Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sisätilan lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    Sisätilan lämmitys

    Hei. omassa kilpuri-projektissani tarvitsisi päästä lämppärin kennosta eroon.

    Auto on keskimoottorinen ja lämppärin kennon poistolla saataisiin mahdollisesti vuotavia letkuja ym. putkia pois ja painoakin hieman pienemmäksi.

    Ongelma on vain että kabiiniin pitäisi jollain tapaa saada lämmintä ilmaa.
    Olen kuullut että jossain autoissa olisi sähköinen lämmitysvastus jota käytetään sen aikaa kun jäähdytysneste on kylmää, missä autossa tällainen systeemi mahtaisi olla ja onko kukaan toteuttanut vastaavan laista suunnitelmaa?
    Last edited by Takalo_kari; 07-04-2013, 21:52.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Pääsääntöisesti nuo lisävastukset ovat vesikierrossa ja lämpö siirretään kabiiniin joka tapauksessa kennon kautta. Riittävän tehokas sähköinen lämpöpuhallinkin taitaa painaa jotain, eli maksaako vaivaa?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #3
      Ainakin E46 prefacelift M47 tekniikassa on sähköinen lämmitysvastus jäähdytysnesteelle. Tätäkö hait?
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Lähinnä sitä että miten kabiinin lämmitys on toteutettu..

        Jos lämpö tehdään vastuksella lämmittämällä jäähdytysnestettä ei minun kannata sellaista alkaa virittelemään.

        ja ei se painon säästö ei ole päätavoite vaan saada ylimääräiset letkut ja putket pois. mitä vähemmän letkuja ja putkia sitä vähemmän mahdollisuuksia vuotaa. myös huollot helpottuvat kun roinaa on vähemmän.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

          #5
          Katteleppa jotain kit car sivustoja ja sieltä lämmittimiä. Löytyy kompaktin kokoisia vesikiertosia että vastuksilla.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎