Onko kukaan koittanut Virtual Dynoa ? Ilmeisesti vaatii vain logitiedoston jossa aika, RPM ja kaasuläpän arvot.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virtual Dyno
Collapse
X
-
Originally posted by pheno View PostOnko kukaan koittanut Virtual Dynoa ? Ilmeisesti vaatii vain logitiedoston jossa aika, RPM ja kaasuläpän arvot.
Alla vielä linkki ohjelmaan, on ilmeisesti ilmainen:
http://www.virtualdyno.net/Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNiin, ja auton kaikki mekaaniset speksit joita tarvitaan moottorin pyörintänopeuden muuttamiseen nopeuslukemaksi, josta sitten lasketaan tehot ym. En usko että tuollainen maailman tarkimpia tuloksia antaa, mutta tietenkin suuntaa-antavia ja vertailukelpoisia keskenään, niin kauan kun speksit ovat oikein ja samat. Screenshotin perusteella pätevä ohjelma siihen hommaan.
Alla vielä linkki ohjelmaan, on ilmeisesti ilmainen:
http://www.virtualdyno.net/
Tässä yhen auton tiedot: 135i
<CarParameters>
<CarMake>BMW</CarMake>
<CarModel>135i</CarModel>
<CarSubModel>N55 (6 speed)</CarSubModel>
<StartYear>2011</StartYear>
<EndYear>2012</EndYear>
<Weight>3384</Weight>
<TransTypeManual>true</TransTypeManual>
<TransGear3>1.540</TransGear3>
<TransGear4>1.180</TransGear4>
<TransGear5>1.000</TransGear5>
<FinalGearRatio>3.08</FinalGearRatio>
<DragCoefficient>0.32</DragCoefficient>
<FrontalArea>22.6042</FrontalArea>
<TireDiameter>24.75</TireDiameter>
</CarParameters>
Voishan tota koittaa joku päivä
Comment
-
-
Kyl tolla aika tarkkoja tuloksia on saannut porukka maailmalla. Itekin tossa syksyllä testailin, niin aika lähelle meni sitten penkkituloksia. Parempihan tuo on tosiaan, kunten oikeakin dyno, niin verrata muutoksia säädössä.
Täs mun vertailu
Tuohan laskee ns. pyörätehon, siksi laitoin tossa kertoimeksi dynosta tullut häviöprosentin, niin parin hepan sisälle näytti samaa.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostEi tossa kovin montaa tietoa näköjään tarvita: paino, manuaali/automaatti, vaihteiden välitykset, perän välitys ja renkaiden halkaisija. Mikäs tämä on ? <DragCoefficient>0.32</DragCoefficient>Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMikäs tämä on ? <DragCoefficient>0.32</DragCoefficient>2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostJos olisi mahdollista saada nopeustieto suoraan, niin ei tarvitsisi yhtäkään noista täytellä, sen takia manailin. Drag Coefficient on aerodynamiikkaa, tuulenvastus vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan.
Originally posted by diffas View PostKyl tolla aika tarkkoja tuloksia on saannut porukka maailmalla. Itekin tossa syksyllä testailin, niin aika lähelle meni sitten penkkituloksia. Parempihan tuo on tosiaan, kunten oikeakin dyno, niin verrata muutoksia säädössä.
Täs mun vertailu
Tuohan laskee ns. pyörätehon, siksi laitoin tossa kertoimeksi dynosta tullut häviöprosentin, niin parin hepan sisälle näytti samaa.
miten siis pitää ajaa jos haluaa tota kokeilla? Logi päälle ja kolmosvaihteella lappu lattiaan?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postsori, olen vähän uusi kaveri näiden kanssa. Tarkotatko auton nopeutta?
Hyvin tarkkoja mittaustuloksia kuitenkin saatu, ei tämä ihan turha ohjelma taida olla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postno onhan tuo todella tarkka.
miten siis pitää ajaa jos haluaa tota kokeilla? Logi päälle ja kolmosvaihteella lappu lattiaan?
Eli käytännössä siis tarvitaan vaan kierrokset ja aika logiin. TPS eli kaasupolkimen asentohan nyt on aina 100 toki, niin ei sitä erikseen tarvi logitella jos ei haluu. Ja Boost on myöskin tollainen vapaaehtoinen.
Comment
-
-
Ilmeisesti vähän kuin gsf-dyno moottoripyörille, paitsi että koska autoille saa paljon tarkempia tuloksia kun valmistajat ilmoittavat tuon muotokertoimen autoistaan. Vaihtelevat siellä toyota priuksen 0,27-0,5 citymaasturiin. Tuosta saa siis laskettua ilmanvastuksen vaikutuksen yhdessä otsapinta-alan kanssa. Kuten petrol tuolla totesikin.
Loistava sovellutus kun halutaan taulukoida esim. moottorin tai kevennyksen vaikutuksia auton suorituskykyyn.Last edited by Perlenbacher; 17-07-2013, 13:07.
Comment
-
-
Last edited by pheno; 17-07-2013, 13:19.
Comment
-
-
ÖÖö saako tuonne syötettyä ihan vaikka megan log-tiedoston jotenkin? Suoraan annettuna ei ainakaan kelpaa, vai pitääkö joku tekstitiedosto väsätä jollain ohjelmalla, jossa näkyy sitten nuo aika ja kierrokset jne.?-E30 325i M-TechII Turbo
-E39 528iA M-Sport
-E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
Comment
-
Comment