voin vain todeta että vaikka "jokusia" autoja olen ostanut/ottanut vaihdossa, ei minua ole milloinkaan yhdessäkään autokaupassa "kusetettu". Aina olen juuri tasan sellaisen kiesin saanut mistä olen maksanut. Jos jälkikäteen olen huomannut maksaneeni yli tai alihintaa, katselee syyllinen vain ja ainoastaan aamupeilissä. Kusettaa ei ole vielä 25:ssä vuodessa pystynyt kukaan, vaan aina olen itse autoni pakotta ostanut. Jos ei tätä autokaupan "lainalaisuutta" tajua, kannattaa pysyä niissä hommissa minkä paremmin osaa ja hakea autonsa uutena Toyotan maahantuojaliikkeestä...Suomesta.

Comment

• Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

Originally posted by Hemi
      Se mikä itseäni tässä erityisesti kummastuttaa on se että jos autot/käytetyn auton autokauppa ei ole hallussa, niin miksi ihmeessä sitä pitää mennä tekemään Saksaan asti?
      Aamen. Samaa olen minäkin ihmetellyt. Jokainen rehupetteri on itse lähdössä hakemaan polleasti autoa saksasta mutta se ei ole alkuunkaan niin helppoa kun luulisi. Suomalaisen luonnolle vaan ei sovi myöntää että perseelleen meni eli kukaan ei koskaan tuo sieltä paskaa, ylihintaista tai muuten epäonnistunutta ostosta koska sehän olisi sama kun myöntäisi epäonnistuneensa. Sehän ei suomalaiselle miehelle käy.

1000€ on pikkuraha kun hommat ja aikatalut alkaa tökkiä. Jos on yhtäänkin epävarma kannattaa jättää autonhaku ammattilaiselle ja maksaa tästä sille tämän palkkio.

Jos ei huvita maksaa niin kannattaa ostaa se Möttösen Toyotakaupasta.
      Daa.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

Comment

• Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

Sen verran on pakko kommentoida tätä, että itse kävin kesällä hakemassa auton Münchenin läheltä. Yhden auton olin tätä ennen ostanut suomesta, enkä muutenkaan pidä itseäni minään autokauppiaana / asiantuntijana.
        Saksaakaan en (8v opiskelun jälkeen :lol osaa mitenkään sujuvasti, korkeintaan välttävästi.

Nooh, lentäen saksaan ja autoa vuokra-autolla etsimään. Auto löytyi, mielestäni ihan ok-hinnan siitä maksoin ja ajoin sen via balticaa pitkin suomeen. Matkakustannukset pysyivät budjetin rajoissa ja aikataulussa pysyin muutenkin. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen.
        Toki pari "aloittelija-virhettä" tuli tehtyä, kuten se että katsastin tuon vähäpäästöisenä ja meinasi saksan päässä tulla kiire kun ei sitä sopivaa autoa ihan ekasta liikkeestä löytynytkään :oops:

Anyways, vaikkakin sen nyt erittäin epäselvästi yllä ilmaisin, niin ei se auton hakeminen tuolta saksanmaalta mitenkään vaikeaa ole. Maalaisjärjellä selviää pitkälle :!:

Ja juhikselle sen verran, että pohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

Comment

• Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

Originally posted by Jonsku
          pohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:
          Kerropas breakdown tuosta budjetista ? Puhutaan siis puhtaista matkakuluista eli kaikki kustannukset päästä auton luo suomesta ja autolla takasin suomeen. Kiinnostaa aika paljon miten sen teet.
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

Comment

• Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

Originally posted by Jacek
            pohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:
            Kerropas breakdown tuosta budjetista ? Puhutaan siis puhtaista matkakuluista eli kaikki kustannukset päästä auton luo suomesta ja autolla takasin suomeen. Kiinnostaa aika paljon miten sen teet.
            Tästä oli Juhiksen kanssa useamman sivun edestä puhetta aikoinaan :lol:. Täytyy kyllä myöntää että pelivaraa ei jää suuremmin, ja pitää ajoittaa matka oikein :wink:
            Budjetointi meni kutakuinkin näin:
            -Lento ~20€ (ryanair tjms)
            -Auton rekisteröinti + vakuutukset saksassa ~150
            -Ajo Tallinnaan ~1500km (10l/100km litra '80cnt) + lautta hki => ~150€
            tai vaihtoehtoisesti hieman enemmän Tukholman kautta
            -Paperihommat tullissa maahantullessa, oiskohan ollu 14€

Eli vielä jää 500-334 => 166€, tollahan on jo päivän pidempään ja syökin jotain välillä. Auton vuokrauskin tuntui olevan pariksi päiväksi aikalailla halpaa...

Tokihan tuo perustuu tuohon halpaan lentoon aika pitkälti, enkä näe mitään syytä miksei homma toimisi tuollalailla. Ainoa ongelma on auton löytäminen, ja se onkin sitten oma juttunsa kokonaan. Minulla meni siihen neljä päivää ja aikalailla kilometrejä. Tuolla 500€:n budjetilla saa kyllä sen häkkikaunottaren mutta ei välttämättä muuta.. Mutta nyt olikin kyse ainoastaan auton tuonnista suomeen, ja muistaakseni Juhis lupasi oikein maksaa tuon 500€ jos niillä matkakuluilla auton suomeen tuon 8)
            ... and many more

Comment

• Jacek
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 552
              • Helsinki

Lento ~20€ (ryanair tjms)
              Aika vähissä on 20€ lennot, edes Ryanairilla. Niiden kulut on jo 17.67€ per lippu. Jouluaattona pääsisit 27.66€ saksaan mutta voi olla ohkaista autonosto ja kilpienhankinta niinä päivinä.
              Lisäksi se Ryanair ei taida kumminkaan laskeutua auton viereen ? Jos etsit 4 päivää autoa niin milläs liikuit ja missä yövyit ?
              Paljonkos meni puhelinkuluihin suomessa ja saksassa ?

Ajo Tallinnaan ~1500km (10l/100km litra '80cnt) )
              Bensa on saksassa paikoitellen kalliimpaa kun suomessa, diesel selvästikin. Puolassa ja Baltiassa toki taasen halvempaa. Missäs yövyit ajomatkan varrella ?

vaihtoehtoisesti hieman enemmän Tukholman kautta)
              Aika paljonkin enemmän Tanska/Ruotsi kuviolla.

Eli vielä jää 500-334 => 166€, tollahan on jo päivän pidempään ja syökin jotain välillä. Auton vuokrauskin tuntui olevan pariksi päiväksi aikalailla halpaa...)
              Autoa et saa mistään alle 50€/vrk, varsinkaan sellaista jonka saa palauttaa eri paikkaan kun mistä sen vuokrasit tai jolla on enemmän kun 10 toimipistettä saksassa. Europcarilla on laajin toimipisteverkosto. Aika oleellinen asia jos auton luonta on 200km palautuspisteeseen. 2x bensakulut noin ensalkuun + mistä ylimääräinen kuski ? Jos on kaveri mukana niin sen matkakulut pitää myös laskea mukaan. Tuskin se mahtuu edessä olevan istuimenkaan alle lennolla.

Tokihan tuo perustuu tuohon halpaan lentoon aika pitkälti, enkä näe mitään syytä miksei homma toimisi tuollalailla
              Tuollaista lentoa ei ole. Germanwingsiltä saatat saada lähelle tuota hintaa kun varaat sen n 6kk etukäteen. Easyjet ei lennä suomesta vaan Tallinnasta. Lisäksi ellei satu asumaan Tampereella pitää sinne ensin matkustaa päästäkseen Ryanairin kyytiin. Sekin maksaa. Tiedän kokemuksesta todella monta syytä miksei homma toimi noin ja sen tietää jokainen joka on hakenut sieltä enemmän autoja.

Ainoa ongelma on auton löytäminen, ja se onkin sitten oma juttunsa kokonaan. Minulla meni siihen neljä päivää ja aikalailla kilometrejä.
              No auton löytäminenhän on koko asian ydin - siksihän sinne mennään :roll: Mitkäs olivat tuon 4 päivän kulut eli liikkuminen ja majoitus vaikka pelkästään ? Jollainhan sun piti jo päästä lentokentältä pois jne..

Tuolla 500€:n budjetilla saa kyllä sen häkkikaunottaren mutta ei välttämättä muuta.. Mutta nyt olikin kyse ainoastaan auton tuonnista suomeen, ja muistaakseni Juhis lupasi oikein maksaa tuon 500€ jos niillä matkakuluilla auton suomeen tuon 8)

Kyse on halutun auton tuomisesta suomeen eikä mistään raadosta. Kuka sellaista nyt haluaa. Mä voin liittyä Juhiksen seuraan ja maksaa sulle 500€ jos tuot sieltä hyvän, toiveiden mukaisen auton. Sellainen auto vastaa todellista hankintatilannetta.

500€ ei ole realistista, voin sanoa ihan suoraan n 15v kokemuksella ja minä todella osaan säästää kuluissa.
              (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

Comment

• Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

Aika vähissä on 20€ lennot, edes Ryanairilla. Niiden kulut on jo 17.67€ per lippu.
                Viikko sitten sisko osti RyanAirilta lennon a' 0,9€ + kulut, kaikki on kiinni ajoituksesta

Bensa on saksassa paikoitellen kalliimpaa kun suomessa, diesel selvästikin. Puolassa ja Baltiassa toki taasen halvempaa. Missäs yövyit ajomatkan varrella ?
                Kannattaa tankata Baltiassa Saksan-Puolan rajalta 50km puolan puolelta 33h Tallinnaan. "Kuolema kuittaa univelat" :roll:

Autoa et saa mistään alle 50€/vrk, varsinkaan sellaista jonka saa palauttaa eri paikkaan kun mistä sen vuokrasit tai jolla on enemmän kun 10 toimipistettä saksassa. Europcarilla on laajin toimipisteverkosto. Aika oleellinen asia jos auton luonta on 200km palautuspisteeseen. 2x bensakulut noin ensalkuun + mistä ylimääräinen kuski ? Jos on kaveri mukana niin sen matkakulut pitää myös laskea mukaan. Tuskin se mahtuu edessä olevan istuimenkaan alle lennolla.
                Jep, unohdetaan vuokra-auto. Kyllä ne julkiset vehkeet saksassakin kulkee. (tosin huonosti)

Tuollaista lentoa ei ole. Germanwingsiltä saatat saada lähelle tuota hintaa kun varaat sen n 6kk etukäteen. Easyjet ei lennä suomesta vaan Tallinnasta. Lisäksi ellei satu asumaan Tampereella pitää sinne ensin matkustaa päästäkseen Ryanairin kyytiin. Sekin maksaa. Tiedän kokemuksesta todella monta syytä miksei homma toimi noin ja sen tietää jokainen joka on hakenut sieltä enemmän autoja.
                Kts. ylempää. kyllä sellaisia lentoja on, ajankohta on vaan sitten toinen asia.

No auton löytäminenhän on koko asian ydin - siksihän sinne mennään :roll: Mitkäs olivat tuon 4 päivän kulut eli liikkuminen ja majoitus vaikka pelkästään ? Jollainhan sun piti jo päästä lentokentältä pois jne..
                Tuo oma reissu maksoi reilusti yli 500€, mutta nyt ei ollutkaan siitä kyse.

Kyse on halutun auton tuomisesta suomeen eikä mistään raadosta. Kuka sellaista nyt haluaa. Mä voin liittyä Juhiksen seuraan ja maksaa sulle 500€ jos tuot sieltä hyvän, toiveiden mukaisen auton. Sellainen auto vastaa todellista hankintatilannetta. 500€ ei ole realistista, voin sanoa ihan suoraan n 15v kokemuksella ja minä todella osaan säästää kuluissa.
                Nyt ei ole kyse "todellisesta hankitatilanteesta" vaan siitä, että saako Hampurista auton haettua 500€:lla. Se, että minkälaisen auton niin onkin toinen tarina. Jos hakee sitä toiveiden mukaista autoa, niin 1000€ alkaa olemaan hyvä saavutus, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta nyt oli edelleenkin kyse siitä että onko homma ylipäänsä mahdollinen.

Aikoinaan oli keskustelua täsmälleen samoista asioista, ja lopputuloskin taisi olla samantyylinen. Tosin juhis lupasi maksaa tuon 500€ mistä tahansa autosta, ei tarvinnut olla toiveiden mukainen :wink:.
                ... and many more

Comment

• Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

Sen verran työnnyn myäs tähän soppaan, että jos ei osaa saksaa ollenkaan ja ostaa yksityiseltä/ei-merkkiliikkeestä, niin voisi sanoa, että käyttää välittäjää tai ostaa Suomesta.

Itse olin noin 6kk sitten täysi ummikko asiassa, mutta määrätietoisesti aloin selvittää tätä prosessia, joka sitten huipentui siiihen, että hain auton itse BMW-merkkiliikkeestä Frankfurtin läheltä. Reissu sujui ilman mitään kitkaa ja vielä 2kk auton ostosta olen erittäin tyytyväinen hankintaani.

Nämä "välittäjäsankarit" ovar sitten oma tarinansa. Keskustelin muutamien täälläkin vaikuttaneiden heppujen kanssa ja täytyy todeta, että ei todellakaan vakuuta. Kysyin esim. toimeksiantosopimusten ja vakuuksien perään (jos vaikka rahat pöllitään välittäjältä), niin aika hiljaista oli. "Tää on kato sellaista luottamushommaa, että sun täytyy vaan luottaa muhun"...jep jep. Täysin harrastelijamaista hommaa ja sitähän se varmaan on näille välittäjillekin. Siitä on vaan harrastelut kaukana omalta osaltakun pitäisi latoa alta 20 000 euroa välittäjän kouraan.

Jos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään.

Omat kuluni taisi olla vähän alle 1000€ sisältäen pakolliset viunakset Rostokista. Lentokoneella Frankfurtiin, josta taksilla liikkeeseen. Yöpyminen ja sieltä aamulla ajo Rostociin laivaan. Tuliaiset, dieselit ja ruoat päälle.

Comment

• Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

Originally posted by Keimo
                    Jos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään
                    Tokitoki. Pitää vaan muistaa se että eihän se ole hankalaa ostaa hyvä auto saksasta. Kävelee merkkiliikkeeseen sisään ja lyö pelimerkkejä tiskiin. Vaikeus tulee siinä kun pitäisi löytää hyvä auto edullisesti.

Parhaimmat ostokset saa yksityiseltä joka ei ymmärrä autoista mitään. Tämä korjauttaa autonsa aina kun korjaamolla niin sanotaan eikä osaa arvioida autonsa arvoa kovin hyvin. Saksalainen on myös keskimäärin paljon suomalaista rehellisempi.
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

Comment

• Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

Originally posted by Keimo
                      Jos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään
                      Tokitoki. Pitää vaan muistaa se että eihän se ole hankalaa ostaa hyvä auto saksasta. Kävelee merkkiliikkeeseen sisään ja lyö pelimerkkejä tiskiin. Vaikeus tulee siinä kun pitäisi löytää hyvä auto edullisesti.

Parhaimmat ostokset saa yksityiseltä joka ei ymmärrä autoista mitään. Tämä korjauttaa autonsa aina kun korjaamolla niin sanotaan eikä osaa arvioida autonsa arvoa kovin hyvin. Saksalainen on myös keskimäärin paljon suomalaista rehellisempi.
                      Epäilemättä. Pitää sitten osata myös poimia ne helmet. Mitä olen jutellut noiden autonsa yksiyiseltä ostaneilta, niin käsittääkseni keskiverto saksalainen ei välttämättä ole innokkain auton huoltoja. Kuten totesin, niin pitää olla sellainen ostaja joka osaa poimia ne helmet yksityisiltä markkinoilta tai käyttää sellaista välittäjää joka osaa. Eli niissä on myös suurimmat riskit sellaiselle "tavis" ostajalle.

Lisäksi merkkiliikkeet kertovat mah. kolarikorjauksista avoimesta (jo lainsäädännön johdostakin), mutta häkkiliikkeissä sekä yksityisiltä tuo tieto voi jäädä saamatta. Lisäksi Saksan tiukka kuluttajansuojalainsäädäntö auttaa, jos viitsii/jaksaa/osaa nähdä asian eteen vaivaa.

Comment

• jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

Tää näyttää jo menevän kirkkaasti off-topic, mutta väliä.
                        Itse olen kolme autoa tuonut itselle (1 BMW merkkil., 1 tavall. liike, 1 yksit), Saksan taidolla välttävä - . Totta, ilman saksantaitoja pärjää, mutta väitän, että n 60 - 70 % tarjonnasta jää tutkimatta. Eli on vähemmän mistä valita.
                        Sinällään en näe miksi auton ostaminen olisi sen vaikeampaa Saksasta kuin Suomestakaan. Myös kääntäen. Eli, tuntuu, että asialla on innostuneita, jotka eivät osaisi hommaa edes Suomessakaan, niin kuin joku kommentoikin.
                        Itsellä kyllä erittäin hyviä kokemuksia välittäjästä. Ja sama vielä kolme kertaa.
                        Samoin yksityiseltä voi, siis voi tehdä parhaat löydöt, mutta vaatii eniten tietoa.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

pakko

pakko kommentoida tohon auton hakuun...

jos haku kriteerinä on vain joku auto on haku helppoa, mutta jos taas joku erikoinen malli, saattaa sitä joutua kyttäämään pitkiäkin aikoja, itse kyttäsin edellistä autoani 2vuotta.

tiedän muutamien tuttujen epäonnisista reissuista siinä suhteessa että se mobilesta valkattu helmi olikin pommi ja kun ilman autoa ei suomeen voinut palata (eihän sitä nyt kavereille voi myöntää epäonnistuneensa ) matkaan tarttui v40 Volvo sen 325i coupen sijaan.... suomessa sitten yritetään kovasti perustella miksi volvo oli järkevämpi kuin bmw.....

en minäkään välittäjälle rahaa käteen anna, maksoin sen tilille, sieltä sitä ei kukaan varasta ja rahat on jäljitettävissä. Mutta en taatusti käyttäisi sellaista välittäjää jota en muuten tuntisi..
                          Aprilia RSV4

Comment

• bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

pitää vaan valita tarpeeksi monta hyvää vaihtoehtoa juuri ennen lähtöä ja soitella niistä etukäteen ja sopia tapaamisia, niin ei heti ekasta missauksesta mee koko reissu pieleen. ja kyllä alle 500e selviää hienosti jos kaikki menee nappiin :lol: superfast lentolaiva paketti alle 300e vuokra-auto 70e myyjän kilvillä ajaa suomeen ja suomesta lähettää kilvet myyjälle takas, nii ei tarvi edes saksan siirtokilpiä. koko reissu tehty ja hintaa 400e :lol: paria autoo vielä matkalla käyty kattomassa. ja vaikka ei menis putkeen ekana päivänä, niin yö hotellissa 30-50e ei paljoo matkakassaa kevennä. ei aina tarvi nysväillä!!
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

Mutta, mutta näinhän se juuri menee: Lähdetään autonhakureissuun 500e:n "toiviobudjetilla" joka tietenkin samalla tarkoittaa aikataulua ja hakumahdollisuuksia joilla kysymys on enään onnesta löytää se helmi.
                              "Arpa" luetaan vasta kotisuomessa(kilsat, kolhut,toiminnat,väljät ja kolinat,ym.), ja kun tämä arpa ei voitakkaan, tulee itku.
                              Seuraavaksi tietenkin etsitään syy sille miksi heitä on autokaupassa huijattu..."paskan kun möivät"... Kun tietää kuinka "vouhkana" autokuumeinen ja kiireinen autonostaja on jo ihan Suomalaisessakin häkissä, ei homma oikeastaan edes voi onnistua Saksan päässä. Kyllä se kuitenkin on niin että asiantunteva välittäjä osaa ainakin suodattaa pahimmat rimanalitukset siinä vaiheessa kun vielä lisäksi iskee matkabudjettipaniikki päälle. Tosin hänkään ei tee ihmeitä jos homma on jo alun alkaen kusetettu, kun joillain 500e:n täysin epärealistisella hakubudjetilla ollaan lähdetty hakemaan 3000e:n miinaa. Sitä edelleenkin kuitenkin saa mitä pyytää ja mistä maksaa, ja vain peilistä löytää syyllisen niihin onnistuneisiin kuin vähemmänkin onnistuneisiin kauppoihin. Millään Pohjois/eteläsuunnalla ei loppujen lopuksi ole merkitystä.

Comment

• Jacek
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 552
                                • Helsinki

Originally posted by bemu2000
                                vuokra-auto 70e
                                Ilmallako se vuokra-auto kulkee ? Myyjähän tietty tankkaa ostetun auton täyteen joten sehän ei maksa mitään :roll:

myyjän kilvillä ajaa suomeen ja suomesta lähettää kilvet myyjälle takas, nii ei tarvi edes saksan siirtokilpiä.
                                Dream on, baby... :bs:

koko reissu tehty ja hintaa 400e
                                Halvin Superfast laiva-lentoyhdistelmä on 420€ vai meinasitkos tulla ilman autoa sillä takaisin ? Tokihan siinä säästää 114€ mutta vähän menee poskelleen matkan tarkoitus..

Kyllähän näitä haaveilijoita aina riittää mutta hieman kokeneemmat osaavat arvioida kulut realistisesti. Tuo on kaukana siitä.
                                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

Osia myytävänä

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎