Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulppa jumissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DTR
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 387
    • Vantaa

    Sytytystulppa jumissa?

    Ajattelin vaihtaa M52TUB28 -koneisesta E39:stä tulpat. Auto oli seissyt noin vuorokauden. Ensimmäinen tulppa tuntui aika jämäkältä ja kiersin sitä auki noin kierroksen-pari ilman tuntuvaa löystymistä. Tulppa siis tuntuu kääntyvän, mutta todella tahmeasti. Enempää en uskaltanut vääntää ilman harkintataukoa. Avaukseen käytin auton työkalusarjan tulppa-avainta ja avainta joutui vääntämään kaksin käsin. Kokeilin piruuttani avata myös toista tulppaa ja se irtosi aivan normaalisti.

    Mitä tuolle ensimmäiselle tulpalle kannattaisi tehdä rikkomatta paikkoja? Voitelua? Uusi yritys lämpimällä koneella?
    Mini Cooper S JCW -06
    Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
    Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
    Ex. E39 528i ///M -00
    Ex. E34 535i -91
  • grab_
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 2839
    • Uusimaa

    #2
    Kyllä mä ite avaisin sen vaa varovasti suihkauta vaikka crctä vähän sinne
    Ei mitään kerrottavaa

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      Originally posted by DTR View Post
      Ajattelin vaihtaa M52TUB28 -koneisesta E39:stä tulpat. Auto oli seissyt noin vuorokauden. Ensimmäinen tulppa tuntui aika jämäkältä ja kiersin sitä auki noin kierroksen-pari ilman tuntuvaa löystymistä. Tulppa siis tuntuu kääntyvän, mutta todella tahmeasti. Enempää en uskaltanut vääntää ilman harkintataukoa. Avaukseen käytin auton työkalusarjan tulppa-avainta ja avainta joutui vääntämään kaksin käsin. Kokeilin piruuttani avata myös toista tulppaa ja se irtosi aivan normaalisti.

      Mitä tuolle ensimmäiselle tulpalle kannattaisi tehdä rikkomatta paikkoja? Voitelua? Uusi yritys lämpimällä koneella?
      lämpinä aukaset varoen.... crc kanssa...
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Itse vääntäisin kylmänä alumiinikannesta ja nyt ensi alkuun kiertäisin tulppaa takaisin kiinni päin ja sitten auki.

        Comment

        • Jukka K
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 157

          #5
          Minulla oli samantyyppistä ongelmaa M30 moottorin kanssa. Joku neuvoi täällä irrottamaan tulpat, kun moottori on lämmin. Lähtee (ja lähti) auki paljon helpommin. Sitten uusien tulppien kiertesiin sipaisu alumiinipastaa niin lähtee hyvin auki sitten, kun vaihto on ajankohtainen.
          Last edited by Jukka K; 02-09-2013, 16:28. Reason: typot korjattu

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Kun kerta olet jo kierroksen saanut pyöritettyä auki, niin irroitusöljyä ja kierrät takaisinpäin ja sitten auki.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • DTR
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 387
              • Vantaa

              #7
              Mainitaan nyt jälkikäteen, että lämmin kone + irroitusöljy tepsi tähän erittäin hyvin.
              Mini Cooper S JCW -06
              Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
              Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
              Ex. E39 528i ///M -00
              Ex. E34 535i -91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎