Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS:n ruiskupumpun remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xela
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 141
    • Tampere

    TDS:n ruiskupumpun remontti

    Onko jonkun autoon tehty pumppuremontti, jossa uusitaan akselin stefat ja muut tiivisteet? Kuulin, että keskimäärin 200tkm:n kohdalla Boschin VE pumpusta alkaa stefat olla sinä kunnossa, että pumpun sisäisiä ilmavaivoja rupeaa esiintymään. Oireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista. Ihan vaan sillä kyselen, että mitähän remppa tuli maksamaan. osat ei varmaankaan paljoa mutta se työ.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by xela
    Onko jonkun autoon tehty pumppuremontti, jossa uusitaan akselin stefat ja muut tiivisteet? Kuulin, että keskimäärin 200tkm:n kohdalla Boschin VE pumpusta alkaa stefat olla sinä kunnossa, että pumpun sisäisiä ilmavaivoja rupeaa esiintymään. Oireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista. Ihan vaan sillä kyselen, että mitähän remppa tuli maksamaan. osat ei varmaankaan paljoa mutta se työ.

    pumpun tiivstys maksaa noin 600 ainakin täällä

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      tonnilla tai vähän reilulla uusii koko pumpun nestepäineen päivineen ja nestepääksi tietty 12mm niin saa sitä voimaakin
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Jätit mainitsematta onko sun autossa jotain käynnistysvaikeuksia... mä olen kirjoitelllut tänne foorumille pitkät tarinat noista vakiovioista mitä näissä vanhemmissa TDS:ssä on käynnistymisen suhteen. Nimittäin suutinten paluuputket on järjestään vaihtokunnossa, samaten aika usein neulan liiketunnistimella oleva suutin vuotaa (nelos pytyssä). Ja tarvikeliikkeistä saa takaiskuventtiilejä kympillä jos vuotoa ei löydy...

        Tämä ei tarkoita etteikö pumppu voi olla kulunut ja korjauskunnossa, mutta fakta on että siellä on 10 muuta halvempaa kohtaa tarkistettavana, ennenkuin kannattaa pumppua repiä irti...

        Eli jos auton jättää nokka ylämäkeen, ja sen jälkeen saa startata pitkään, niin jossain on isompi ilmavuoto...
        Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 09:22.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          Originally posted by xela
          Oireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista.

          Originally posted by jpeltoma
          Jätit mainitsematta onko sun autossa jotain käynnistysvaikeuksia...
          Jotta tuota...
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • ajaatine
            Newbiemmer
            • Aug 2003
            • 16

            #6
            Mulla on ilmennyt jo jonkin aikaa seuraavaa ongelmaa (M51 l. TDS -93), joka paheni eilen ja tänään siihen, ettei masiina enää lähtenyt käyntiin eli missäköhän ongelma?

            Eli jo kuukauden parin ajan on ollut ongelmia kylmäkäynnistyksessä saa sahata ja ei meinaa sittenkään lähteä (hehkutulpat?). Nyt sitten eilen illalla akku ei "piisannut" koneen käynnistämiseen ulkona +4 ja lisävirran avulla sain masiinan käyntiin. No tänä aamuna sama homma lämmintä pihalla +4 ja auto ollut johdon päässä, mutta ei käyntiin siltikään....ja akku tyhjäks ja v*****s päälle...

            Lämpimänä kone pelaa kuin unelma - ensi rykäisystä käyntiin jne...

            Olisko kokemuksia missä vika piilee?

            Comment

            • JJP
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 151
              • Kuopio

              #7
              hehkut

              kokeilisin eka vaikka noita hehkutulppia et montako pimeenä??

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                jos tietysti kuumana saa sahata niin kokeile lähteekö paremmin tulille jos otat koneen lämpötunnistimen irti (piuha riittää)

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #9
                  Mahdollisesta ilmavuodosta:Kannattaa tarkistaa ekaksi kun starttailee kylmänä että onko ilmakuplia siinä putkessa suodattimelta pumpulle? Jos on ei pelkkä sahaus tahdo auttaa. Kannattaa antaa systeemin ilmata itsensä. Eli kun virrat laittaa päälle niin tankin pumppu käy n.20 sekkaa. Sitten virrat pois ja taas päälle, pumppu käy jälleen 20s jne. Ilmaa poistuu ja kun muutaman kerran tän on tehnyt voi alkaa starttaileen.

                  ( Toinen juttu. Muggo tossa heitti asiaankuuluvan kommentin :-) ja irrotti sopivasti mun kirjoitukset kappaleesta...Mun silmään ainakin alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti selkeästi PASSIIVISSA. )
                  Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 12:57.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • xela
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 141
                    • Tampere

                    #10
                    Sen verran olen asioista perillä, että perusjutut on kyllä tarkistettu ja korjattu jos tarvetta on ollu. Eli hehkut vaidoin viime kesänä ja sen jälkeen kylmänä on lähtenyt hyvin käyntiin. Sitten vaihdoin suutinten ylivuotoputket, kun ne oli ihan korput. Saatta olla, ettei ne kuitenkaan vuotanu. Paluuputkeen pistin takaiskuventtiilin, pumpulle menevässä pa-putkessa ei ole ilmaa käynnistyksen yhteydessä pitkänkään seisokin =) jälkeen. Dieseliä laite ei kuse mistään ulospäin (suutin med liiketunnistin, pumppu). Eli tällä hetkellä (pieni) ongelma on, että kuumana joutuu sahuuttamaan muutaman sekunnin. Jotenkin vaikuttaa siltä että pummpu ei työnnä ruokaa heti kättelyssä koneeseen. Joku kertoikin, että syynä olisi pumpun sisällä olevat stefat, jotka falskaa. Toinen juttu mitä epäilen voi olla pumpun staattisessa ajoituksessa. Olisko liika myöhäisellä? Kaverin 2.5TDI Volvossa auttoi käynnistysongelmaan, kun ajoitusta käännettin aikaisemmalle. Niin ja oma vessa on E39 -96.
                    Last edited by xela; 13-01-2005, 13:19.

                    Comment

                    • jpeltoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 600
                      • pirkanmaa

                      #11
                      Tosiaan, nyt muistu mieleen... "xela" kirjoitteli joskus aiemmin samasta jutusta toiseen threadiin. Mun 94TDS käyttäytyy ihan samalla tavalla kun se sun kärry(niinku monet muutki TDS:t), kylmänä heti, puolikuumana saa pyöritellä jonku aikaa ja kuumana 2-3s. Ja omastani on nokan ajoitus katottu, pumppua ei ole siirretty. Ajattelin että jos nokan ajoitus on kohdallaan alkup. merkein, niin ei pumppukaan voi olla pielessä. Korjatkoon joku jos olen väärässä...Sinänsä mua ei haittaa toi kuumana pyörittely, tavallinen korollakuski tuskin edes huomais...
                      Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 13:46.
                      __________________________________________________ ________________________
                      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                      Comment

                      • xela
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 141
                        • Tampere

                        #12
                        Joo en muakaan sahuuttaminen nyt hirveästi haittaa. Parilla tutulla on -98 vuodelta samalla konella olevat autot (opel & bmw) ja ne kyllä lähtee puolikuumanakin tosi herkästi käymään. Ja olishan se kiva tietää, että mikä tuon aiheuttaa.

                        Comment

                        • Mauri H.
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 270
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by xela
                          Joo en muakaan sahuuttaminen nyt hirveästi haittaa. Parilla tutulla on -98 vuodelta samalla konella olevat autot (opel & bmw) ja ne kyllä lähtee puolikuumanakin tosi herkästi käymään. Ja olishan se kiva tietää, että mikä tuon aiheuttaa.
                          Homma selviää helposti kun otat ja soitat Mynädieseliin, sieltä saat taatusti ohjeet ja arvion mahdollisesta remontista. Myös muutokset pumppuun onnistuvat mennen tullen, pajalla on niistä "hiukan" kokemuksia.

                          Firmalla on käytössä enää palvelunumero, sen verran kovin siellä puhelin soi etteivät muuten ehdi oikeita hommia hoitamaan:

                          0600-393131
                          F11 530D xDrive

                          Comment

                          • biimer
                            Newbiemmer
                            • Jan 2005
                            • 2

                            #14
                            tds:n pumpun kannen aukaisusta

                            Kuulostaa olevan hyvin yleinen vika toi potentiometrien rikkoontuminen/likaantuminen. Pystyisikö joku kertomaan yksityiskohtaisesti
                            miten niiden puhdistus tapahtuu. Onko siinä ensimmäisen kannen alla liukupinnat jotka kuluvat loppuun/likaantuvat? Voiko lämpötila-anturi likaantua? Saako näitä varaosina?

                            Esim. muutama kuva auttaisi asiaa huomattavasti. Saksalaisella foorumilla olisi tietoa mutta saksan kieli ei taivu

                            Comment

                            • mollii
                              Newbiemmer
                              • Oct 2009
                              • 2
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Ei ittellä vaikuttanu hehkujen vaihto yhtään tuohon käynnistysongelmaan! Tällä hetkellä ongelmia on kosolti eli 4.suutin vuotaa ja pumpun kannen tiiviste vuotaa. Suuttimen tilasin saksasta, mutta pumpun kannen tiivistettä ei uskalla omin päin lähtee räpeltään. Hinta-arvio pumpun korjaukseen n.300€, varoittelivat korjaamolla, että jos pelkästään kannen tiivisteen korjaa niin hetken päästä sielt alkaa yksitellen tiivisteet paukkuun paskaks, et kerralla suosittelivat korjaan kaikki tiivisteet mikä kuulostaa ainakin iha järkevältä vaikkakin liikkessä tietty vetävät kotiinpäin siinäkin et lisää rahaa se niille tuo Pumpustakin sanoivat korjaamolla et on halvempi jos tuon pumpun sinne ettei niiden tarvi purkaa mitään, mutta milläs helvetillä senkin otat pois tuolta kun se vaatii erikoistyökaluja joita on vaan noil dieselkorjaamoilla Ja tuo siirtopumppukin tuottaa kuplia tuonne järjestelmään itselläkin, mutta sitä sanoivat dieselkorjaamolla ettei se vaikuta oikein mihinkään. Ongelma tulee siitä kun pumpun kansi vuotaa paineet pihalle, siitä johtuu sahaamisongelmat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎