Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 viat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fasti
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 671
    • FIN

    #46
    Octane-Stylingin kytkin edelleen saapumatta... Piti tulla tällä viikolla kuten viime viikollakin.
    Nyt autoa hiljaa ryömittäessä rupeaa kytkin jo hieman nypyttämään.
    Current
    sigpic

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      #47
      Originally posted by Fasti View Post
      Octane-Stylingin kytkin edelleen saapumatta... Piti tulla tällä viikolla kuten viime viikollakin.
      Nyt autoa hiljaa ryömittäessä rupeaa kytkin jo hieman nypyttämään.
      Katohan ettei syö vauhtipyörää pilalle:think
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • JTMD
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 834
        • Helsinki

        #48
        Noniin... alkoihan se kytkin luistamaan täälläkin. irrottaa kokonaan vasta kun on kerran painanut reilummin kaasua kun on ollut vaihde silmässä jo tovin.

        Eli 3.0 M3 ja 182tkm ajettu.

        Tuonnehan sitten menisi vaihtoon koko setti ja hilut messiin eli kytkin, paineasetelma, painelaakeri, neulalaakeri ja tietääkseni jotain stefoja.

        Kysymys:

        Eli mitkä stefat on syytä uusia ja kun se loota sitten alas otetaan niin mitä siitä pitäisi vielä erityisesti tarkistaa, jotta voin olla 110% varma että kaikki on ok?

        Minulle kun ei kelpaa vain se "fiilis" että kaikki on kunnossa, kaiken on oltava kunnossa niin voimansiirrossa kuin missä tahansa muualla

        Edit:
        Auto ollut suomessa n. vuodesta -96 kesäbiilinä ja n. 1,5v sitten vaihdatin nämä saksaöljyt sieltä laatikosta ja perästä mäkeen, eli autoa ei olla ajeltu pakkasessa vanhoilla kurilla ja nyttenkin auto seisoi lähes koko talven.
        Last edited by JTMD; 28-07-2008, 00:39.
        -10 e93 325i
        -04 e46 320i
        -92 e31 850i 6speed
        -92 e30 325 cab
        -93 e36 M3
        -91 e36 325

        Comment

        • jarci
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 783
          • Sawo

          #49
          Originally posted by JTMD View Post
          Noniin... alkoihan se kytkin luistamaan täälläkin. irrottaa kokonaan vasta kun on kerran painanut reilummin kaasua kun on ollut vaihde silmässä jo tovin.

          Eli 3.0 M3 ja 182tkm ajettu.

          Tuonnehan sitten menisi vaihtoon koko setti ja hilut messiin eli kytkin, paineasetelma, painelaakeri, neulalaakeri ja tietääkseni jotain stefoja.

          Kysymys:

          Eli mitkä stefat on syytä uusia ja kun se loota sitten alas otetaan niin mitä siitä pitäisi vielä erityisesti tarkistaa, jotta voin olla 110% varma että kaikki on ok?

          Minulle kun ei kelpaa vain se "fiilis" että kaikki on kunnossa, kaiken on oltava kunnossa niin voimansiirrossa kuin missä tahansa muualla
          kampuran stefa, vitutaaa jos sieltä öljyt valuu levylle e
          Nykyisin mennään X3 E83

          Comment

          • leppala
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 190
            • järvenpää

            #50
            Originally posted by JTMD View Post
            Noniin... alkoihan se kytkin luistamaan täälläkin. irrottaa kokonaan vasta kun on kerran painanut reilummin kaasua kun on ollut vaihde silmässä jo tovin.

            Eli 3.0 M3 ja 182tkm ajettu.

            Tuonnehan sitten menisi vaihtoon koko setti ja hilut messiin eli kytkin, paineasetelma, painelaakeri, neulalaakeri ja tietääkseni jotain stefoja.

            Kysymys:

            Eli mitkä stefat on syytä uusia ja kun se loota sitten alas otetaan niin mitä siitä pitäisi vielä erityisesti tarkistaa, jotta voin olla 110% varma että kaikki on ok?

            Minulle kun ei kelpaa vain se "fiilis" että kaikki on kunnossa, kaiken on oltava kunnossa niin voimansiirrossa kuin missä tahansa muualla

            Edit:
            Auto ollut suomessa n. vuodesta -96 kesäbiilinä ja n. 1,5v sitten vaihdatin nämä saksaöljyt sieltä laatikosta ja perästä mäkeen, eli autoa ei olla ajeltu pakkasessa vanhoilla kurilla ja nyttenkin auto seisoi lähes koko talven.
            Laatikon takastefa kusi ainakin omassa, eli samallahan sekin sinne menee.

            Comment

            • JTMD
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 834
              • Helsinki

              #51
              jep soitin erääseen liikkeeseen.

              Tässä lista mitä he vaihtaisivat Pahimmassa tapauksessa.

              Kytkinpaketti, Neulalaakeri, Laatikon stefat,
              Vauhtipyörän, Kardaanin keskilaakerin ja rättinivelen.
              Itse vielä laittaisin samaan kasaan vaihdevivuston puslat.

              Kytkinpaketti 440€ joko orkkis tai Sachs
              Vauhtis sen 700€ ja kaikkine muine osineen yht. 1400€ +työt
              -10 e93 325i
              -04 e46 320i
              -92 e31 850i 6speed
              -92 e30 325 cab
              -93 e36 M3
              -91 e36 325

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎