Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kanta-ajoneuvo tarkastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeesus
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 16

    Kanta-ajoneuvo tarkastus

    Onko kokemuksia millä konttorilla minkäkinhintaista ?
    AKE:lla kertoivat että on eroja aika paljon laskutuksessa !
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    2 vuotta sitten makso valtion konttorilla jotai 470 euroa.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • bmwm5e28
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 474
      • suomusjärvi

      #3
      Originally posted by Henry
      2 vuotta sitten makso valtion konttorilla jotai 470 euroa.
      Jep, samanlaisen kuitin minäkin sain
      Gentlemen prefer Blondes

      Dodge Challenger R/T 1970


      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        500e sanoivat täkäläisellä yksityisellä olevan. Tosin voi olla sama sama 470e hintakin kun tarkemmasta hinnasta ei ollut puhetta.

        Comment

        • Bimmary88
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 48

          #5
          Kantavaa rakennetta??

          Joo eli kyseessä e34 520 bemu ja kysymys liittyy että onko takapenkkien takana oleva pelti teidän mielestä kantavaa rakennetta?? kun tarkoitus olisi rakentaa subikotelot penkkien taakse, jolloin pellin joutuisi ottamaan pois ja tarkoituksena laittaa ~30mm mdf levy taakse että onko haittaa jos poistaa sen?? Kun tilalle tulee kumminkin yhteensä ~50mm vaneria/levyä. :think :think

          Comment

          • [pmp]
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 650
            • Vantaa

            #6
            Mitä väliä onko vai eikö? Tuskimpa missään katsastuksessa tutkivat
            F31 335dx m-sport
            Ex F10 535d m-sport
            Ex E30 325i
            Ex E36 325td
            Ex E30 320i

            Comment

            • Aksu|
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1063

              #7
              Originally posted by [pmp] View Post
              Mitä väliä onko vai eikö? Tuskimpa missään katsastuksessa tutkivat
              On sillä kai vähän väliä. Vaikuttaa aika oleellisesti korin jäykkyyten, ja voit varmaan vaan kuvitella mahdollista kolaritilannetta mikäli se on korin jäykkyyden kannalta oleellinen osa. Puhumattakaan mitä se ajoon vaikuttaa kun sillä autolla kuitenkin todennäkösesti mennään kanttailemaan mutkapätkille.

              Se ois kiva jos talojakin rempattais tolla periaatteella. "Mitä sen nyt on väliä jos puran tän kantavan seinän tästä pois, ei sitä kukaan jälkikäteen tutki"
              EX:
              328CiA -99
              525tdsA -98
              525i -93
              316i -95
              Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #8
                Kannattaisiko ensin poistaa se peltilätkä suksiluukun edestä ja tärvellä vaikka mieluummin hattuhylly refleksiputkilla?
                E39 ja E91

                Comment

                • jooma
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 121

                  #9
                  kyllä se on kantavaa rakennetta, rupee takapyörät ajan myötä taittumaan alle jos sen poistat.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by jooma View Post
                    kyllä se on kantavaa rakennetta, rupee takapyörät ajan myötä taittumaan alle jos sen poistat.
                    Niin siis jos koko pellin rääpii pois, en vain keksi miksi tuo pitäisi tehdä??
                    Mutta jos se nyt ihan pakko on sieltä pois saada niin teehän vaikka neliöprofiilista sitten kehikko kiertämään ko. pellin orkkisreunoja. Pysyy jäykkyys ainakin samana ellei parempana mitä sillä peltipalalla.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • Bimmary88
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 48

                      #11
                      Jatkoa ongelman ratkaisuun..

                      No eli tarkoituksena rakentaa subit kalvot selkänovia vasten jolloin mdf levy tulee penkkiä vasten johon tehdään 1-2" isompi reikä kun itse subi on ja sitten toinen levy tulee mihin itse subi tulee kiinni..ja sen jälkeen vedetään kun on kotelo tehty niin refleksit hyllystä läpi molemmista reunoista.. sitä tässä nyt hain, mutta jos tekee niinkuin joku jo mainitsi että rautakehikko ympärille niin ei nitkahda..eli voi olla hyvä tehdä..??

                      Eli siis pakko olisi ottaa kokonaan pois melkeen.

                      ja harri ukm? sanoit että pelti pois mutta on jo pois ei vaan riitä paineet vielä omaan korvaan.. jonka takia parannusta poppeihin..
                      Last edited by Bimmary88; 03-04-2007, 18:04.

                      Comment

                      • Aksu|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1063

                        #12
                        Kai olet kokeillut subeja myös toisinpäin, eli kalvot perseeseen päin. Suosittelisin sitäkin kokeilemaan ennenkö peltiä puhkot, mikäli näin et ole jo tehnyt.
                        EX:
                        328CiA -99
                        525tdsA -98
                        525i -93
                        316i -95
                        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by Bimmary88 View Post
                          ja harri ukm? sanoit että pelti pois mutta on jo pois ei vaan riitä paineet vielä omaan korvaan.. jonka takia parannusta poppeihin..
                          Juuh. Kattos jos ei ole suksipussia, niin siinä on sellainen pelti pistehitsillä kiinni. Itsellä ainakin omaan korvaan tulee volaa ihan tarpeeksi siitä suksipussin reiästä. Eihän se tietysti sama asia ole kuin 3d riisikuppi, jossa koko auton sisus on samaa tilaa.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Bimmary88
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 48

                            #14
                            Originally posted by Aksu| View Post
                            Kai olet kokeillut subeja myös toisinpäin, eli kalvot perseeseen päin. Suosittelisin sitäkin kokeilemaan ennenkö peltiä puhkot, mikäli näin et ole jo tehnyt.
                            No kokeiltu on ja oikea tyyli laittaa subi on kalvot takaa katsottuna vasemmalle eli magneetti ojaan päin. mutta tällä tyylillä ei tullut tarpeeksi painetta mitä sm-paineauto kaverit kertoi koska on juuri umpianinen tila jolloin saisi kalvot penkkiin jo sillä pientä painetta / tuntua ja refleksien kautta paineet sisään

                            Ja entisessä autossa corollassa oli niin että ei mahtunut muuta konttiin kuin vaan subi ja nyt olisi tarkoitus tehdä hyvin soiva ja painetta antava ja myöskin käytännöllinen kotelo!! eli sillä kyselin tätä että onko kantavaa rakennetta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎