kylläkai sitä jokainen joskus vähän leikkii.. toiset enemmän toiset vähemmän, ei sille mitään voi, se joko oppii sakoista tai kolarista, tai sit ehkä vasta seuraavassa elämässä..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jns-kuopio pun. 523
Collapse
X
-
Originally posted by Antti_kylläkai sitä jokainen joskus vähän leikkii.. toiset enemmän toiset vähemmän, ei sille mitään voi, se joko oppii sakoista tai kolarista, tai sit ehkä vasta seuraavassa elämässä..Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.
-Hevonv*ttu connection-
Comment
-
-
Originally posted by PlutoSuomi on pullollaan kotipoliiseja.
Eipä taida mersumiehen kohde ihan näillä nurkilla kuitenkaan postailla. Syitähän tossa jo siihen tulikin...
EDIT: Ja v...ddu! Kuka postas nähneensä mut muka länkkärillä?"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Kyllähän tuollainen toiminta ei kovin mukavalta kuullosta, itselläni kun ainakin on sellainen periaate että järjen kanssa ollaan liikenteessä eikä hurjastella niin, että jonkun muun kuin itseni henki olisi vaarassa. Itse ajelen E36:lla ja voin kyllä sanoa aivan puhtaalla omatunnolla että en kuulu lähellekään tuota edellä mainittua "lippalakkiamis" porukkaan! Minulle on ainakin jäänyt mieleen sellainen kun aiemmin ajelin muilla automerkeillä niin eipä siinä tullut sellaista puskurissa roikkumista ja hurjia ohittuksia (itseni takaa). Nyt taasen kun on bemari niin aivan joka päiväistä on se että joku "lippalakkiamis" roikkuu puskurissa ja päästelee huomattavaa ylinopeutta ohi, bemarit eivät taasen meikäläisen puskurissa roiku vaan yleensä ne ovat juuri luokkaa ford, peugeot, opel, toyota, mersu jne.. Itse pidän tehosta autossani, mutta en sen takia että haluaisin hurjastella liikenteessä ja vaarantaa muiden ihmisten turvallisuutta!
Entäpä jos tuo mainitsemasi 523 kuski olisikin ollut toyota kuski, olisitko johonkin toyota foorumiin mennyt kirjoittelemaan? Ehkä nämä foorumit ovat kuitenkin vähän väärä paikka avautua tuollaisesta asiasta, lähinnä olisi järkevää ottaa selvää kuka tämä kuski on ja käydä vähän antamassa liikennevalistusta, niin minä ainakin tekisin!
-Mikkoex. E39 535i V8, E36 325i coupé
© Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
© No matter, try again, fail again, fail better!
Comment
-
-
Jo täällä kirjoittajienkin mielipiteistä on tullut ilmi kuinka asiaan pitäisi suhtautua.Eli reagoit asiaan kuinka hyvänsä,niin joku tuntee asian "omakseen".Joten olet se asiallinen ja huolestunut tiellä liikkuja,toisten asioita kyttäävä nipo tai jopa "kotipoliisi".Kun asia on niin ettei kaikkia voi miellyttää,aina joku kuitenkin kivittää.
Kertomasi kuljettajan käyttäytyminen ei todellakaan ole oikeaa liikienne käyttäytymistä.Jos kerran vaaratilanteita on "usein",niin pirautappa oikeesti vallesmannille.Saattaapi olla niin,että lentävät olisikin sopivsti hollilla ja liputtaisi kaverin valtion obligaatioille.
Itselläni on myös joskus "kiire" ja tulee ajettua aika reippaastikin,sekä ohiteltua.Mutta ei mitään perässä roikkumista,kilvanajoa tai kiilailua.Vaan reipasta ajoa ilman "ylimääräistä" riskiä(ylinopeushan on aina kuitenkin riski!!!).Mutta jos olen sopivalla aikataululla liikenteessä,niin ajelen kiltisti rajoitusten mukaisesti.Eikä tarvi lähteä kilvanajolle jos joku Lada tai Ooppeli sattuisi oman M3:n ohi tyrkkäämään.
Se on tietysti totta että riskikuskeja löytyy joka automerkin omistajista,kuten aiemmin on kirjoitettukin.Mielestäni "vaarallisin" ryhmä näistä on kuitenkin perässäroikkujat.Niin kaupunkialueela kuin maantielläkin.Mutta se onkin sitten jo ihan toinen tarina.
Mietippä valmiiksi kuinka aiot seuraavan kerran reagoida tien päällä,jos "tapaat" tämän teidemme ritarin ohittelemassa ja kilvanajossa...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Mietippä valmiiksi kuinka aiot seuraavan kerran reagoida tien päällä,jos "tapaat" tämän teidemme ritarin ohittelemassa ja kilvanajossa...
Comment
-
-
Esimerkiksi kesällä motarilla tuollainen kilvoittelu voi olla ihan virkistävääkin ja siinä on helppo jättäytyä leikistä pois jos ei tunne toimintaa omakseen. Mutta se että talvikelissä leikitään ohitustilanteessa (joka on jo riski sinänsä) leikkiä jolla vaarannetaan niin oma, kuin muittenkin tielläliikkujien henki ei mene kyllä ollenkaan jakeluun. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on huono itsetunto ja pienet munat tuollaista harrastavilla tyypeillä. Maantie ei ole leikkipaikka ja jos elokuvissa tehdään niin tai näin ei se tarkoita sitä että sitä pitää yrittää itsekin. Näitä 2Fast 2Furiouseja poistui viime syksynä mm. BMW merkkisillä autoilla useampikin tangentin suuntaan ja voinkin vain odotella seuraavia kandidaatteja. Kunhan eivät tappaisi muita kuin itsensä.
Comment
-
-
eiköhän noita vajaamielisiä ole joka automerkin omistajissa!!! mutta tuo perästä seuraaminen voi olla kohtalokas joskus joku tuli perässä ja alkoi suutansasoittamaan! eikä se älynny lähetee ennenkun nasaliin huitasin. paitsi ei kyllä tuokaan ole oikeen! mutta eips ainakaan toisten enää tuleLast edited by jupe_84; 28-12-2004, 16:37.
Comment
-
-
Huh huh, ei kai taas yksi tällainen topikki...
Ainahan tällaisia kuskeja on, ja joka paikassa, ja TÄYSIN AUTOMERKISTÄ, MALLISTA JA LIPPALAKISTA RIIPPUMATTA.
Vaikka mitenkä tuollaset tienpäällä ottaiski aivoon, kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkun antaa näille mitään merkkiä itsestään/ajatusmaailmastaan. Jos tällaisen puskurissa lähtee päästelemään/opettamaan niin voi itse aiheuttaa sen, että kyseinen taliaivo painaa kaasun pohjaan ja tappaa jonkun. Varsinkin tällanen "mä seuraan sitä kotiin asti ja vähän opetan" vasta kaiken huippu on! Äly hoi... Jos joku tällaista yleensä tekee se kertoo kyseisen ihmisen heikkohermoisuudesta ja älykkyysosamäärästä aika paljon. Entäs sitten kun ko. kuskin kanssa palaa päreet keskustellessa ja sattuu tirvaisemaan turpaan (niinkuin heikkohermoiset yleensä tekee)?? Maksat itse käräjillä... Fiksua...
Tällaisia mielestänne teitä huonompia ja tyhmempiä kuskeja on aina ollut, ja tulee olemaan hamaan loppuun saakka. Eikä näitä huonoja ihmisiä autokouluun saa täällä asiasta jauhamalla.
Keskitytään kaikki vaan omaan ajamiseen ja sillä hyvä!530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezVarsinkin tällanen "mä seuraan sitä kotiin asti ja vähän opetan" vasta kaiken huippu on! Äly hoi...Last edited by Hevimies; 28-12-2004, 19:05.
Comment
-
-
Originally posted by HevimiesJos joku ääliö tahallisesti ja täydellistä piittaamattomuutta muista tielläliikkujista osoittaen vaarantaa vaimoni ja puolivuotiaan poikani hengen niin on saletti että läski tummuu. En väitä olevani tässä asiassa kovin fiksu mutta minulta ja kaltaisiltani todellakin saa juuri sitä mitä tilaa ja vastuu lankeaa sille onnettomalle joka heitti ensimäisen kiven.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Minulla on taas semmonen mielikuva että kun sillä bemarilla ajelee rajotusten mukaan ja sitten ohittaa alinopeutta ajavan mersun tai volvon jota ajaa jo ei niin nuori mieshenkilö ja juttelee ja huitoo vaimolleen jotain, niin jumankauta heti ollaan imussa ja ohi on päästävä. Myös skoda kuskeilla on taipumusta tähän. Minä vaan kysyn mikä näitä nelissäkymmenissä olevia ukkeleita sitten kaivertaa, ehkä tämäkin mersumies vielä haluaisi ajella bemarilla mutta syystä tai toisesta pitää tyytyä siihen mersuun minulla ei ole lippistä mutta tykkään ohitella opeleita ja mersuja tietty järkevästi ja jokainen ajelee taitojensa mukaan:!
Comment
-
-
Siis...sinä tykkäät ohitella mersuja ja opeleita(taivava rattimies kun olet), mutta jos mersu tai opel yrittää sinusta ohi, täytyy tähän ryhtyvällä olla jokin patoutuma/päässä vikaa??? Miksiköhän tämäntyyppinen keskustelu elää näinkin iloista elämää jos usean bemukuskinkin asenteissa/ajatusmaailmassa ei ole selvästi jotain pielessä? Se on ihan selvä että kusipäitä=autoilevia juntteja löytyy kaikista ohiajavista merkeistä ja niiden rattien takana istuvista ikäryhmistä. Jokainen autoileva Suomalainenhan on "maalainen" tai oikeastaan luolaihminen jos/kun ajokokemukset rajoittuvat vain kotoiselle maaperälle. Muutama kymmenentuhatta kilometriä keski ja lähinnä eteläeuroopan auto/ajokulttuurissa katkaisee tasan varmasti sen silmille pudonneen kiristävän vanteen. Muutama eteläeuroopan reissu kokemuksiin lisää ja lukekaa tämän threadin jutut uudelleen...lupaan että vähintään hymyilyttää.
Comment
-
-
Toi on kyllä homma kuinka merkki vaikuttaa siihen miten muut tielläliikkujat suhtautuvat.
Bemarilla ajaa vaikka Kehä I:llä 90-100 km/h mittarinopeutta niin aina löytyy joku , jolla on hirveä kiire päästä ohi. Ja sitten ohi päästyään tiputtaa nopeuden minun mittarin mukaan 85:een.
Toisaalta on hyviäkin puolia, minun mielestä moottoriteillä Bemarilla saa ohituskaistalla parhaiten tilaa. (Tai sitten johtuu Bemarin komeasta kaukovalovilkusta )
Paketti- ja pikkuautoilla ajaessa ihmiset kääntyivät aina risteyksestä eteen ja moottoriteillä tilaa ei tule.
Comment
-
Comment