minkälainen homma on vaihtaa pienen ajotietokoneen tilalle iso ajotietokone? joutuuko sinne lisäileen antureita sun muuta sälää vai onko kaikki tarvittava valmiina? auto on e36 328iA vm-95
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ajotietokoneen vaihto
Collapse
X
-
Ei searchilla enää mitään hyviä topicceja löydy, koska siitä on jo niin pitkä aika, kun mm. hOGi ja vaviah tota ajotietokonetta asentelivat. tomi:lta saattaa kyllä löytyä ne vanhatkin threadit. Jos on ennestään jo 11-nappinen, niin silloin homma on "vain" johtojen vetämistä paikasta toiseen. Itse ajotietokoneen lisäksi tarvitaan yksi liitin lisää (18-nappisessa on kaksi liitintä, muissa yksi). Muistaakseni sen koneen saattaa myös joutua re-koodamaan merkkiliikkessä, mutta se tuskin maksaa paljon.
Täältä näkee suunnilleen, mitä tuossa hommassa pitää tehdä. Munkin pitäis tollanen jossain vaiheessa asentaa, kunhan vaan löydän jostain halvalla toimivan koneen. Mulla siis on tuo 11-nappinen tällä hetkellä. Jos olisi joku muu, niin silloin antureita joutuisi tietysti asentelemaan, ja homma vaikeutuu jonkin verran.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Originally posted by LaudEi searchilla enää mitään hyviä topicceja löydy, koska siitä on jo niin pitkä aika, kun mm. hOGi ja vaviah tota ajotietokonetta asentelivat. tomi:lta saattaa kyllä löytyä ne vanhatkin threadit. Jos on ennestään jo 11-nappinen, niin silloin homma on "vain" johtojen vetämistä paikasta toiseen. Itse ajotietokoneen lisäksi tarvitaan yksi liitin lisää (18-nappisessa on kaksi liitintä, muissa yksi). Muistaakseni sen koneen saattaa myös joutua re-koodamaan merkkiliikkessä, mutta se tuskin maksaa paljon.
Täältä näkee suunnilleen, mitä tuossa hommassa pitää tehdä. Munkin pitäis tollanen jossain vaiheessa asentaa, kunhan vaan löydän jostain halvalla toimivan koneen. Mulla siis on tuo 11-nappinen tällä hetkellä. Jos olisi joku muu, niin silloin antureita joutuisi tietysti asentelemaan, ja homma vaikeutuu jonkin verran.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Muitelisin lukeneeni vanhemmista topiikeista ko. asiasta jotain tuollaista:"Kun tietokoneen irroittaa (pienessä yksi johtonippu),niin sieltä radion alta pitäisi löytyä toinen nippu (isolle)tietokoneelle valmiina".Tai jotain tuollaista.Korjatkaa jos olen väärässä ja jotka asian tietävät paremmin...
Comment
-
-
Originally posted by pete1981täytyy katsoa jokupäivä jos siellä olis valmiina se johtonippu! kiitoksia tiedoista! ei tolla searchilla nykyään löydy!
Comment
-
-
Luultavasti johtosarjaa ei ole noissa uudemmissakaan valmiina isolle compuutterille jos sitä ei tehtaalta ole tullut autossa kiinni. Eli kannattaa se tietsikan johtonippu ja kaikki anturit ostaa samalla pakettina. sitten eikun kytkiksisä selaamaan ja siihen nippuun löytyy sitten jo liittimet auton omasta johtosarjasta yleensä, mutta ei kaikkia piuhoja joita tarvitaan ole autossa valmiina. Korjatkoon joku jos toista tietoa asiasta..Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Itse vaihdoin onnistuneesti pienen tietokoneen paikalle ison tietokoneen viikko sitten. Ei oo vaikee homma ollenkaan. Neljällä liitoksella mittariston taakse selviää. Kolme noista saa kaappaamalla, mutta yhden uuden pinnin joutuu laittaan mittariston takana olevaan liittimeen. Mulla on kyllä muistiinpanot liitoksista tallessa, että voin laittaa enemmänkin ohjeita tänne, kun vain etsin paperit käsiini.
Yksi ongelma mulle kuitenkin tuli. Ajotietokoneen kulutusmittari ja mittariston kulutusmittari eivät näytä samoja arvoja. Tietokone pitäisi vissiin jotenkin ohjelmoida uudelleen. Tietääkö joku miten se tehdään vai pitääkö tietokonetta käyttää merkkiliikkeessä ja onko ohjelmointi ylipäätään mahdollista?E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
-
Originally posted by jacuItse vaihdoin onnistuneesti pienen tietokoneen paikalle ison tietokoneen viikko sitten. Ei oo vaikee homma ollenkaan. Neljällä liitoksella mittariston taakse selviää. Kolme noista saa kaappaamalla, mutta yhden uuden pinnin joutuu laittaan mittariston takana olevaan liittimeen. Mulla on kyllä muistiinpanot liitoksista tallessa, että voin laittaa enemmänkin ohjeita tänne, kun vain etsin paperit käsiini.
Yksi ongelma mulle kuitenkin tuli. Ajotietokoneen kulutusmittari ja mittariston kulutusmittari eivät näytä samoja arvoja. Tietokone pitäisi vissiin jotenkin ohjelmoida uudelleen. Tietääkö joku miten se tehdään vai pitääkö tietokonetta käyttää merkkiliikkeessä ja onko ohjelmointi ylipäätään mahdollista?
Comment
-
-
No älkää nyt millään s-postilla mitään ohjeita lähetelkö. Muakin kiinnostaa, vaikka en tuota konetta vaihtaisikaan. Ja kyllä mä varmaan joskus vaihdan, kunhan sellaisen jostain saan. Mitäs muuten kannattaa tarkistaa tota konetta ostaessa? Ilmeisesti pikseleillä/pikseliriveillä on taipumusta pimentyä? Minkäslainen ero hintatasossa on saksan- ja englanninkielisten koneiden välillä? Ja tietysti olisi kiva tietää, mitkä koneet menee "heittämällä" mihinkin autoon... esim. olishan se ihan mahdollista että vuosi- ja moottorimallikohtaisia eroja on sopivuudessa. Olikohan esim. jacu:n tietokone 4-sylinterisestä mallista (jos se vaikuttais tohon kulutukseen)?E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Originally posted by LaudNo älkää nyt millään s-postilla mitään ohjeita lähetelkö. Muakin kiinnostaa, vaikka en tuota konetta vaihtaisikaan. Ja kyllä mä varmaan joskus vaihdan, kunhan sellaisen jostain saan. Mitäs muuten kannattaa tarkistaa tota konetta ostaessa? Ilmeisesti pikseleillä/pikseliriveillä on taipumusta pimentyä? Minkäslainen ero hintatasossa on saksan- ja englanninkielisten koneiden välillä? Ja tietysti olisi kiva tietää, mitkä koneet menee "heittämällä" mihinkin autoon... esim. olishan se ihan mahdollista että vuosi- ja moottorimallikohtaisia eroja on sopivuudessa. Olikohan esim. jacu:n tietokone 4-sylinterisestä mallista (jos se vaikuttais tohon kulutukseen)?
Comment
-
-
Tässä vähän ohjeita kytkentöihin:
X16 = valkoinen liitin mittariston takana
X17 = sininen liitin mittariston takana
X1071 = valkoinen liitin obc:n takana (tätä liitintä ei ole valmiina)
Pin5 -> X16 Pin12 (kaappaa liittimestä X16)
Pin6 -> X16 Pin21 (kaappaa liittimestä X16)
Pin7 -> X16 Pin11 (kaappaa liittimestä X16)
Pin8 -> Siirrä X1070-Pin18 tähän
Pin9 -> X17 Pin10 (tähän joutuu tekemään uuden liitoksen, alunperin tyhjä pinni)
Pn13 -> Siirrä X1070-Pin17 tähän
Noilla kytkennöillä saa toimimaan kaikki perustoiminnot. Sitten on mahdollista vielä tehdä lisäkytkentöjä.
X1071
Pin4 -> vilkun viiksi, liitin X32 Pin10 (tämä ei ole siis pakollinen)
Kaikki muut Pinnit liittimestä X1071 voi jättää tyhjiksi.E91 325dA M-Sport -07
ex-E36 325i Sedan M-Sport -93
ex-E30 324td -88
Comment
-
Comment