Eli jatketaan vielä parilla kyssärillä liittyen aiempiin:
Originally posted by Dualfun
Kaivampa vanhan topikin esille kun samoja oireita itsellänikin havaittavissa..
Ensinnäkin kiitokset Jarkko S:lle neuvoista! Aika selvältä tuntuu, että on aika alkaa etsiä uutta laatikkoa, mutta koitetaan nyt vielä jos...
Kyseessä on siis tuo samainen ZF4HP22 mun M535sen pohjassa. Oireet: Pakki puutuu. D-asennossa ja pakkovaihteilla ei huomauttamista, siististi vaihtaa eikä luista. R-asennossa auto nytkähtää kevyesti taakse muttei lähde vetämään kaasulla ollenkaan. N-asennossa oireita, vetää eteenpäin tai jää paikalleen mutta kaasulla nytkähtää eteenpäin. P-asento toimii normaalisti.
Laatikko oli ylitäytetty kun sain auton, mittatikun yläraja oli noin 5mm ylitetty. Laatikosta tuli ulos mustaa pahanhajuista litkua, joka lienee joskus oli ollut öljyä. Laitoin uutta öljyä (pitää vielä lisätä, mittatikku ei tuolla 3l määrällä kastunut kunnolla edes), jonka jälkeen laatikko alkoi vaihtamaan paljon nätimmin vaihteita ja haki helpommin pienempää silmään kun löi kaasua. Samaan aikaa alkoi tuo R-asento jäämään paikalleen, aikaisemmin sekin veti eteenpäin.
Pitää koittaa nyt vielä heittää öljyt oikeaan tasoon asti, mutta mitä olette mieltä onko se siinä ja uutta kehiin vai voiko ajaminen auttaa asiaan?
Originally posted by Dualfun
Lisäsin öljyä, tuli todella helmi kaikilla eteenpäin vaihteilla.. Mutta eipä tietty pakkia. Hyvin jää paikalleen eikä edes luista eteenpäin mutta siihen jää.
Alkaa järki loppua.
Edellinen omistaja jälleen väitti kertaalleen, että laatikko oli toiminut puolittain öljynvaihdon JÄLKEEN Bemu Oy:ssa, millon tämä huolto sitten on tehty, jaa-a. Välillä pakki on kuulemma toiminut puolittain, tällä hetkellä ei. Auto seissyt useita kuukausia ainakin. Todella öljyntaso oli vajaa kun auton sain. Vaihdoin öljyt, jonka jälkeen auto alkoi jäämään paikalleen pakilla ja N-asennossa vauhdissa nostaa kierroksia kivasti ihan kuin olisi vapaalla, paikaltaan jos lähtee tuntuu kuin olisi pakkoykkönen silmässä. Eteenpäin vetää nätisti ja vaihtaa vaihteita niinkun pitääkin.
Kysymykset seuraa tässä
-Onko mahdollista, että laatikossa olisi jotain jumissa?
-Voisiko jumituksen saada jollain pois?
-Kannattaako enää kokeilla öljyn vaihtoa / lisäystä ym.?
-Suodatin tukossa, paskaa kanavissa?
Sitten toinen homma. Laatikko on joskus vaihdettu autoon, eli alunperin on ollut manuaali. Sytysvirtaan on tehty releellä kytkentä, joka estää auton käynnistyksen muissa kuin P tai N asennossa. Mutta miksi tähän kytkentään on otettu jarrupolkimen tunnistus mukaan? Entäpä pakkivalo, ilmeisesti valitsimen jokin sähkökaapeli tulisi yhdistää pakkivalon kaapeliin jonnekin? Perhana kun on jonnekkin kadonnut se kaapeli keskikonsolista missä on mennyt manuaalilaatikolle samainen tunnistuskaapeli.
Siinäpä ne, sorry kun taas kyselen En vaan tajua näistä automaageista oikeesti yhtään mitään.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Luin vain tuon viimeisimmän postauksen, joten saa haukkua jos puhun toistoa. Jarrupolkimelta tulee varmaan tieto virtalukolle (startille), jos käynnistyksen esto muussa kuin P tai N-asennossa on toteutettu "amerikkalaisittain". Amerikkalaisuus tarkoittaa nyt sitä, että jarrua pitää painaa samaan aikaan kun starttaa, muuten ei onnistu.
on kumma juttu ettei noi bemarin automaattilodjut kestä öljynvaihtoa, itse oon volkkariin vaihtanu 3 kertaa ja ei se oo siitä hajonnu paremminki päinvastoin, että sellasta...
eli ongelma on tuo M535iA maagiloota joka yllätysyllätys on 4hp22.
auto toimi taas nätisti pari päivää ja eilen illalla mankan asennuksen jälkeen meinasin lähteä taas ajamaan mutta auton starttauksen jälkeen ratasmerkkivalo jäi palamaan mittaristoon eikä laatikko toiminut kuin kolmosvaihteella. noh jätin asian sikseen ja aamulla menin taas räpläämään. otin keskikonsolin pois ja heiluttelin piuhoja ajattellen josko niissä olisi vika. tämän jälkeen auto taas lähti mukavasti liikkeelle.
tänäiletana sitten taas kävimmä antamassa runtua motarilla.. auto seiso reissun jälkeen hetken ja ukkokin vielä kävi ajamassa mutta sitten taas sama merkkivalo ja vain kolmosvaihde.
voiko tuo "safemode" johtua siitä että öljyä on liikaa ja huohotin olisi jumissa? kannattaisiko harkita öljyn vaihtoa? öljyt kuitenkin ihan nätin punaiset mutta olen ainakin väärin tarkastanut öljyt tähän asti (koneen sammuksissa ollessa)
voisi kuvitella että kun lämmöt nousee niin öljyäntilavuus kasvaa hieman ja näinollen heittää merkkivalot kehiin? talvella hallissa ollessa auto puski hieman öljyä mittatikun juuresta josta voisin päätellä huohottimen olevan tukossa.
apuja kaivatan jos vain joku osaa sanoa mitä tehdä ennenkuin hajoaa?
Comment