Joo. Se mikä itseäni tässä erityisesti kummastuttaa on se että jos autot/käytetyn auton autokauppa ei ole hallussa, niin miksi ihmeessä sitä pitää mennä tekemään Saksaan asti? Eli tässäkin saa aina sitä mitä pyytää ja mistä maksaa. Omalta kohdltanikin voin vain todeta että vaikka "jokusia" autoja olen ostanut/ottanut vaihdossa, ei minua ole milloinkaan yhdessäkään autokaupassa "kusetettu". Aina olen juuri tasan sellaisen kiesin saanut mistä olen maksanut. Jos jälkikäteen olen huomannut maksaneeni yli tai alihintaa, katselee syyllinen vain ja ainoastaan aamupeilissä. Kusettaa ei ole vielä 25:ssä vuodessa pystynyt kukaan, vaan aina olen itse autoni pakotta ostanut. Jos ei tätä autokaupan "lainalaisuutta" tajua, kannattaa pysyä niissä hommissa minkä paremmin osaa ja hakea autonsa uutena Toyotan maahantuojaliikkeestä...Suomesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
moottoria saksasta?
Collapse
X
-
Originally posted by HemiSe mikä itseäni tässä erityisesti kummastuttaa on se että jos autot/käytetyn auton autokauppa ei ole hallussa, niin miksi ihmeessä sitä pitää mennä tekemään Saksaan asti?
1000€ on pikkuraha kun hommat ja aikatalut alkaa tökkiä. Jos on yhtäänkin epävarma kannattaa jättää autonhaku ammattilaiselle ja maksaa tästä sille tämän palkkio.
Jos ei huvita maksaa niin kannattaa ostaa se Möttösen Toyotakaupasta.
Daa.
Comment
-
-
Sen verran on pakko kommentoida tätä, että itse kävin kesällä hakemassa auton Münchenin läheltä. Yhden auton olin tätä ennen ostanut suomesta, enkä muutenkaan pidä itseäni minään autokauppiaana / asiantuntijana.
Saksaakaan en (8v opiskelun jälkeen :lolosaa mitenkään sujuvasti, korkeintaan välttävästi.
Nooh, lentäen saksaan ja autoa vuokra-autolla etsimään. Auto löytyi, mielestäni ihan ok-hinnan siitä maksoin ja ajoin sen via balticaa pitkin suomeen. Matkakustannukset pysyivät budjetin rajoissa ja aikataulussa pysyin muutenkin. Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen.
Toki pari "aloittelija-virhettä" tuli tehtyä, kuten se että katsastin tuon vähäpäästöisenä ja meinasi saksan päässä tulla kiire kun ei sitä sopivaa autoa ihan ekasta liikkeestä löytynytkään :oops:
Anyways, vaikkakin sen nyt erittäin epäselvästi yllä ilmaisin, niin ei se auton hakeminen tuolta saksanmaalta mitenkään vaikeaa ole. Maalaisjärjellä selviää pitkälle :!:
Ja juhikselle sen verran, että pohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonskupohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:
Comment
-
-
Originally posted by JacekOriginally posted by Jonskupohjoissaksasta sen auton saa edelleen haettua 500€ matkakuluin :wink: :lol:
Budjetointi meni kutakuinkin näin:
-Lento ~20€ (ryanair tjms)
-Auton rekisteröinti + vakuutukset saksassa ~150
-Ajo Tallinnaan ~1500km (10l/100km litra '80cnt) + lautta hki => ~150€
tai vaihtoehtoisesti hieman enemmän Tukholman kautta
-Paperihommat tullissa maahantullessa, oiskohan ollu 14€
Eli vielä jää 500-334 => 166€, tollahan on jo päivän pidempään ja syökin jotain välillä. Auton vuokrauskin tuntui olevan pariksi päiväksi aikalailla halpaa...
Tokihan tuo perustuu tuohon halpaan lentoon aika pitkälti, enkä näe mitään syytä miksei homma toimisi tuollalailla. Ainoa ongelma on auton löytäminen, ja se onkin sitten oma juttunsa kokonaan. Minulla meni siihen neljä päivää ja aikalailla kilometrejä. Tuolla 500€:n budjetilla saa kyllä sen häkkikaunottaren mutta ei välttämättä muuta.. Mutta nyt olikin kyse ainoastaan auton tuonnista suomeen, ja muistaakseni Juhis lupasi oikein maksaa tuon 500€ jos niillä matkakuluilla auton suomeen tuon 8)ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by JonskuLento ~20€ (ryanair tjms)
Lisäksi se Ryanair ei taida kumminkaan laskeutua auton viereen ? Jos etsit 4 päivää autoa niin milläs liikuit ja missä yövyit ?
Paljonkos meni puhelinkuluihin suomessa ja saksassa ?
Originally posted by JonskuAjo Tallinnaan ~1500km (10l/100km litra '80cnt) )
Originally posted by Jonskuvaihtoehtoisesti hieman enemmän Tukholman kautta)
Originally posted by JonskuEli vielä jää 500-334 => 166€, tollahan on jo päivän pidempään ja syökin jotain välillä. Auton vuokrauskin tuntui olevan pariksi päiväksi aikalailla halpaa...)
Originally posted by JonskuTokihan tuo perustuu tuohon halpaan lentoon aika pitkälti, enkä näe mitään syytä miksei homma toimisi tuollalailla
Originally posted by JonskuAinoa ongelma on auton löytäminen, ja se onkin sitten oma juttunsa kokonaan. Minulla meni siihen neljä päivää ja aikalailla kilometrejä.
Originally posted by JonskuTuolla 500€:n budjetilla saa kyllä sen häkkikaunottaren mutta ei välttämättä muuta.. Mutta nyt olikin kyse ainoastaan auton tuonnista suomeen, ja muistaakseni Juhis lupasi oikein maksaa tuon 500€ jos niillä matkakuluilla auton suomeen tuon 8)
Kyse on halutun auton tuomisesta suomeen eikä mistään raadosta. Kuka sellaista nyt haluaa. Mä voin liittyä Juhiksen seuraan ja maksaa sulle 500€ jos tuot sieltä hyvän, toiveiden mukaisen auton. Sellainen auto vastaa todellista hankintatilannetta.
500€ ei ole realistista, voin sanoa ihan suoraan n 15v kokemuksella ja minä todella osaan säästää kuluissa.
Comment
-
-
Originally posted by JacekAika vähissä on 20€ lennot, edes Ryanairilla. Niiden kulut on jo 17.67€ per lippu.
Bensa on saksassa paikoitellen kalliimpaa kun suomessa, diesel selvästikin. Puolassa ja Baltiassa toki taasen halvempaa. Missäs yövyit ajomatkan varrella ?Saksan-Puolan rajalta 50km puolan puolelta 33h Tallinnaan. "Kuolema kuittaa univelat" :roll:
Autoa et saa mistään alle 50€/vrk, varsinkaan sellaista jonka saa palauttaa eri paikkaan kun mistä sen vuokrasit tai jolla on enemmän kun 10 toimipistettä saksassa. Europcarilla on laajin toimipisteverkosto. Aika oleellinen asia jos auton luonta on 200km palautuspisteeseen. 2x bensakulut noin ensalkuun + mistä ylimääräinen kuski ? Jos on kaveri mukana niin sen matkakulut pitää myös laskea mukaan. Tuskin se mahtuu edessä olevan istuimenkaan alle lennolla.
Tuollaista lentoa ei ole. Germanwingsiltä saatat saada lähelle tuota hintaa kun varaat sen n 6kk etukäteen. Easyjet ei lennä suomesta vaan Tallinnasta. Lisäksi ellei satu asumaan Tampereella pitää sinne ensin matkustaa päästäkseen Ryanairin kyytiin. Sekin maksaa. Tiedän kokemuksesta todella monta syytä miksei homma toimi noin ja sen tietää jokainen joka on hakenut sieltä enemmän autoja.
No auton löytäminenhän on koko asian ydin - siksihän sinne mennään :roll: Mitkäs olivat tuon 4 päivän kulut eli liikkuminen ja majoitus vaikka pelkästään ? Jollainhan sun piti jo päästä lentokentältä pois jne..
Kyse on halutun auton tuomisesta suomeen eikä mistään raadosta. Kuka sellaista nyt haluaa. Mä voin liittyä Juhiksen seuraan ja maksaa sulle 500€ jos tuot sieltä hyvän, toiveiden mukaisen auton. Sellainen auto vastaa todellista hankintatilannetta. 500€ ei ole realistista, voin sanoa ihan suoraan n 15v kokemuksella ja minä todella osaan säästää kuluissa.
Aikoinaan oli keskustelua täsmälleen samoista asioista, ja lopputuloskin taisi olla samantyylinen. Tosin juhis lupasi maksaa tuon 500€ mistä tahansa autosta, ei tarvinnut olla toiveiden mukainen :wink:.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Sen verran työnnyn myäs tähän soppaan, että jos ei osaa saksaa ollenkaan ja ostaa yksityiseltä/ei-merkkiliikkeestä, niin voisi sanoa, että käyttää välittäjää tai ostaa Suomesta.
Itse olin noin 6kk sitten täysi ummikko asiassa, mutta määrätietoisesti aloin selvittää tätä prosessia, joka sitten huipentui siiihen, että hain auton itse BMW-merkkiliikkeestä Frankfurtin läheltä. Reissu sujui ilman mitään kitkaa ja vielä 2kk auton ostosta olen erittäin tyytyväinen hankintaani.
Nämä "välittäjäsankarit" ovar sitten oma tarinansa. Keskustelin muutamien täälläkin vaikuttaneiden heppujen kanssa ja täytyy todeta, että ei todellakaan vakuuta. Kysyin esim. toimeksiantosopimusten ja vakuuksien perään (jos vaikka rahat pöllitään välittäjältä), niin aika hiljaista oli. "Tää on kato sellaista luottamushommaa, että sun täytyy vaan luottaa muhun"...jep jep. Täysin harrastelijamaista hommaa ja sitähän se varmaan on näille välittäjillekin. Siitä on vaan harrastelut kaukana omalta osaltakun pitäisi latoa alta 20 000 euroa välittäjän kouraan.
Jos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään.
Omat kuluni taisi olla vähän alle 1000€ sisältäen pakolliset viunakset Rostokista. Lentokoneella Frankfurtiin, josta taksilla liikkeeseen. Yöpyminen ja sieltä aamulla ajo Rostociin laivaan. Tuliaiset, dieselit ja ruoat päälle.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoJos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään
Parhaimmat ostokset saa yksityiseltä joka ei ymmärrä autoista mitään. Tämä korjauttaa autonsa aina kun korjaamolla niin sanotaan eikä osaa arvioida autonsa arvoa kovin hyvin. Saksalainen on myös keskimäärin paljon suomalaista rehellisempi.
Comment
-
-
Originally posted by JacekOriginally posted by KeimoJos osaa hyvin englantia ja ostaa merkkiliikkeestä kohtuu uuden auton, niin välittäjällä ei tee mitään
Parhaimmat ostokset saa yksityiseltä joka ei ymmärrä autoista mitään. Tämä korjauttaa autonsa aina kun korjaamolla niin sanotaan eikä osaa arvioida autonsa arvoa kovin hyvin. Saksalainen on myös keskimäärin paljon suomalaista rehellisempi.
Lisäksi merkkiliikkeet kertovat mah. kolarikorjauksista avoimesta (jo lainsäädännön johdostakin), mutta häkkiliikkeissä sekä yksityisiltä tuo tieto voi jäädä saamatta. Lisäksi Saksan tiukka kuluttajansuojalainsäädäntö auttaa, jos viitsii/jaksaa/osaa nähdä asian eteen vaivaa.
Comment
-
-
Tää näyttää jo menevän kirkkaasti off-topic, mutta väliä.
Itse olen kolme autoa tuonut itselle (1 BMW merkkil., 1 tavall. liike, 1 yksit), Saksan taidolla välttävä - . Totta, ilman saksantaitoja pärjää, mutta väitän, että n 60 - 70 % tarjonnasta jää tutkimatta. Eli on vähemmän mistä valita.
Sinällään en näe miksi auton ostaminen olisi sen vaikeampaa Saksasta kuin Suomestakaan. Myös kääntäen. Eli, tuntuu, että asialla on innostuneita, jotka eivät osaisi hommaa edes Suomessakaan, niin kuin joku kommentoikin.
Itsellä kyllä erittäin hyviä kokemuksia välittäjästä. Ja sama vielä kolme kertaa.
Samoin yksityiseltä voi, siis voi tehdä parhaat löydöt, mutta vaatii eniten tietoa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
pakko
pakko kommentoida tohon auton hakuun...
jos haku kriteerinä on vain joku auto on haku helppoa, mutta jos taas joku erikoinen malli, saattaa sitä joutua kyttäämään pitkiäkin aikoja, itse kyttäsin edellistä autoani 2vuotta.
tiedän muutamien tuttujen epäonnisista reissuista siinä suhteessa että se mobilesta valkattu helmi olikin pommi ja kun ilman autoa ei suomeen voinut palata (eihän sitä nyt kavereille voi myöntää epäonnistuneensa ) matkaan tarttui v40 Volvo sen 325i coupen sijaan.... suomessa sitten yritetään kovasti perustella miksi volvo oli järkevämpi kuin bmw.....
en minäkään välittäjälle rahaa käteen anna, maksoin sen tilille, sieltä sitä ei kukaan varasta ja rahat on jäljitettävissä. Mutta en taatusti käyttäisi sellaista välittäjää jota en muuten tuntisi..Aprilia RSV4
Comment
-
-
pitää vaan valita tarpeeksi monta hyvää vaihtoehtoa juuri ennen lähtöä ja soitella niistä etukäteen ja sopia tapaamisia, niin ei heti ekasta missauksesta mee koko reissu pieleen. ja kyllä alle 500e selviää hienosti jos kaikki menee nappiin :lol: superfast lentolaiva paketti alle 300e vuokra-auto 70e myyjän kilvillä ajaa suomeen ja suomesta lähettää kilvet myyjälle takas, nii ei tarvi edes saksan siirtokilpiä. koko reissu tehty ja hintaa 400e :lol: paria autoo vielä matkalla käyty kattomassa. ja vaikka ei menis putkeen ekana päivänä, niin yö hotellissa 30-50e ei paljoo matkakassaa kevennä. ei aina tarvi nysväillä!!
Comment
-
-
Mutta, mutta näinhän se juuri menee: Lähdetään autonhakureissuun 500e:n "toiviobudjetilla" joka tietenkin samalla tarkoittaa aikataulua ja hakumahdollisuuksia joilla kysymys on enään onnesta löytää se helmi.
"Arpa" luetaan vasta kotisuomessa(kilsat, kolhut,toiminnat,väljät ja kolinat,ym.), ja kun tämä arpa ei voitakkaan, tulee itku.
Seuraavaksi tietenkin etsitään syy sille miksi heitä on autokaupassa huijattu..."paskan kun möivät"... Kun tietää kuinka "vouhkana" autokuumeinen ja kiireinen autonostaja on jo ihan Suomalaisessakin häkissä, ei homma oikeastaan edes voi onnistua Saksan päässä. Kyllä se kuitenkin on niin että asiantunteva välittäjä osaa ainakin suodattaa pahimmat rimanalitukset siinä vaiheessa kun vielä lisäksi iskee matkabudjettipaniikki päälle. Tosin hänkään ei tee ihmeitä jos homma on jo alun alkaen kusetettu, kun joillain 500e:n täysin epärealistisella hakubudjetilla ollaan lähdetty hakemaan 3000e:n miinaa. Sitä edelleenkin kuitenkin saa mitä pyytää ja mistä maksaa, ja vain peilistä löytää syyllisen niihin onnistuneisiin kuin vähemmänkin onnistuneisiin kauppoihin. Millään Pohjois/eteläsuunnalla ei loppujen lopuksi ole merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000vuokra-auto 70e
Originally posted by bemu2000myyjän kilvillä ajaa suomeen ja suomesta lähettää kilvet myyjälle takas, nii ei tarvi edes saksan siirtokilpiä.
Originally posted by bemu2000koko reissu tehty ja hintaa 400e
Kyllähän näitä haaveilijoita aina riittää mutta hieman kokeneemmat osaavat arvioida kulut realistisesti. Tuo on kaukana siitä.
Comment
-
Comment