Elikkä joo asia liittyy tuohon M10 apua topikkiin missä itkin bensan syönnistä ja koneen käynnistä...virrat ku laittaa päälle niin kaasarista toinen kurkun läppä (kuskin puolen) Yrittää jotain... kuuluu vaan semmosta rätinää noin 5s ajan ja sit loppuu. läppä yrittää vähän heilua samalla ku ääni kuuluu mutta jää samaan asentoon kun ennen virtojen päälle laittamista.. siis kiinni, Tai ainakin melkein kiinni pieni rako kyllä jää. ainakin kylmällä koneella käynti on päin häränpyllyä ja ku läpän aukaisee käsin niin käynti tasottuu hyvän kuuloiseksi... lämpimällä koneellakin käynti on päin persettä mutta taisi nostaa kierroksia kun aukaisi läppää. Elikkä missä voisi mättää? ennen tuota rätinää ei ole tapahtunut eli luultavasti nyt siinä on vika. Voisiko joku neuvoa? Voisko joku kertoa mikä tarkka virka tuolla läpällä on? Missä asennossa sen kuuluu olla kylmänä ja lämpimänä? Kaasuttaessa se kyllä aukee mut tyhjäkäynnillä... missä voisi vika olla??? ja ei mielellään kommenttaja heitä piertburgilla petolinnun perseessä kasvavan karvan varassa roikkuvaa matoa ja laita weber tilalle koska rahatilanne ei sitä salli nyt vaikka ei niin kauhea hinta olisi. Ja vielä semmonen kysymys että mistä se ottaa tiedon koneen lämmöstä? Ottaako samasta anturista mistä lämpömittarikin? Ja kone on siis -87 M10b18 piertburgin kaasarilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Piertburg tietäjät apua?
Collapse
X
-
JEps
Joo löysin sen jo ku ei vaan äsken tullut mieleen ennen ku kävi kahtoon... Voisko joku kertoa miten ton läpän pitäis toimia...? siis kylmänä käynnistäessä pitääkö sen olla auki/kiinni? entä lämpimänä? pitääkö aueta kaasun mukana? jos tuo on ryypyn läppä niin eiks sen pitäis olla kylmänä kiinni ja avautua lämpimänä? Olenko oikeassa? mut ku se on koko ajan kiinni, lämpimänäkin niin tarkoittaako se että ryyppy koko ajan päällä? Jos niin niin miksi nostaa kierrokset taivaisiin kun sen käsin aukaisee? Sori että olen näin tyhmä mut pakko ois saada pelittään kun autoa tarvitsee päivittäin... rahaa ei ole uuteen kaasariin ja bensansyönti on lompakolle liikaa... tulpista päätellen käy aika rikkaalla koska ovat mustan noen peittämät eikä karstaiset kumminkaan`(tulpat vaihdettu vasta) . Myös lumen saa aika mustaksi putken takaa ku vähän aikaa käyttää vaikka ennen tätä ei savuttanut ollenkaan..
Comment
-
-
jep
Joo kokeiltiin relettä vaihtaa mutta ei apua... Nyt seuraa yksinkertainen kysymys mikä auttaisi paljon minun pienen pientä ajatusmaailmaa... Jos tuo läppä toimittaa ryypyn virkaa niin eikös se pitäisi liikkua? tyhjäkäynnillä käynnistäessä läppä on kiinni (tai on siinä parin millin rako). ja se pysyy samassa kiinni asennossa vaikka päivän autoa käyttäisit tyhjäkäynnillä. Eikös tämän läpän pitäisi aueta lämmetessään ainakin jonkin verran? Ja tuo läppä ei mielestäni vispannut tuolleen kun virrat laittaa päälle ennen näitä ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by ton1-87minusta tuntuu että tarkoitat sillä läpällä ryyppyläppää jota hanskalokeron muovin takana oleva kaasuttimen "ecu" ohjaa.kone kylmänä läpän pitää olla kiinni ja lämpimänä auki,jos näin on niin vika muualla kuin siinä.ja vaikka ei toimisikaan niin tuskin vaikuttaa noin paljon asiaan.
kyseinen läppä toimii myös "kiihdytys-pumppuna", eli kaasua -> läppä kiinni- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Tais Olla vähän vanha topikki
Noista yleensä pettää se tiiviste sieltä mistä sen kaasutimen saa poikki.
siellä on joku ylimääräinen kanava joka on tukittuna sillä tiivisteellä ja siihin tulee ajan myötä reikä.
Se lämpöanturi on imusarjassa 4 sylinterin kohdallaE60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
Comment