Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyminen vaivalloista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    Käynnistyminen vaivalloista..

    Auto on e36 318iS -92, ja ongelma sellainen että lämpösellä koneella käyntiinlähtö on aika vaivalloista, eli saa sahata(riippuen siitä kuinka kauan sitten sammutettu) 2-4 sekuntia, eihän tuokaan pitkä aika ole mutta kyllähän sen nyt nopeemmin pitäis käynnistyä. ja piuhan päässä kun oli pari tuntia niin käyntiinlähtö oli todella vaivalloista ja kun lähti niin tyhjäkäynti seilasi jonkun aikaa 500-1100 kierrosta. Mutta kylmänä kyllä käynnistyy kun pari kertaa vaan ehtii startti pyörähtää, tosin silloinkin tyhjäkäynti alussa seilaa jonkun verran, muttei niin pahasti kuin piuhan päässä ollessaan.

    Eli mistä kannattaisi lähteä "vikaa" etsimään? Imuvuotoa ei pitäisi olla missään(ilmamäärämittarin ja imusarjan väliletku juuri uusittu kun oli halki), vai liittyisikö imuvuoto edes kyseiseen ongelmaan?
    Luukku auki ja risut kyytiin
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Joskus vanhan kiesin kans oli samaa ongelmaa, ja vika poistui tulppien vaihdolla. Oli edellinen omistaja pistäny väärän lämpöarvon tulpat ja kunnon perusteella oli vieläpä ajettu vähintään 50 tkm... Ootko koska vaihtanu?? Onko mallia orggis vai "viriviri-nelikärki"?? Noista nelikärkisistä on porukalla ollu huonoja kokemuksia jonkun verran, kuten myös itsellä...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      #3
      No voi perkele, ite just vaihdoin viriviri4-kärkitulpat. myyjä suositteli ja oli samanhintaiset kuin tavalliset niin ostin sitten. samalla tavalla tosin toimi edellisillä tulpilla, mutta ei mitään hajua paljon niillä oli ajettu.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • bayer 320
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 119
        • itä-suomi

        #4
        Viilli arvaus: oisko ny koneenlämpö anturassa häikkää, luulee lämpimänäkin et ois kylmä??ja menis sit rikkaalle?.... on kokemusta amerikan autosta jossa lohkolämppäri asennettu liian lähelle lämpöanturaa ja se kosla ei käyntiin lähteny jos lämmitit sitä vain hetken. eli tossa tapauksessa vain anturi oli lämmin, ei koko kone.joten "rikastin" ei toiminu. täysin kylmänä ja kuumana toimi ihan ok!

        Arvaillahan saa mut,
        varmaan käytättää töpselillä et vaiva löytyy=)

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Juu, niinhän se varmaan pitää tehdä jos haluaa saada pelaamaan oikeittain.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #6
            Jos siitä on ollu ilmamäärämittarin ja imusarjan väliltä letku halki niin eiköhän se ruisku pidä nollata?Siellä on nyt väärät eli heijaavat tiedot!Ehkä sen takia tekee noin.Selviää varmaan parhaiten kun laitat testerin perään!

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              #7
              Kiitti vinkistä.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • TexasAvenger
                Newbiemmer
                • Dec 2004
                • 1

                #8
                Itselläni aikaslailla sama ongelma.. joku heitti mutua et ois lambda paskana. kaipa tuo testiin tarttee vaan laittaa.
                BMW E36 318IS Coupe

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  omassa autossa E30 320i -88 alkoi toissapäivänä ongelma jota ei ole koskaan aikaisemmin ollut

                  aamulla lähdin autolla´, ja rupesin käynnistämään, ei ollut roikassa ( -5 astetta) lähti ihmeen nihkeesti käyntiin...startti pyöri ja virtaa riitti mutta moottori ei vain käynnistynyt, sai "sahata" noin 10-15s....(ei saa bensaa??? vai onko st1sen bensa noin paskaa, en kyllä enää tankkaa sieltä)

                  sitten teki illalla saman kun oli seissyt pitemmän aikaa 3-4h

                  heti ajon jälkeen lähtee hyvin käyntiin ja tunnin parinkin päästä ihan kohtuu hyvin

                  tänä aamuna teki taas sen että sai startata pitkän aikaa, vaikka oli ollut roikassa...

                  muutaman kerran on nyt tehnyt sen että käynnistäessä auto on itse nostanut kierrokset 2000-2500 ja sitten muutamassa sekunnissa laskee ne normaaliin (siihen 1500 ennen kuin kone lämpenee, ja siitä tyhjäkäyntiin), tämä siis kun on seisonut pidempiä aikoja päivän mittaan...tuo tapahtu pari kertaa toissa päivänä.

                  tyhjäkäynnillä ihan pikkusenkassua polkastessa, auton meinaa sammua, kierrokset laskee n.500 ja sitten äkillisesti pomppaa 1500 ja sitten palautuu nopeasti sinne 1000 pintaan...tyhjäkäynti on muuten tasaista...käy ja kukkuu hyvin

                  missä vika vois olla...tulpat, virranjakaja, polttoainepumppu, ruiskunsuuttimet??? häiritsevä ongelma sarja...ovatko viat yhteydessä jotenki toisiinsa?

                  pari viikkoa sitten ilmeni myös n.30s kestävä nykivä liike ajon aikana...tuntui kuin olisi bensa loppunut, vaikka tankissa oli yli puolet, mutta se meni itsestää ohi

                  tarvis kiireellisiä neuvoja
                  Last edited by henri; 23-12-2004, 23:57.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    oisko kellään ajatuksia mahd. ongelmasta
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • Ari
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 182
                      • Pori

                      #11
                      Tuli mieleen et olisko vika bensan suodattimessa??? koskas on vaihdettu?
                      Viddu! missä mun biimeri o??!! jaa tossahan se 320td
                      super nopee kuminryttääjä

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        joku vähä yli vuosi sitte on vaihdettu se bensasuodatin....Tänään yli 5 päivää seisseenä auto lähti heti käyntiin....Mutta kun olin ajanut sillä ja seiso pari tuntia niin taas lähti huonosti käyntiin


                        itsekkin aattelin tuota polttoainesuodatinta..pitää tilata ja vaihtaa sekin
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • AV
                          Newbiemmer
                          • Mar 2003
                          • 4

                          #13
                          Käynnistyminen lämpimänä

                          Tyyppivika tai -ominaisuus vanhemmassa vekoittimessa kun suuttimet alkavat tihmiä. Painevaraajaan jää sammutettaessa bensanpainetta järjestelmään, joka työntää väljien suuttimien läpi tavaraa imukanaviin. Kylmänä antaa valmiiksi hieman lisäbensaa, jolloin "lähtee ennenkuin starttia edes hipaisee", lämpimänä taas kastelee tulppia seisottuaan jonkin aikaa. Muutoin aika harmiton vika. Hyvä niin, sillä 4 kpl uusia suuttimia maksaa...........

                          Terv AV


                          [QUOTE=Tomba87]Auto on e36 318iS -92, ja ongelma sellainen että lämpösellä koneella käyntiinlähtö on aika vaivalloista, eli saa sahata(riippuen siitä kuinka kauan sitten sammutettu) 2-4 sekuntia, eihän tuokaan pitkä aika ole mutta kyllähän sen nyt nopeemmin pitäis käynnistyä. ja piuhan päässä kun oli pari tuntia niin käyntiinlähtö oli todella vaivalloista ja kun lähti niin tyhjäkäynti seilasi jonkun aikaa 500-1100 kierrosta. Mutta kylmänä kyllä käynnistyy kun pari kertaa vaan ehtii startti pyörähtää, tosin silloinkin tyhjäkäynti alussa seilaa jonkun verran, muttei niin pahasti kuin piuhan päässä ollessaan.

                          Comment

                          • Japi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 276
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by TexasAvenger
                            Itselläni aikaslailla sama ongelma.. joku heitti mutua et ois lambda paskana. kaipa tuo testiin tarttee vaan laittaa.
                            Nykäise lambdan liitin irti ja mittaa itse. On sellainen pyöreä 2 napainen akkukotelon kohdilla tulipellin edessä.
                            Tuskinpa vika tästä löytyy, lambdaa ei huomioida lainkaan kylmällä moottorilla...
                            "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                            -Tuntematon
                            ex-E30 318i -87
                            droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                            Comment

                            • Japi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 276
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by henri
                              oisko kellään ajatuksia mahd. ongelmasta
                              Moottorin / ruiskuheebeleiden maadoitukset?
                              (Oma teki kutakuinkin samaa joskus, putsaus poisti ongelman)
                              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                              -Tuntematon
                              ex-E30 318i -87
                              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎