Announcement

Collapse
No announcement yet.

jns-kuopio pun. 523

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timpe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 539
    • Tre

Niin älytöntä jauhantaa taas jälleen kerran samasta asiasta mikä on miljoonaan kertaan jo keskusteltu! Mutta otanpa silti kantaa:
    Hemi puhuu asiaa! Kyllä nämä mielikuvat bemareita ohittelevista kuskesta on varmasti suurimmaksi osaksi juuri näiden kuskien omassa päässä. Jos jokaisen ohituksen omasta autosta ottaa tällä tavalla, että "taas yhden piti päästä MUN bemarista ohi" niin tottakai se vahvistaa omaa käsitystään kuskeista, jotka muka kateudesta ohittelevat bemareita. Kyllä ihmiset ohittelevat autoja varmasti ihan muista syistä, esim. kiireessä. Idiootit on sitten eri asia, jotka vaaranavat liikenteen näillä ohituksilla mutta enpä usko, että näitä tiettyjä merkkejä tarkoituksella ohittelevia autoilijota ole kuin ehkä jotain promilleja kaikista autolijoista.

Comment

• sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

Todellakin Hemi puhuu asiaa! Ei oo automerkistä kiinni. Todella monet ajaa vaan kun kusipäät omasta ja toisen automerkistä riippumatta. Hermot on liikenteessä pinnassa, ja ite ollaan aina omasta mielestä oikeessa. Jos joku ohittaa ja siinä vähän loska roiskahtaa tuulilasin nurkalle, niin siitä saadaan heti hyvä syy vetää hernettä rööriin ja ajaa perseessä kiinni pitkät päällä jne.

Siinähän se todellinen asennevamma onkin, kun jonkun pitää ruveta leikkimään jotain tuomaria liikenteessä ja alkaa toteuttaa tollasia omia "voimakeinojaan". Vaikka joku kirjoitti, että ei ota siitä itteensä, jos perässä ajetaan pitkät päällä, niin useimpia se kyllä varmasti häiritsee ja ehkä jopa ärsyttää - ja tuskinpa se on ees laillista. Kokeilkaa vaikka: menkää ajamaan poliisiauton takapuskuriin kiinni pitkät päällä, käänteleekö ne peilejään vai pysäyttääkö ne?

Mutta topikin alottaneeseen kirjotukseen liittyen: todella tyhmää käytöstä liikenteessä, mikäli tekstisi oli totta. Eri asia vaan, että oliko kyseinen tyyppi mitenkään kytköksissä BTCF:iin. Ja lippispää-stereotypiat vois kyllä jättää mainitsematta, kyllä ne 50-vuotiaat kaljut ja lippiksettömät ajaa ihan yhtä usein "reikä päässä" kun tämä "lippispäinen" mystinen ryhmä. Onkohan siinä päähineessä jotain taikaa? Itellä on ikää 23v, ja pidin lippistä viimeksi n.11-vuotiaana. Ei kai sentään sen ikäsiä kovin paljoa ole liikkeellä auton ratissa?

No, toivotaan silti että viesti menis perille kyseiselle kuskille että ohittais sitten ees omia aikojaan eikä kiilais muiden eteen jne muuten vaarantais toisia tielläliikkujia. Vikahan voi olla vaikka siinä että tyyppi ei tajua katsoa peiliin ennenkun lähtee ohitukseen..

Comment

• jupe_84
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 242
        • Joensuu

se on makuasia sanoi koira kun persettään nuoli,...

Comment

• Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4987
          • 013

Joo... hemi: mulla saatto myös aamulla mennä vähän ohi toi sun kirjotus puolunessa/lääketokkurassa . Mut pitää vielä mainita että Joensuun liikenteestähän on paljon kirjoiteltu monessa paikassa( taitaa koskea koko pohjois karjalaa). Täällä liikenne kulttuuri on perseestä ja hetikin jos tiellä on joku ns. kalliimmanluokan auto niin heti roikuteen perseessä ja ollaan tekemässä typeriä ohituksia.. Itse mitä muilla merkeillä ajanut niin ei ole tätä roikkumis ongelmaa ollu mut toi nykyinen oma auto tuntuu imevän magneetin lailla kaikkia peräänsä... valitettavasti... Valitetavasti esim. viime orimattilan matka vahvisti että joillakin on pakottava tarve päästä ohi lievää ylinopeutta ajavan henkilön vaikka vastaan tulisi autoja.. Ja sitten jäädään ajamaan mittarinopeutta siihen eteen... fiksua? :(

Comment

• jupe_84
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 242
            • Joensuu

oot muuten janza oikeessa täällä liikenne ei oikeen toimi! jos laitat vilkun ja koitat saada tilaan nin sitä ei tipu vaan tapahtuu kiihdytys ja kiilaus

Comment

• Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

Janza ja Jupe: Olen erittäin...siis erittäin samaa mieltä kanssanne siitä että tämä Suomalainen liikenne ja liikennekäyttäytyminen todellakin välillä ottaa pattiin. Ajokäyttäytymisessäkin on varmasti myös alueellisia eroja, siitähän ei ollutkaan kyse. Perässäroikkumista, jonossa ovensulkemista, edessä köröttelyä, vaarallisia ohituksia, ym,ym. kuitenkin tapahtuu ihan tasan varmasti olitpa minkä tahansa auton ratissa. Tätä ihan samaa omien asenteiden muovaamaa BS:ää voi käydä lueskelemassa kaikkien merkkiryhmien foorumeilla. Toyotakuskit, mersukuskit, audikuskit, tai vaikka Fordikuskit väittää ihan samaa, että aina on jokin bemu tms. muunmerkkinen auto kiilaamassa, ahdistamassa, roikkumassa, sulkemassa ovea, jne.jne. Kehoitankin ihan oikeasti ponnistelemaan itsensä kanssa(tai vaihtamaan sitä lääkitystä) mikäli tätä yksinkertaista juttua ei voi/pysty näkemään objektiivisesti. Jos jonkun muu haluaa pitää kovempaa matkanopeutta kuin minä, niin ei kai se voi olla minun ajamani auto syy/vika? Jos joku roikkuu takapuskurissa kilometritolkulla, onko syy omassa ajamisessani/asenteissani vai ajamassani autossa? Onko kukaan ajatellut sitä että jos joku todella roikkuu takapuskurissa kiinni, takana tuleva voisi haluta ohi? Ottaako tien oikeaan reunaan/tilan antaminen bemukuskin itsetunnolle sen verran kovan kolauksen että mielummin "junnataan" keskikaistan vieressä ja samalla päivitellään ja jeesustellaan kuin muilla on kiireempi kuin minulla itsellä. Ruotsissahan tämä väistäminen/tien antaminen pelaa niinkuin pitääkin. Käsi sydämmelle Janza ja jupe: Montako kertaa olette antanut sille perässä roikkujalle suosista tietä? Eli kumman asenteessa se vika oikeasti on: Sen joka junnaa läpät silmillä omaa valitsemaansa matkanopeutta, keskellä tietä, kiroten kaikki "kiireisemmät" vai sillä joka haluaisi mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti ohi jotta myös hän voisi jatkaa valitsemaansa matkanopeutta?
              Eli mitä ihmettä se kuuluu minulle jos joku haluaa käyttää suurempaa matkanopeutta kuin minä? Sillä puolestaan on minulle merkitystä jos/kun joku käyttää huomattavasti alempaa matkanopeutta samalla peittäen ja mahdollisimman tehokkaasti estäen ohitusyritykset. Toisaalta jos minua ohittava joutuu kiilaamaan, lähtemään ohi ahtaassa välissä tms. on osasyy myös minussa. Omalla ajokäyttäytymisellä kun voi vaikuttaa myös minusta tehtäviin ohituksiin. Eli taas kerran...onko tämän Suomalaisen "liikennejunttiuden" taustalla juuri niiden asenteet jotka kuvittelevat olevan siitä vapaimmat?

Comment

• nevas
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 63

Mie en kyllä ymmärrä mitä tää hemi tekee täällä, hän kyllä tietää tekniset koukerot , mutta ei kyl ymmärrä tämän sivuston toista puolta ollenkaan!!

Comment

• nevas
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 63

eli hän vihaa kaikkia bemaristeja, semmonen käsitys mulle jää

Comment

• Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

Originally posted by nevas
                    Mie en kyllä ymmärrä mitä tää hemi tekee täällä,
                    Tunne on varmaan molemminpuolinen. Hemi on nyt niitä harvoja täällä, jotka oikeasti tietää autoista sekä auttaa tietämätöntä.

nimim. pitkän pennin säästänyt

Comment

• Hevimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1456
                      • Savonlinna

Mie en kyllä ymmärrä mitä tää hemi tekee täällä, hän kyllä tietää tekniset koukerot , mutta ei kyl ymmärrä tämän sivuston toista puolta ollenkaan!!
                      Valotatko minullekin mikä tämä "toinen puoli" tarkalleen ottaen on? Hemi on aika guru näittenkin vessojen parissa ja vielä auliisti jakaa tietoaan ja jaksaa kirjoitella seikkaperäisesti melkein asiasta kuin asiasta. Lisää tuollaisia kiitos ja isolla lusikalla kiitos, mutta kun ovat valitettavasti niin pirun harvassa.

eli hän vihaa kaikkia bemaristeja, semmonen käsitys mulle jää
                      näin ollen vihaa myös itseään...
                      Last edited by Hevimies; 30-12-2004, 23:15.

Comment

• Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

Hemi on kyllä oikeassa monessakin asiassa... Sitä en kiellä Mut edelleen uskallan väittää että tolla nykysellä autolla olen tähän mennessä saanut huonointa kohtelua liikenteessä kuin muilla bemuilla. Tai sitten liikennekulttuuri on muuttunut vähän ajan sisään todella pahasti huonoon suuntaan. Totta sekin että harvoin tulee annettuun tietä ihan antamalla vaikka nykyisin tuolla liikenteessä yritän ottaa muut huomioon paremmin kuin ennen (onkohan tämä sitä aikuistumista?)

hemi on niitä harvoja täällä jolla on mun mielestä tekniikkä tosi hyvin hallussa bemujen kohdalla eli nyt mulla meni ohi tämä juttu...

Menee hiukka offtopikkiin mut ei se mitn....Sitä varten modet on

Comment

• mika.h
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 799
                          • haukipudas

mutta on kyllä selvästi havaittavissa sekin että jos ajat bemarilla niin yleisin tien antaja on toinen bemari.

Comment

• Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

Sori, mutta tuota bmwmihen väitettäkään en voi asenteellisuuteen sortumatta allekirjoittaa, vaikka muuten sen niin mielelläni tekisinkin. Eli jos ajattelisin noin, pitäisi kaikki muut kuin bemarikuskit samalla luokitella juuri minua ja minun autoani kohtaan vihamielisimmiksi liikennekäyttäytyjiksi...jne.jne.jne. Eli aina kun tuolle muiden ja itsensä luokittelun tielle lähdetään, sorrutaan aina arvoasetteluun ja sitä kautta omiin asennemielipiteisiin. Ymmärrän että en minä, eikä kukaan muukaan voi koskaan toimia liikenteessäkään kuin omien asenteidensa ohjaamana, mutta tiedostamalla itsessään tämän "harhan", sujuu moni asia huomattavasti pienemmällä stressitasolla ja suuremmalla päättäväisyydellä. Asenteellisuus on aina heikkous. Eli toisinsanoen, mitä suurempiin mittoihin kasvaneet ja mitä kieroutuneemmat ennakkoasenteet ihmisellä on kaikesta ympärillään tapahtuvasta, sitä heikompi hän yksilönä on. Nämä helposti manipuloituvat ja provosoituvat hengeltään pienessä piirissä pyörivät "pikku ihmiset" toki erottuvat toimiessaan muutenkin, kuin liikennekäyttäytymisellään. Tosin juuri liikennekäyttäytyminen paljastaa nopeimmin joko akuutin tai kroonisen "pikkuihmiseksi" muuntautumisen. Myönnän toki senkin että ajan itse useinkin hieman suurinta kattonopeutta hieman "venyttäen", ohitan ne joka ei käytä kanssani samaa keskinopeutta, olen itse ohitettavana todella harvoin, jne,jne. mutta kaikki liikenteessä tekemäni valinnat teen vain ja ainoastaan omista lähtökohdista/valinnasta. Eli tällä tarkoitan sitä että mikään minun tekemä valintani tai päätökseni ei ole kenenkään muun tielläliikkujan manipuloitavissa. Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä että jotta voin ensisijaisesti keskittyä ja ennakoida muiden tekemisiset liikenteessä jotta oma, nopeakin liikkuminen voisi sujua ilman kenenkään riskeeraamista, täytyy kaikki tekemäni valinnat olla minun, eikä kenenkään toyota tai väyryskuskin tekemiä. Tämä konkretisoituu erityisesti näillä kesäisillä euroopan reissuilla joilla ajetaan viikkoja ihan fiilistellessä pitkiä siivuja oikeasti kovaa ja kuitenkin löytyy koko ajan jengiä joka ajaa vielä kovempaa. Ei mitään muutaman kilometrin pyrähdyksiä, vaan urut auki niin pitkään kun se on kulloinkin mahdollista. Vääränlainen "pikkuihmisen" ajattelu näissä "naatiskelu" vedoissa tietää takuuvarmaa hengenlähtöä, varsinkin yöllä ja itäpuolen Saksassa, jossa muuten saa kyllä parhaat "kiksit".
                            Sori nyt...meni jo vähän filosofiseksi tuolta henkisen puolen valmennuksen puolelta, mutta näin minä tämän asian koen...yksilötason heikkoutena tai vahvuutena. Muut olkoon mitä mieltä tahansa.

Comment

• Hevimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1456
                              • Savonlinna

Originally posted by Hemi
                              mutta näin minä tämän asian koen...yksilötason heikkoutena tai vahvuutena. Muut olkoon mitä mieltä tahansa.
                              Juuri näin. Mitä huonompi itsetunto, sitä kovemmalle se ottaa kun joku tuikkaa ohi.

Comment

• jupe_84
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 242
                                • Joensuu

jebs! eise muakaan paljonpaina jos joku ohityrkkää mutta täällä joensuussa on noita bmw:n vihaajia veli osti ihan nättikuntoisen 328i touringin ja kerkes olla sillä muutomia päiviä ja joku aasi viilti perästä keulaan asti avaimella baarmun! joskus vaan toivon että saisi kiinni moiset. PS kun vakuutuskaan ei tahdo oikeen korvata moisia )=

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎