Saako kysyä miten ihmeessä tuo 95/98-oktaanisen bensiinin käyttö ja kuvatut oireet voisivat liittyä toisiinsa???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MOTORSPORT lastun kanssa ongelmia! (saksan kielen taitajat huom!)
Collapse
X
-
off post: joo, mäkin muistan kun pyörässä oli kaasarien säädötä ihan päin p.... Alakierroksilla ei tapahtunut mitään ja 7000 jälkeen rupes vetämään ihan helvetisti. No, eihän se tosiasiassa sen paremmin vetänyt kuin ennenkään ylhäällä mutta tuntuihan se kun yhtäkkiä röpötys muuttui vedoksi ja koneen antama teho moninkertaistui...325 A Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by mikkopakko käyttää karalalla seospenkissä ku jotenki tuntuu että yläpäässä sais saada enemmän keittoo, saapahan dynolappusen samaan syssyyn325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
-
sinne on törkeet jonot! äh! toimii nyt ihan ok. kattoo dynot joskus jos jaksaa...
alaväännöt lähti ilmeisesti sen takia koska lambada säätää sinne 3000+rpm asti ja ilman lambadaa seokset oli rikkaammat...
kiekkoa säädin ne kymmenkunta napsua takaisin rikkaammalle (eli vakioon)
seokset aina CO 0,5... ruuvin säätö ei vaikuta ku lambada on kiinni, kummallista.
kulutus lukemat ollu siinä 13L tuntumassa ilman lambadaa!!!
toivottavasti laskee
noh! meno jatkuu
kävin tossa muuramessa hakee yhden vakaajan, treffasin kamun shellin pihalla... tylsistyin odottaessa ja pistin autoo linkkuu siinä pihassa ku näytti olee aaakeetalaakeeta... kerran nakkasin rötkyn niin pihan laitamilla olleet taunus/korolla kuskit lähti hiillostaa iha törkeenäMEININKIÄ
yllytyshullua porukkaa
Comment
-
-
Originally posted by TILTTILTVoisiko joku selittää ruotsalaiselle mikä lastu on?
Mihin se tulee ja mitä se tekee...
Kiitos...
Eri kuormitus- ja kierroslukualueilla käytetään erilaisia sytysennakkoja ja polttoainesuutinten aukioloaikoja, tällä saadaan optimoitua moottorin toiminta parhaaksi mahdolliseksi.
Yleensä näissä "lastuissa" on käpälöity nimenomaan noita "karttoja" (polttoaine, sytytys, WOT), esim. muutettu sytytysennakoita ja suutinten aukioloaikoja pidennetty, jotta saataisiin enemmän tehoa ulos.
Osa näistä "lastuista" on täyttä haistapaskaa, esim. vain sytytysennakoita muutettu 8 yksikköä koko alueelta => ehkä parantaa tilannetta tietyllä osa-alueella, mutta tietyllä kuormitus/kierroslukualueella huonontaa.
Ns. paremman luokan chipit on säädetty/optimoitu dynamometrissä, jolloinka se toimii optimisti koko alueella. Mutta yleensä vain ko. setup'illa, pitää olla samankuntoinen moottori, sama pakoputkisto, sama imusarja, ilmansuodatin, yms. yms. myös toisissa autoissa, joissa sitä aiotaan käyttää.
Timo
Comment
-
-
Originally posted by eekiTuntuukos mitään eroa vakioon verrattuna? Oon miettinyt jos tuon omankin lastuttaisi joskus keväämmällä, jenkit kehuvat kovasti että just tuosta m42-pannusta saa lastulla jotain oikeastikin irti. Tiedä sitten.. Onhan se hauska kun auto kiertää punarajan loppuun asti..Missä asti tossa lastussa on rajoitin?
Toisaalta selvästi pitää välttää tota ns. "motorsport"-lastua jos sen kanssa joutuu kikkailemaan.
Kyllä M42 reagoi lastuun ... Nokkien säätö ja ohjelman muutos parastulos on
ollut 20hp ja 20Nm.
Autoni; E30 1,8is E36 1,9is ja 2002
Comment
-
-
Originally posted by mikkosinne on törkeet jonot! äh! toimii nyt ihan ok. kattoo dynot joskus jos jaksaa...
alaväännöt lähti ilmeisesti sen takia koska lambada säätää sinne 3000+rpm asti ja ilman lambadaa seokset oli rikkaammat...
kiekkoa säädin ne kymmenkunta napsua takaisin rikkaammalle (eli vakioon)
seokset aina CO 0,5... ruuvin säätö ei vaikuta ku lambada on kiinni, kummallista.
kulutus lukemat ollu siinä 13L tuntumassa ilman lambadaa!!!
toivottavasti laskee
noh! meno jatkuu
kävin tossa muuramessa hakee yhden vakaajan, treffasin kamun shellin pihalla... tylsistyin odottaessa ja pistin autoo linkkuu siinä pihassa ku näytti olee aaakeetalaakeeta... kerran nakkasin rötkyn niin pihan laitamilla olleet taunus/korolla kuskit lähti hiillostaa iha törkeenäMEININKIÄ
yllytyshullua porukkaa
Menee muuten ennakot samalla sekaisin kun väännät kiekkoa.On muuten ennakko herkkä kone heti jos ennakko vähenee niin tehot tippuu.Ei ihme jos hävitit alaväännön. Toi kone muuten kuolee yläkierroksilla jos soppaa on yli 4%. Kaikki mitä on yli CO 3% on aivan turhaa.
Comment
-
-
Originally posted by asd54Menee muuten ennakot samalla sekaisin kun väännät kiekkoa.On muuten ennakko herkkä kone heti jos ennakko vähenee niin tehot tippuu.Ei ihme jos hävitit alaväännön. Toi kone muuten kuolee yläkierroksilla jos soppaa on yli 4%. Kaikki mitä on yli CO 3% on aivan turhaa.
en tiedä mitä seokset on yläpäässä muutta lambdan säätöalueella co 0.5 (siis tietenki riippuen kuormituksesta)
alavääntöjen "häviö" onki vaan feikkiä. tasakaasulla ajettaessa co on laihalla ja kun painat kaasua lambda lähtee säätään sitä hieman viiveellä ja kun ajelin ilman lambdaa seos oli koko ajan co 1.3 tuntumassa, ei viivettä
eli se tuntuu vaan että teho on kateissa, on ne siellä
kulutus on ilmeisesti laskemaan päin, just saavuin hki rejssulta ja keittoo jäi tankkii ihan kivasti
eipä tästä jaksa enää jankkaa, auto toimii hyvin
Comment
-
Comment