Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3:n "piristys"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oinas76
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 8
    • Joensuu

    M3:n "piristys"

    Kyselisin täs kun en bemariasiantuntija ole et olisko vapaavirtaussuodattimen laitosta ja tehoputkistosta pientä piristystä saatavissa M3:een? Mulla 0n -95 neliovinen sillä 3.0 moottorilla. Asiaan vihkiytyneet jos vähän ohjeistaisivat..
  • e36next
    BTCF Member
    • May 2004
    • 1574
    • Hattula

    #2
    Itselläni ei ole kokemusta kyllä noista osista M3:ssa, mutta veikkaisin ettei tehollisesti ole kyllä mitään järisyttävää hyötyä. Äänet kyllä muuttuvat sitten pari astetta miehekkäämmiksi, jos sellaisesta tykkää.
    BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
    Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
    Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      eikö noissa H&H Motorsportin virittämissä M3:ssa ole joku 300hv

      ei nyt oo tarkkaa muistikuvaa mitä noihin setteihin kuulu mut tais olla paineboxia,putkistoa,lastua nokkaa jne...

      Comment

      • vleivo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 708
        • Zürich Switzerland

        #4
        Replacment filtteri ja toinen putki, niin ei pitäisi ainaskaan vähentyä tehon ja tulee mukavat äänet.
        1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
        1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
        1991 Ford Mustang GT 5.0
        1994 BMW M5 3.8
        2011 H-D Fatboy Special
        2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          #5
          Originally posted by Esko
          eikö noissa H&H Motorsportin virittämissä M3:ssa ole joku 300hv

          ei nyt oo tarkkaa muistikuvaa mitä noihin setteihin kuulu mut tais olla paineboxia,putkistoa,lastua nokkaa jne...
          Kun topiikin aloittajan autossa on vakiona 286hv,niin aika pieneltä tuntuisi tehonlisäys 300:n heppaan.Mikäli autoon asennetaan (rahassa mitatenkin) noinkin paljon tavaraa.Vai kuinka???
          Itsellä on samanlainen "taksi",ja olen miettinyt joskus noita lastutuksia.Lupaavat mokomilla aika paljon teholisää (pelkällä lastulla jopa),ilman tehopukia ja vapaavirtaus suodattimia.Tarkoitan noilla viripajojen kalliita lastuja,enkä mitään huutonetin tusina tavaraa.
          Onko näistä kellään kokemusta käytännössä?Penkitettynä tai "perstuntumalla".
          Hyödyt/haitat.Lisääntyykö vääntö,vai onko rahan haaskausta.Ilman faktaa aika arveluttava sijoitus???Vai tuleeko todellinen hyöty vain turbotetuille tuolla virilastulla?

          Comment

          • Sene
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 925
            • Enschede, The Netherlands

            #6
            Järkevin lastutus on kuitenkin se kun penkissä ajetaan oikeat säädöt kyseiselle autolle. Varmasti enemmän hyötyä kun tommosesta standardi viri-lastusta.
            F11 LCI 535xi


            Ex.

            E36 320i sedan
            E36 LCI 328i coupe
            E61 LCI 530xi

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9997
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Sene
              Järkevin lastutus on kuitenkin se kun penkissä ajetaan oikeat säädöt kyseiselle autolle. Varmasti enemmän hyötyä kun tommosesta standardi viri-lastusta.
              Tuon olen kyllä ymmärtänytkin jo.Siksi kyselinkin onko kellään FAKTAA tai edes perstuntumaa noista viripajojen lastujen teho/vääntömuutoksista.Eli onko kenenkään autoa/mootoria penkitetty tehoerojen selvittämiseksi lastutuksen jälkeen.Noin testausmielessä.Tietokoneohjelmien muuttaminen viripajalla virilastuun onkin taas eri juttu.Ja huomattavasti kalliimpaa.

              Comment

              • M_Power
                Moderator
                • Jul 2003
                • 2758
                • Espoo, HML

                #8
                Tässä linkkejä aiemmin käytyihin keskusteluihin aihetta sivuten.

                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                Team vier Zylinder!

                Comment

                • qwe
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 133
                  • espoo

                  #9
                  olisiko reilua kuten yleensä on, että jos editoidaan moderaattorin taholta toisten kirjoituksia niin niistä ilmoitetaan, siis: "-edit, muutin sitätaitätä nimimerkki"?
                  vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                  Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by M_Power
                    Tuossa olikin riittävästi vihjeitä pelkän latuvirityksen "hyödystä".Eli taidan ainakin itse lastuttamisen jättää väliin...

                    Comment

                    • sheme
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 344
                      • ESPOO/THAILAND

                      #11
                      Originally posted by Esko
                      eikö noissa H&H Motorsportin virittämissä M3:ssa ole joku 300hv

                      ei nyt oo tarkkaa muistikuvaa mitä noihin setteihin kuulu mut tais olla paineboxia,putkistoa,lastua nokkaa jne...
                      Ittellä oli juuri tuo H&H Motorsportin viri-viri-paketti (M3 E36), Rännärin mukaan kymppitonnin paketti aikoinaan!

                      En jaksa muistaa mitä tuohon H&H pakettiin kuului, mutta eiköhän ne jotain juuri edm. ollu!

                      ST-Motorsin penkissä ei kyllä saatu kuin 286 hv irti (johtuen kitkarenkaista ja aika kädettömästä penkinajajasta)!
                      MB 300E
                      Fiat Panda -isolohko:think

                      EX - AUDI COUPE
                      EX - 750iA E32
                      EX - AUDI
                      EX - MB 500 SEC (C140)
                      EX - Mini Leyland -78
                      EX - Mini -74
                      EX - 540 E39
                      EX - M3 E36
                      EX - 528I E39
                      EX - 518/535 E34

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by sheme
                        Ittellä oli juuri tuo H&H Motorsportin viri-viri-paketti (M3 E36), Rännärin mukaan kymppitonnin paketti aikoinaan!

                        En jaksa muistaa mitä tuohon H&H pakettiin kuului, mutta eiköhän ne jotain juuri edm. ollu!

                        ST-Motorsin penkissä ei kyllä saatu kuin 286 hv irti (johtuen kitkarenkaista ja aika kädettömästä penkinajajasta)!
                        No jos takapyöristä tuon verran,niin eiköhän koneessa ollut jo "pitkälle" 300hv..?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎