Joo eli kyseessä e34 520 bemu ja kysymys liittyy että onko takapenkkien takana oleva pelti teidän mielestä kantavaa rakennetta?? kun tarkoitus olisi rakentaa subikotelot penkkien taakse, jolloin pellin joutuisi ottamaan pois ja tarkoituksena laittaa ~30mm mdf levy taakse että onko haittaa jos poistaa sen?? Kun tilalle tulee kumminkin yhteensä ~50mm vaneria/levyä. :think :think
Mitä väliä onko vai eikö? Tuskimpa missään katsastuksessa tutkivat
On sillä kai vähän väliä. Vaikuttaa aika oleellisesti korin jäykkyyten, ja voit varmaan vaan kuvitella mahdollista kolaritilannetta mikäli se on korin jäykkyyden kannalta oleellinen osa. Puhumattakaan mitä se ajoon vaikuttaa kun sillä autolla kuitenkin todennäkösesti mennään kanttailemaan mutkapätkille.
Se ois kiva jos talojakin rempattais tolla periaatteella. "Mitä sen nyt on väliä jos puran tän kantavan seinän tästä pois, ei sitä kukaan jälkikäteen tutki"
kyllä se on kantavaa rakennetta, rupee takapyörät ajan myötä taittumaan alle jos sen poistat.
Niin siis jos koko pellin rääpii pois, en vain keksi miksi tuo pitäisi tehdä??
Mutta jos se nyt ihan pakko on sieltä pois saada niin teehän vaikka neliöprofiilista sitten kehikko kiertämään ko. pellin orkkisreunoja. Pysyy jäykkyys ainakin samana ellei parempana mitä sillä peltipalalla.
No eli tarkoituksena rakentaa subit kalvot selkänovia vasten jolloin mdf levy tulee penkkiä vasten johon tehdään 1-2" isompi reikä kun itse subi on ja sitten toinen levy tulee mihin itse subi tulee kiinni..ja sen jälkeen vedetään kun on kotelo tehty niin refleksit hyllystä läpi molemmista reunoista.. sitä tässä nyt hain, mutta jos tekee niinkuin joku jo mainitsi että rautakehikko ympärille niin ei nitkahda..eli voi olla hyvä tehdä..??
Eli siis pakko olisi ottaa kokonaan pois melkeen.
ja harri ukm? sanoit että pelti pois mutta on jo pois ei vaan riitä paineet vielä omaan korvaan.. jonka takia parannusta poppeihin..
Kai olet kokeillut subeja myös toisinpäin, eli kalvot perseeseen päin. Suosittelisin sitäkin kokeilemaan ennenkö peltiä puhkot, mikäli näin et ole jo tehnyt.
ja harri ukm? sanoit että pelti pois mutta on jo pois ei vaan riitä paineet vielä omaan korvaan.. jonka takia parannusta poppeihin..
Juuh. Kattos jos ei ole suksipussia, niin siinä on sellainen pelti pistehitsillä kiinni. Itsellä ainakin omaan korvaan tulee volaa ihan tarpeeksi siitä suksipussin reiästä. Eihän se tietysti sama asia ole kuin 3d riisikuppi, jossa koko auton sisus on samaa tilaa.
Kai olet kokeillut subeja myös toisinpäin, eli kalvot perseeseen päin. Suosittelisin sitäkin kokeilemaan ennenkö peltiä puhkot, mikäli näin et ole jo tehnyt.
No kokeiltu on ja oikea tyyli laittaa subi on kalvot takaa katsottuna vasemmalle eli magneetti ojaan päin. mutta tällä tyylillä ei tullut tarpeeksi painetta mitä sm-paineauto kaverit kertoi koska on juuri umpianinen tila jolloin saisi kalvot penkkiin jo sillä pientä painetta / tuntua ja refleksien kautta paineet sisään
Ja entisessä autossa corollassa oli niin että ei mahtunut muuta konttiin kuin vaan subi ja nyt olisi tarkoitus tehdä hyvin soiva ja painetta antava ja myöskin käytännöllinen kotelo!! eli sillä kyselin tätä että onko kantavaa rakennetta.
Comment