Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin tunnistus ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paha
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 28

    Moottorin tunnistus ongelma.

    Nyt on tullut sekaannuttua 6-syl bemuun. Mistä kohtaa moottoria löytyy jotain tunnistetietoja moottorin koosta ja mallista ja mitä siellä pitäs lukea jos on esim: 2.0 kutvonen?
  • 535_M5
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 221
    • Masku

    #2
    Imusarjan alapuolella lohkossa valettuna, mun autossa siellä lukee 3.5 Taitaa tarkoittaa litroja

    Comment

    • paha
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 28

      #3
      Mun lohkossa ei ole tuollaista kohtaa imusarjan puolella jossa olis 2.0 2.5 tai muuta. Virranjakajan alla tasaseksi plaanatussa kohtaa on numero 6937184 kertooko toi mitään? lohkon kyljessä on 30a80 ja toisessa kohtaa 1.264 166 minä en saa näistä mitään tolkkua. Tietäskö joku muu??

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Näyttäs ton numeron mukaan olevan E21 320I
        Ellei ole kyseinen auto niin lohko on ainakin peräsin tommosesta

        Edit:
        Vissiin kaasarilla?

        Bmw clubin mukaan:

        M60 1990cc 122@6000rpm hv 160@4000rpm nm Solex 4A1
        Last edited by wj; 17-12-2004, 12:07.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #5
          hurjat on tehot ja väännöt..
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • paha
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 28

            #6
            On kaasareita eli 3*40 dellortto, peltisarja,muusta ei oo tietoa kun on osteetu "sika säkissä" periaatteella. Selvinnee kun ajaa auton dyno rullille. On vanha E21 hytti. Kiitos tiedosta!!

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              On selvästi E21-320/6 vm.1980 ja näitä E21 2.0-kutoskoneitahan ei koskaan ole ruiskulla edes tehty.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • paha
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 28

                #8
                Vielä tiedustelisin että mitä eroa on M60koneella verrattuna M20B20 koneeseen. Sopisko tohon M60 koneeseen jostain toisesta kärjetön jakaja+boxi?

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by paha
                  Vielä tiedustelisin että mitä eroa on M60koneella verrattuna M20B20 koneeseen. Sopisko tohon M60 koneeseen jostain toisesta kärjetön jakaja+boxi?
                  No eipä noilla koneilla mitään eroa ole, samoja läskiremmikutosia molemmat.
                  Vanhemmissa 110-hampainen hihna ja erilaiset hihnapyörät. Vuosimallista -80 ylöspäin on sitten 127-hampainen hihna ja muuttuneet hihnapyörät. Perusmoottori kuitenkin ihan sama, tehdas vaan jostain syystä muuttanut tuota moottorinkoodia aikoinaan.

                  Kyllähän tuohon sun koneeseen kärjetön jakaja ja boxi sopii, joudut samalla vaihtamaan sitten moottorin johtosarjan. Et ikinä arvaa keneltä semmosia löytyy?
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • paha
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 28

                    #10
                    Onkos pakko vaihtaa tuota johtosarjaa vai saisko muuten ton kärjettömän sytytyksen toimimaan.

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by paha
                      Onkos pakko vaihtaa tuota johtosarjaa vai saisko muuten ton kärjettömän sytytyksen toimimaan.
                      Kaikkihan on mahdollista, mutta johtosarjalla sen saa VARMASTI toimimaan!
                      ...

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        No eikai sitä ny ihan pakko oo vaihtaa, mutta mikset vaihtais, kun hommaan mene aikaa 15min ja sitten kaikki on niinkuin pitääkin, eikä tarvi arvailla mitä mihinkin liittimeen tulee.
                        Tietty jos haluaa mennä perse edellä puuhun, niin siitä vaan vetelemään ite piuhoja.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • paha
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 28

                          #13
                          No en haluais alkaa vaihtaan johtosarjaa, kun meen dyno rullille niin vois koittaa kärjetöntä mitä vaikuttaa. Tää on vanha F-ryhmän sotaratsu. Jos rullilla tulee riittävästi tulosta muutan tuon auton SS-säännöille ja heitän kaikki valot koelaudan yms. pois. Eli teen uudet sähköt.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #14
                            Siis eihän sun tarvi koko johtosarjaa vaihtaa. Vain sen MOOTTORIN johtosarja, joka on irrotettavalla pistokkeella siinä sulakerasian kyljes. Valojen johdot yms eivät ole samassa sarjassa tuon kanssa.
                            Mä en nyt käsitä miks sun pitäis saada ite väsätä nuo johdot, mutta tee niinku haluat.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • paha
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 28

                              #15
                              Sori T3, en tiennyt että siitä saa vaihdettua vain moottorin johtosarjan. Sehän on sitten aika simppeli juttu.Tää Bemu on vielä vähän outo kun en ennen ole moisen kanssa pelannut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎