Sigun auton näyttöön syttyi Engine Fault sekä DSC failure valo. Ilmeisesti tuo DSC failure tuli tuon Engine ongelman seurauksena.
DISsillä antoi seuraavanlaisen vikakoodin: 2B24 Idle actuator, governor monitoring, bank 2. Ongelma viittaisi siis kuskinpuoleisen tyhjäkäynnin säätömoottoriin tai johonkin vastaavaa palikkaan. Uuden osan hinta 572€ marmorilta noudettuna.
Ulkomaalaisia foorumeita lueskeltuani selvisi, että kyseinen ongelma on erittäin yleinen alkupään E6x M5:ssa ja M6:ssa. BMW:ltä on aiheeseen liittyvä Techinal Service Bulletin (BMW TSB # SI B 12 19 08 Engine Electrical Systems), jonka mukaan aiheuttaja on softassa oleva bugi. Lisäksi siinä kehoitetaan päivittämään DME softa ennenkuin vaihtaa uuden osan, jottei uusi osa kärähdä.
Pitkän alustuksen jälkeen päästään itse asiaan. Soitin Laakkoselle Espooseen ja selvitin tämän tilanteen ja kysyin ohjelmointia. Meinasin pudota kun vastaus oli että ohjelmointi maksaa 110€/h ja siihen menee aikaa jotakin 1-22h väliltä. Eikä tässä edes tarvita sitä certifioitua ja korkeasti koulutettua huoltomekaanikkoa vahtimaan tuota hommaa, vaan kone tekee työn.
Itse jopa ehdin ajatella ennen puhelua, että kun kerran BMW myöntää TSB:ssä että ongelman aiheuttaja on koodissa oleva vika, niin luulisi että sen korjaus ei maksaisi laisinkaan, vaan se korjattaisi "takuuseen".
Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä asiasta ja onko teillä vastaavia kokeumuksia? Onko tämä ongelma paikallinen kyseisesä firmassa vai ihan normaali menettely kaikissa BMW korjaamoissa? Pystyykö tuota ohjelmointia missään muualla pääkaupunkiseudulla tekemään kuin Laakkosella?
DISsillä antoi seuraavanlaisen vikakoodin: 2B24 Idle actuator, governor monitoring, bank 2. Ongelma viittaisi siis kuskinpuoleisen tyhjäkäynnin säätömoottoriin tai johonkin vastaavaa palikkaan. Uuden osan hinta 572€ marmorilta noudettuna.
Ulkomaalaisia foorumeita lueskeltuani selvisi, että kyseinen ongelma on erittäin yleinen alkupään E6x M5:ssa ja M6:ssa. BMW:ltä on aiheeseen liittyvä Techinal Service Bulletin (BMW TSB # SI B 12 19 08 Engine Electrical Systems), jonka mukaan aiheuttaja on softassa oleva bugi. Lisäksi siinä kehoitetaan päivittämään DME softa ennenkuin vaihtaa uuden osan, jottei uusi osa kärähdä.
Pitkän alustuksen jälkeen päästään itse asiaan. Soitin Laakkoselle Espooseen ja selvitin tämän tilanteen ja kysyin ohjelmointia. Meinasin pudota kun vastaus oli että ohjelmointi maksaa 110€/h ja siihen menee aikaa jotakin 1-22h väliltä. Eikä tässä edes tarvita sitä certifioitua ja korkeasti koulutettua huoltomekaanikkoa vahtimaan tuota hommaa, vaan kone tekee työn.
Itse jopa ehdin ajatella ennen puhelua, että kun kerran BMW myöntää TSB:ssä että ongelman aiheuttaja on koodissa oleva vika, niin luulisi että sen korjaus ei maksaisi laisinkaan, vaan se korjattaisi "takuuseen".
Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä asiasta ja onko teillä vastaavia kokeumuksia? Onko tämä ongelma paikallinen kyseisesä firmassa vai ihan normaali menettely kaikissa BMW korjaamoissa? Pystyykö tuota ohjelmointia missään muualla pääkaupunkiseudulla tekemään kuin Laakkosella?
Comment