Announcement

Collapse
No announcement yet.

jns-kuopio pun. 523

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • latviala
    Newbiemmer
    • Mar 2003
    • 13

[QUOTE=nevas] QUOTE]

Heh nämä jutut on hauskoja. Jos bemarilla ajat rajoitusten mukaan ja takaa tulee mese/opel ohi niin kyseinen kuski täytyy olla _Todella_ kyrpiintynyt kun ei ole syystä tai toisesta saanut bmw:tä?

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Tuota...jos saa mm.nevakselta vielä kysyä? Entä sitten? Jokainenhan on kyrpiintynyt jostain, niin mitäpä se minua liikuttaa mitä jollain koneurakoitsijalla huonon aamupanon jälkeen päässä liikkuu? Miksi minun pitäisi provosoitua jonkun muun tekemisistä? Edelleen...jos haluaa provosoitua kyllästymiseen asti, kannattaa se superfastin auto/hyttipaikka tilata viimeistään nyt.

Comment

• nevas
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 63

Kyllä jotkut ottaa sitten nämä jutut ihan liian vakavasti, eikä ees huumoria ymmärrä heh

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Ei, kysymys ei ole siitä. Pointti on siinä että tuota asennevammaa joka selkeästi näissäkin postauksissa näkyy, ei lainkaan tiedosteta itsessä.
          Tällaiset jutut kuin että..."bemarikuskeja kiusataan"...Toyotakuskeja kiusataan"..."mersukuskeja kiusataan"..."audikuskeja kiusataan"...jne.jne. tai että joku on aina menossa bemarikuskista ohi tai köröttelee edessä jne.jne on lähtöisin siitä harhakuvitelmasta että minä ja minun bemari on liikennevirrassa jokin keskipiste, suorastaan maailmannapa. Voin luvata että yksi bemarikuski ei ole Suomenkaan liikennevirrassa mikään "tapaus" paitsi ehkä juuri sen mielestä joka kyseisen kiesin rahoitusyhtiön lyhennykset hoitaa...eli juuri sen joka istuu penkin ja ratin välissä. Oma ajosuoritteeni vuosittain(siis ihan aikuisten oikeasti) on 40-50tkm:n haarukassa. Tästä on bemun osuus n.10tkm, väyrysmersun n.25tkm ja loput parillakymmenellä muulla merkillä. Itse en ole milloinkaan havainnut mitään poikkeavaa muiden liikennekäyttäytymisessä jos satun istumaan bemun ratin takana(vaikka se on punaisena ja matalana M5 replicana suhteellisen huomiota herättävä). Eli täysin riippumatta siitä mikä merkki nyt sattuu konepeitossa kulloinkin, koen perässä roikkumista, edessä junnaamista, ohituksia puolin ja toisin, joku kääntyy eteen, joku mokaa muuten vaan yms.yms ja sitä ainakin itse kutsun LIIKENTEEKSI. Toki jos ama autoilun maailmankuva rajoittuu muutamaan ajettuun vuoteen, vain yhteen merkkiin ja n.100km:n säteeseen omasta autotallista, on tuo omaan automerkkiin kohdistuva "vaino" varmasti omasta mielestä tottakin...siis vain asennetasolla. Kyse on siis vain ja ainoastaan oman maailmankuvan kapeudesta= "junttiudesta" mikäli tähän oikeasti uskoo. Ikävä kyllä kun näitäkin postauksia lukee, näkee päivän selvästi että ihan kaikki ei tätä tosiasiaa ole vielä ymmärtänyt...eikä kaikki välttämättä ymmärrä sitä koskaan.

Comment

• jupe_84
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 242
            • Joensuu

kyllä täällä joensuussa ihmiset ottaa nokkiinsa jos bemulla ohi ajaa mikä on aika huono homma! yleensä se on joku audi missä istuu niin lihava ukko että vyötärö muistuttaa päiväntasaajaa ajaa hiljaa 1,8T quatrolla. Jos ohi erehtyy menemään nin johan torvi soi ja valotvilkkuu kuin joulukuusessa )=

Comment

• Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

No mitä sitten? Kaivaako se sun persettä niin kauheasti jos joku tykkää pitää discoa siellä takana ja testailee äänimerkin toimintaa? Peilit voi kääntää pois ja musiikkia vähän kovemmalle niin ei pitäis häiritä. Kuten Hemi sanoi, olisi ehkä syytä miettiä asiaa vähän laajemmin.

Ensin täällä kirjoitellaan miten vaikkapa volkkaristi köröttelee edessä ja ohittamisen jälkeen alkaa valoshow kun tietenkin vit*ttaa ettei itsellä ole penaria. Sitten volkkarifoorumilla lukee miten ihan rajoitusten mukaan ajellessa jonkun kusipääpenaristin oli pakko tunkea ohi miljoonaa vaarantaen koko liikenteen ja ratissa oli varmasti taas joku lippispää amis isin autolla. Ehkä volkkaristi olikin ajellut rajoitusten mukaan, ja bemarikuski halusi vain pitää hieman kovempaa matkanopeutta, ja ohittaessa oli tullut hiukan testailtua miten se kutonen mouruaa. Virne naamalla oli bemarikuski palannut omalle kaistalleen ja jatkanut hissukseen vaikkapa 10km/h yli rajoituksen. Kaikki on niin näkökulmasta kiinni ja jos aina ottaa sen asenteen, että toiset vitt*ilee mulle ja on se kumma kun ei osata ajaa yhtään, niin kyllä verisuoni katkeaa otsasta jossain vaiheessa, vähintään sitten jonkun toisen toimesta kun mennään räyhäämään tyhjästä. Ehkä se maailma opettaa sitten jossain vaiheessa.

Tai sitten lähdetään sen ohittajan perään raivoa puhkuen, menetetään auton hallinta, kiilataan siinä samassa yksi pois tieltä ja vastaantulevaa nokkaan, saldo miellyttää sen jälkeen vain hautausurakoitsijaa. "Mutta kun se vaaransi liikenteen!!!!".
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• jupe_84
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 242
                • Joensuu

ei kaiva! mutta se ottaa luonnonpäälle! etkö ite vittuunnu jos ajaa sitten kanssassa kiinni pitkät päällä ja torvipohjassa???????? mutta hyvä näin enemmän se vituttaa jos kaikki on samallaisia.

Comment

• Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

En itseasiassa, pääasiassa tulee naureskeltua että voi morjens mitä porukkaa :P. Suomi on vapaa maa, ilmaiskoon mielipiteensä, jokaisella on siihen oikeus. Kuitenkaan sitä kauaa jaksa jatkaa...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

Hemi on kyllä niin asian ytimessä kuin kukaan vain olla voi ja jos ei tuostakaan rautalangan vääntämisestä tajua jutun juonta niin onnea vaan ja menestystä.

P.S. Enkä sitäpaitsi ole koskaan sanonut kaahavani kenenkään perässä yhtään mihinkään. Asian voi hoitaa niin monella tavalla.

Comment

• mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

Originally posted by jupe_84
                      ei kaiva! mutta se ottaa luonnonpäälle! etkö ite vittuunnu jos ajaa sitten kanssassa kiinni pitkät päällä ja torvipohjassa???????? mutta hyvä näin enemmän se vituttaa jos kaikki on samallaisia.

Peilit on hyvä kääntää kohti valonlähdettä. Myös vaihde'missit' vitoselta kolmoselle kaasun ollessa ylhäällä jne jne auttavat.. saatika sitten se <70kmh nopeus.

Varsinkin niille kusipäille jotka ensin ajavat satasen alueella seittemää tai kahreksaa kymppiä, sitten kun mennään ohi niin tullaan perseeseen nuohoamaan.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

Mikä lie siinä ku joka puolella suomee oon samaan törmänny että toi bmw on joillekkin kanssa- autoilijoille yks punainen vaate. Mut tietty BMW kuskeissakin löytyy idiootteja ja eiköhän kaikki voi myöntää joskus tehneen tyhmiä liikenteessä. Ainakin minkä voin myöntää että pari juttua ois voinut jättää väliin. Mut kaikista typerin temppu mikä on kohdalle sattunut niin on erään saksalaisen arvostetun merkkisen auton käytös aamuruuhkassa. Ei voi ymmärtää mikä vitun pakko on päästä ohi kaupunki alueella klo: 8 aamuruuhkassa arkipäivänä? Siinäpä sitten idiootti päättää ohittaa ja katoppas.. vastaan tulee auto ja pitäs takasin tuohon jonoon päästä... Tuolloin ois tehny mieli käydä kyseiselle pikkutakkiherralle sanoo että kannattiko vaarantaa todella monen ihmisen turvallisuus tommosella vitun tempauksella... Auton rekkari/tuntomerkit tiedossa jos sattuu vaikka joskus samalle huoltsikalle yhtäaikaa...

Comment

• Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

Janza hei, hiukan rautalankaa vielä! Mitenhän se on selitettävissä että minulle tai vaimolle ei bemarin ratissa tuollaista rekisteröidy tajuntaan yhtään sen enempää tai vähempää kuin ajaessamme millä tahansa muulla automerkillä? Yhteensä meidän ajosuorite on kuitenkin yli 70tkm vuosittain. Olisiko kenties kuitenkin niin että osalle meistä BMW:llä ajaminen on ihan oikeasti riski? Siis niille jotka kuvittelevat BMW:llä ajamisen olevan muille tielläliikkujille jonkinlainen erikoistapaus? Onkohan se oikeasti niin että jos sattuu ajamaan bemulla, tulee "liikennekiusatuksi", jota sitten täytyy itkeä ja kiukutella näyttämällä oma typeryytensä provosoitumalla? Vai, olisiko kyse sittenkin omista totaalisesti harhautuneista asenteista? Onko kuitenkin niin että ihan kaikki BMW:n omistajat ei oikeasti hallitsekkaan Bemariaan ja sen heille tuomaa henkistä painolastia. Tässäkin pätee se vanha sananlasku viinistä ja viisaudesta. Eli jos bemulla ajaminen ottaa noin koville, niin miksei voisi liittyä niihin "kiusaajiin" ja ostaa Toyota, Volkkari tai vaikka se mersu. Sittenhän tiet aukenavat kuin se kuuluisa meri vanhassa testamentissa...on kuin Helsinki-Vantaa lentokettää saisi yksinään ajella päästä päähän...Hei HALOO!!! Käykää nyt piruuttanne kokeilemassa edes Saksassa jossa BMW on ihan kansanauto, kuinka valot vilkkuu taustapeilissä, kuinka siellä roikutaan vesisateessa 150kmh nopeuksissa 10cm takapuskurista tai kuinka isomahaisia TDI volkkarikuskeja painaa kiireissään tuhatmäärin vasemmalta ohi, "kiilaa" eteen, jne. jne.jne. Sitä oma pikku, pikku maailma bemun ratin takana kummasti laajenee kun huomaa että tiellä jumalauta liikkuu joku muukin kuin minä ja minun BMW.

Comment

• Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4987
                            • 013

Unohdetaan.... Tuntuu muut tietävän paremmin mun kokemukset ja mun asiat TAAS kerran
                            Last edited by Janza182; 30-12-2004, 09:05.

Comment

• Susiraja
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 361
                              • Helsinki

En mielestäni omaa pahaa asennevammaa kaahaamiseen. Satun tällä hetkellä ajelemaan C 200 d, jossa on jotain 74hv. Omasta mielestäni ainakin Joensuussa BMW:llä ajaessa saa osakseen turhaa huomiota. Mersulla saa ajella rauhassa ja noin pääsääntöisesti ihmiset kohtelevat liikenteessä normaalisti. Ennen ajelin vuosien saatossa veljen bemareilla ja niiden kanssa sai olla tarkempana. Kaikkea sellaista pientä. Hiillostetaan puskurissa, tullaan tasa-arvoisessa herkästi vasemmalta eteen. Ei mitään dramaattista, mutta eron huomaa. Nykyisin velipojalla on diesel väyrynen ja se sano ittekki, että on huomannut eron.
                              www.finnishcodriver.blogspot.fi

Comment

• Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

Janza, sori vaan, mutta en tarkoittanutkaan tietäväni sinun kokemastasi "liikennekiusaamisesta" mitään. Puhuin vain omasta ja vaimoni näkökulmasta(myös muutaman kaverin puolesta), ja tätäkautta ihmettelin missäpäin suomea "kiusatuksi" joutuu jos bemarilla ajaa. Samalla toki heitin muutamia omia kysymyksiä mistä tämä ihan selvä ristiriita kokemuksissa BMW:llä ajamisesta johtuu. Eli onko se todellista vai asennekysymys?
                                Ymmärrän toki tuon mm.nimim.susirajan ajatuksen siitä että kun hän ajaa bemulla, on joku takapuskurissa hiillostamassa tai kiilaamassa jonossa eteen.
                                Pointti on kuitenkin siinä että ainakin minä koen liikenteessä ollessani siis ihan samaa joka päivä, mutta koen sitä olipa alla mikä merkki tahansa. Se että alla on BMW ei anna minulle, ei Suomen, eikä minkään muunkaan maan liikenteessä mitään erityiskohtelua. Samaa perässänuuhkimista, kiilailua, kisailuun provosointia koen bemarilla kuin mitä koen ihan millä tahansa automerkillä. Eli jos itse kuvittelisin juuri minun bemarini olevan muille tielläliikkujille "liian hieno?"...tai "liian vaikeasti hankittava?"...tai "liian kateutta aiheuttavaksi?" niin toki tämän tyyppinen ASENTEELLISUUS kokemaani "liikennekiusaamiseen" vahvistuisi. Moni bemukuski kerää oikeasti muilta tielläliikkujilta enemmän säälipisteitä kuin herättää kateutta, joten tämäkin tosiasia kannattaa pitää mielessä, ennenkuin omaa ratin ja penkin välissä istuvaa "autoiluegoa" kasvattaa pienessä mielessään aivan valtaviin mittoihin. Eli oma pointtini on se, että tämäntyyppinen ajatustapa jossa kaikki pyörii juuri minun autoni ympärillä ja sen vuoksi, on pelkkää omaa mielikuvamaailmaa=asennevammaa. Jos/kun tämän tiedostaa kristallin kirkkaasti, häipyvät juuri BMW:tä kiusaavat "isotpojat" päiväunista/painajaisista samantien. Se ei tietenkään poista muita tieltäliikkujia eikä heidän tekemisiään, mutta sen se poistaa että minun liikkeellelähdöstä BMW:llä ei tarvitsisi YLE:n radiokanavilla varoittaa muita tielläliikkujia. Jotenkin se päätä kiristävä vannekkin löystyy sen verran että että ainakin näkee eteensä. Kusipäitä löytyy tämän maan liikenteestä ihan riippumatta siitä mitä minä teen tai millä MINÄ AJAN(väyrysellä vai e39:llä). Tajuaako tätä pointtia kukaan...
                                Last edited by Hemi; 30-12-2004, 12:40.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎