Rupesin täs nyt vähän miettimään, et josko sitä rupeis rakenteleen jotai aika rajua konetta. Kun nykyinen 325i on ruvennut tuntumaan aikas laiskalta. Aattelin aluks tehdä nyt vain erittäin suorituskykyisen koneen, ja koppa E30 tai E34 jää vielä ratkaisematta. Sellaista vaan kyselisin, kun tuo ahtopuoli on aikalailla lähellä sydäntä, eli se tulee olemaan ratkaiseva osa projektia. Eli millaisia kokemuksia, tietoja löytyis, että mikäs olis se paras aihio josta lähdettäisiin? Nelosesta saa kiitettäviä tehoja, mutta ei sovi minulle. Kuutoinen sen täytyypi olla. Myös koneen ohjausyksiköistä olisin halunut kokemuksia. Kunnon ohjelma, niin ettei tarvi penkillä kokoajan ravata säätelemässä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jos sitä rakentelis.
Collapse
X
-
joo, ja käytettävissä oleva realistinen budjetti olisi hyvä olla tiedossa edes itsellä. Se kun joka tapauksessa sitten kertoo kuinka paljon tehoa/vääntömomenttia asfalttiin sitten siirtyy. Toisaalta ollaanko rakentamassa kelloa vastaan ajettavaa kiihdytintä, vai riittääkö pelkät katu-uskottavat palikat ja hevosvoimalukemat? Jos tehoa pitää olla oikeasti ja budjetti tiedossa...mihin pitäisi varttimailin kiskaisun mennä?Last edited by Hemi; 28-12-2004, 22:05.
Comment
-
-
Katu käyttöön kyllä ajattelin, mutta en mitään käyttö autoa. E30 on siit vaan vähän huono, kun tuo persus on niin kevyt. Jos lohkon hinnan lisäksi laittaisi n. 2500-3000€, niin pitäisi varmaan joku saada tehtyä. Tietysti sitten vielä lisäksi voimansiirto ja alusta.Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo
Comment
-
-
Ikävä kyllä mutta 2500-3000e:llä ei rakennella rajua vaparia. Ei edes rajua turbokonetta jos muu voimansiirto pitäisi päivittää samalla. Vapariin saa kunnon putken, lastun, vähän säätöä ja hiukan jotain pikkukilkettä näön vuoksi 3000e:llä. Tällä saat ehkä rapiat 20hv ja maksimissaan 30kpl "rajua" hevosvoimaa lisää. Katu-uskottavuutta toki 3000e:llä "harrastepiireissä" jo jonkinverran saa, varsinkin kun vaihdat takavalot samalla.
Comment
-
-
Originally posted by HemiIkävä kyllä mutta 2500-3000e:llä ei rakennella rajua vaparia. Ei edes rajua turbokonetta-> http://www.btcf.fi/forum/showthread....2&page=1&pp=10
"kunnon putken, lastun, vähän säätöä ja hiukan jotain pikkukilkettä näön vuoksi 3000e:llä" Kumminkin puhutaan apaut 18 000 mummonmarkasta. Uskon, että siitä nyt jotain noitten jälkeen jää. Mutta jälleen kerran kyse tosiaan on muista kuin uskonasioista, joten varmasta en tiia...
Comment
-
-
Kyllä minulla on ainakin cabrion koneeseen on varattu VAIN 2500€ ja tehotavoite on yli 400hv:n (sisältää kytkimen). Tästä on tarkka laskelma ylhäällä ja summa voi jo pienentyä.
Voimansiirto tulee sitten perässä.. esim e36 m3 laatikko ~1000€ and so on....
Toi 320 on puhtaasti käyttöautoksi rakennettu mutta hienosti näyttää toimivan ja kulkevan. Tosin eipä se taida kauheesti kunnioitusta herättää, enemmänkin paheksuntaa
Comment
-
-
No jukolauta...siitä sitten vaan 200e:n budjettiturbolla ajaen alastarolle tai motoparkkiin ja kelloa vastaan faktat paperille. Päiväunet/unelmointi ja oikeasti "rajun" katukiesin tekeminen on sitten pikkuisen eri juttu. Tokihan minäkin saan mutkan putkeen ihan kevyesti alle 200e:n, mutta toimivan...siis ihan oikeasti toimivan paketin tekeminen/teettäminen vaatii muutaman euron vielä lisää. Mutta kuten sanottua, turbolla ja tuolla 3000e:llä saa jo jotain. Rajuudesta en kyllä ole vakuuttunut ennenkuin edes se 1/4mile on saatu tulostettua paperille.
Comment
-
-
Originally posted by HemiNo jukolauta...siitä sitten vaan 200e:n budjettiturbolla ajaen alastarolle tai motoparkkiin ja kelloa vastaan faktat paperille. Päiväunet/unelmointi ja oikeasti "rajun" katukiesin tekeminen on sitten pikkuisen eri juttu. Tokihan minäkin saan mutkan putkeen ihan kevyesti alle 200e:n, mutta toimivan...siis ihan oikeasti toimivan paketin tekeminen/teettäminen vaatii muutaman euron vielä lisää. Mutta kuten sanottua, turbolla ja tuolla 3000e:llä saa jo jotain. Rajuudesta en kyllä ole vakuuttunut ennenkuin edes se 1/4mile on saatu tulostettua paperille.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
No jukolauta...siitä sitten vaan 200e:n budjettiturbolla ajaen alastarolle tai motoparkkiin ja kelloa vastaan faktat paperille. Päiväunet/unelmointi ja oikeasti "rajun" katukiesin tekeminen on sitten pikkuisen eri juttu. Tokihan minäkin saan mutkan putkeen ihan kevyesti alle 200e:n, mutta toimivan...siis ihan oikeasti toimivan paketin tekeminen/teettäminen vaatii muutaman euron vielä lisää. Mutta kuten sanottua, turbolla ja tuolla 3000e:llä saa jo jotain. Rajuudesta en kyllä ole vakuuttunut ennenkuin edes se 1/4mile on saatu tulostettua paperille.
Comment
-
-
tässähän taidetaan nyt puhua kahdesta eri asiasta.
autoon saa tehtyä ihan toimivan turbotekniikan tonnilla-parilla. vakio-osien modailua, enemmänkin huoltoremonttiin viittaavaa korjailua, käytettyä osaa ja vastaavaa. olen tuollaisen halpis-turbon itsekin joskus tehnyt eikä laitteessa mitään "vikaa" ollut, hienosti toimi, kesti ja kulki.
mutta jos rakentaa koneen kokonaan uusiksi turbokäyttöön tai kireäksi vapariksi (mihin vakiokoneet eivät todellakaan alkuperäisiltä osiltaan ole mitoitettu) niin rahaa alkaa palamaan käsittämättömiä summia. tuohon vielä lisäksi oikein mitoitettu voimansiirto, alusta ja jarrut niin voikin jo harkita henkilökohtaista konkurssia.
kustannuksiltaan tulee nopeasti mieleen "ääripäinä" vaikka f1zz:n halpamalli ja toisena ääripäänä IvvN:n aikoinaan suunnitelmissa ollut MR2:sen turbotus huippuosilla.
tuo ensimmäinen tapahan tuottaa yleensä sen kantapään kautta oppimisen, palaneita kansipahveja, sulaneita mäntiä, laakerivaurioita tai hyvällä tuurilla 60 tkm ajoa kunnes joku ajaa ilman vesiä kun on syyläri vanhuuttaan lorauttanut vedet ulos.
joo, asennevammaa, kirjoitusvirheitä ja isot kirjaimetkin puuttuuLast edited by mortimer; 30-12-2004, 14:11.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Originally posted by HemiNo jukolauta...siitä sitten vaan 200e:n budjettiturbolla ajaen alastarolle tai motoparkkiin ja kelloa vastaan faktat paperille. Päiväunet/unelmointi ja oikeasti "rajun" katukiesin tekeminen on sitten pikkuisen eri juttu. Tokihan minäkin saan mutkan putkeen ihan kevyesti alle 200e:n, mutta toimivan...siis ihan oikeasti toimivan paketin tekeminen/teettäminen vaatii muutaman euron vielä lisää. Mutta kuten sanottua, turbolla ja tuolla 3000e:llä saa jo jotain. Rajuudesta en kyllä ole vakuuttunut ennenkuin edes se 1/4mile on saatu tulostettua paperille.
Luuleeko joku että tällä autolla mennään varttimailille, tai edes eurocruisingeihin, tuskin.
Entäs mikä on sitten sinulle se raju katukiesi? pitääkö varttimaili mennä alle 12?
alle 10?
Kyllä minun mielestä 3000€:lla rupee saamaan ihan kivoja tehoja autosta kun katsoo vähän mitä ostaa ja vielä tärkeämpää on MISTÄ OSTAA!
Ja Mortimer: Kyllähän "ääripää"autonkin saa pysymään kasassa kun maltilla ajelee. Käsittelee sitä kuin naista niin varmasti pääsee jo 70tkm huoletta
EDIt: mutta turhaa kinaa. Nyt alkuperäinen kysymyshän oli että lohkon lisäksi 2500-3000€ ja lisäksi voimansiirto.
Kerro tehotavoite niin sitten on helpompi pohtia mihin rahat uppoaa. Ja mitä enemmän teet itse sitä enemmän säästät.Last edited by f1zz; 30-12-2004, 14:03.
Comment
-
-
No rahaa menee aina, mutta kyllä siihen lopulliseen summaan voi itse vähän vaikuttaa..
Vaikka toki tämmöiselläkin varmasti saa niitä rajuja hevosia--> Green Twister XXL, hintaa 275 euroa prostreetin hinnastossa..
..tai siis ainakin kalliita..“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Täällähän on täys tohina päällää=) No ei vaiskaan. No sen verran tuota pudjettia laskee, kun olen koneistamossa töissä, eli kaikki työt teen itse. Vahvempi kampura, laakerit, mukit, kannen laitto, pakosarja, ahdin, lauhdutin ym.. pientä. Jos tuosta m20b25 nyt sais edes 320-380hv niin se olis jo jotain. Täytyy ruveta laskeskelemaan vähän paremmin pudjettia. Toi moottorin ohjaus olis kyl aika hyvä juttu, mutta aika hyvät on hinnatkin niissä.Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo
Comment
-
Comment