Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piertburg tietäjät apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw320i
    Bimmer Rookie
    • Oct 2002
    • 67

    Piertburg tietäjät apua?

    Elikkä joo asia liittyy tuohon M10 apua topikkiin missä itkin bensan syönnistä ja koneen käynnistä...virrat ku laittaa päälle niin kaasarista toinen kurkun läppä (kuskin puolen) Yrittää jotain... kuuluu vaan semmosta rätinää noin 5s ajan ja sit loppuu. läppä yrittää vähän heilua samalla ku ääni kuuluu mutta jää samaan asentoon kun ennen virtojen päälle laittamista.. siis kiinni, Tai ainakin melkein kiinni pieni rako kyllä jää. ainakin kylmällä koneella käynti on päin häränpyllyä ja ku läpän aukaisee käsin niin käynti tasottuu hyvän kuuloiseksi... lämpimällä koneellakin käynti on päin persettä mutta taisi nostaa kierroksia kun aukaisi läppää. Elikkä missä voisi mättää? ennen tuota rätinää ei ole tapahtunut eli luultavasti nyt siinä on vika. Voisiko joku neuvoa? Voisko joku kertoa mikä tarkka virka tuolla läpällä on? Missä asennossa sen kuuluu olla kylmänä ja lämpimänä? Kaasuttaessa se kyllä aukee mut tyhjäkäynnillä... missä voisi vika olla??? ja ei mielellään kommenttaja heitä piertburgilla petolinnun perseessä kasvavan karvan varassa roikkuvaa matoa ja laita weber tilalle koska rahatilanne ei sitä salli nyt vaikka ei niin kauhea hinta olisi. Ja vielä semmonen kysymys että mistä se ottaa tiedon koneen lämmöstä? Ottaako samasta anturista mistä lämpömittarikin? Ja kone on siis -87 M10b18 piertburgin kaasarilla.
  • anakonda8
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 57

    #2
    olisko se imun läppä joka toimii sähköisesti tarkasta rele se on samalla puolen ku sulakerasia mutta ei ole sulakerasiassa vaan siitä eteenpäin se on semmonen musta muovikotelo josta lähtee kansi pois ylöspäin

    Comment

    • Bmw320i
      Bimmer Rookie
      • Oct 2002
      • 67

      #3
      lööp

      Siis minne päin sulake rasiasta... Keulaan... Koneeseen... Taakse ja kuinka kaukana sulake rasiasta... Lukeeko siinä jotain?

      Comment

      • anakonda8
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 57

        #4
        keulaan, siinä ei lue mitään on vaan semmonen musta pieni kotelo mihin menee johtoja oisko se suurinpiirteen puolessa välissä keulaa pituus suunnassa

        Comment

        • Bmw320i
          Bimmer Rookie
          • Oct 2002
          • 67

          #5
          JEps

          Joo löysin sen jo ku ei vaan äsken tullut mieleen ennen ku kävi kahtoon... Voisko joku kertoa miten ton läpän pitäis toimia...? siis kylmänä käynnistäessä pitääkö sen olla auki/kiinni? entä lämpimänä? pitääkö aueta kaasun mukana? jos tuo on ryypyn läppä niin eiks sen pitäis olla kylmänä kiinni ja avautua lämpimänä? Olenko oikeassa? mut ku se on koko ajan kiinni, lämpimänäkin niin tarkoittaako se että ryyppy koko ajan päällä? Jos niin niin miksi nostaa kierrokset taivaisiin kun sen käsin aukaisee? Sori että olen näin tyhmä mut pakko ois saada pelittään kun autoa tarvitsee päivittäin... rahaa ei ole uuteen kaasariin ja bensansyönti on lompakolle liikaa... tulpista päätellen käy aika rikkaalla koska ovat mustan noen peittämät eikä karstaiset kumminkaan`(tulpat vaihdettu vasta) . Myös lumen saa aika mustaksi putken takaa ku vähän aikaa käyttää vaikka ennen tätä ei savuttanut ollenkaan..

          Comment

          • anakonda8
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 57

            #6
            kokeilitko vaihtaa relettä mulla oli hieman samanlaisia oireita vaikka se rele tuntu toimivan niin päätin silti vaihtaa sen uuteen ni rupes tyhjäkäytikin pysymään kurissa ku huusi neljäsä tonnissa ja kävi aivan perkeleesti jälkikäyntiä bensaa imi ku sieni

            Comment

            • Bmw320i
              Bimmer Rookie
              • Oct 2002
              • 67

              #7
              jep

              Tänään kokeillaan toisella releellä myöhemmin illalla....

              Comment

              • Bmw320i
                Bimmer Rookie
                • Oct 2002
                • 67

                #8
                jep

                Joo kokeiltiin relettä vaihtaa mutta ei apua... Nyt seuraa yksinkertainen kysymys mikä auttaisi paljon minun pienen pientä ajatusmaailmaa... Jos tuo läppä toimittaa ryypyn virkaa niin eikös se pitäisi liikkua? tyhjäkäynnillä käynnistäessä läppä on kiinni (tai on siinä parin millin rako). ja se pysyy samassa kiinni asennossa vaikka päivän autoa käyttäisit tyhjäkäynnillä. Eikös tämän läpän pitäisi aueta lämmetessään ainakin jonkin verran? Ja tuo läppä ei mielestäni vispannut tuolleen kun virrat laittaa päälle ennen näitä ongelmia.

                Comment

                • Bmw320i
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2002
                  • 67

                  #9
                  heh

                  Ohjaako tuota kaasaria sama lämpöanturi mistä tulee lämpömittarillekin tieto? semmonen kaksi napainen anturi...?

                  Comment

                  • anakonda8
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 57

                    #10
                    mulla se ainaki vispaa ku laittaa virrat päälle ja kun ottaa pois.vika on sitte jossain muualla

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Bmw320i
                      Ohjaako tuota kaasaria sama lämpöanturi mistä tulee lämpömittarillekin tieto? semmonen kaksi napainen anturi...?
                      Kaasarin anturin paikkaa en tiedä,mutta kyllä mittarilla on oma anturinsa...

                      Comment

                      • ton1-87
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 99

                        #12
                        minusta tuntuu että tarkoitat sillä läpällä ryyppyläppää jota hanskalokeron muovin takana oleva kaasuttimen "ecu" ohjaa.kone kylmänä läpän pitää olla kiinni ja lämpimänä auki,jos näin on niin vika muualla kuin siinä.ja vaikka ei toimisikaan niin tuskin vaikuttaa noin paljon asiaan.

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by ton1-87
                          minusta tuntuu että tarkoitat sillä läpällä ryyppyläppää jota hanskalokeron muovin takana oleva kaasuttimen "ecu" ohjaa.kone kylmänä läpän pitää olla kiinni ja lämpimänä auki,jos näin on niin vika muualla kuin siinä.ja vaikka ei toimisikaan niin tuskin vaikuttaa noin paljon asiaan.

                          kyseinen läppä toimii myös "kiihdytys-pumppuna", eli kaasua -> läppä kiinni
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • superfast
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 567
                            • Kurikka

                            #14
                            Tais Olla vähän vanha topikki

                            Noista yleensä pettää se tiiviste sieltä mistä sen kaasutimen saa poikki.
                            siellä on joku ylimääräinen kanava joka on tukittuna sillä tiivisteellä ja siihin tulee ajan myötä reikä.
                            Se lämpöanturi on imusarjassa 4 sylinterin kohdalla
                            E60 525 Msport
                            E36 318ti compact

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎