Onko jonkun autoon tehty pumppuremontti, jossa uusitaan akselin stefat ja muut tiivisteet? Kuulin, että keskimäärin 200tkm:n kohdalla Boschin VE pumpusta alkaa stefat olla sinä kunnossa, että pumpun sisäisiä ilmavaivoja rupeaa esiintymään. Oireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista. Ihan vaan sillä kyselen, että mitähän remppa tuli maksamaan. osat ei varmaankaan paljoa mutta se työ.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TDS:n ruiskupumpun remontti
Collapse
X
-
Originally posted by xelaOnko jonkun autoon tehty pumppuremontti, jossa uusitaan akselin stefat ja muut tiivisteet? Kuulin, että keskimäärin 200tkm:n kohdalla Boschin VE pumpusta alkaa stefat olla sinä kunnossa, että pumpun sisäisiä ilmavaivoja rupeaa esiintymään. Oireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista. Ihan vaan sillä kyselen, että mitähän remppa tuli maksamaan. osat ei varmaankaan paljoa mutta se työ.
pumpun tiivstys maksaa noin 600 ainakin täällä
-
-
Jätit mainitsematta onko sun autossa jotain käynnistysvaikeuksia... mä olen kirjoitelllut tänne foorumille pitkät tarinat noista vakiovioista mitä näissä vanhemmissa TDS:ssä on käynnistymisen suhteen. Nimittäin suutinten paluuputket on järjestään vaihtokunnossa, samaten aika usein neulan liiketunnistimella oleva suutin vuotaa (nelos pytyssä). Ja tarvikeliikkeistä saa takaiskuventtiilejä kympillä jos vuotoa ei löydy...
Tämä ei tarkoita etteikö pumppu voi olla kulunut ja korjauskunnossa, mutta fakta on että siellä on 10 muuta halvempaa kohtaa tarkistettavana, ennenkuin kannattaa pumppua repiä irti...
Eli jos auton jättää nokka ylämäkeen, ja sen jälkeen saa startata pitkään, niin jossain on isompi ilmavuoto...Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 09:22.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by xelaOireina mm.: kuumakäynnistys vaatii sahuuttamista.
Originally posted by jpeltomaJätit mainitsematta onko sun autossa jotain käynnistysvaikeuksia...-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Mulla on ilmennyt jo jonkin aikaa seuraavaa ongelmaa (M51 l. TDS -93), joka paheni eilen ja tänään siihen, ettei masiina enää lähtenyt käyntiin eli missäköhän ongelma?
Eli jo kuukauden parin ajan on ollut ongelmia kylmäkäynnistyksessä saa sahata ja ei meinaa sittenkään lähteä (hehkutulpat?). Nyt sitten eilen illalla akku ei "piisannut" koneen käynnistämiseen ulkona +4 ja lisävirran avulla sain masiinan käyntiin. No tänä aamuna sama homma lämmintä pihalla +4 ja auto ollut johdon päässä, mutta ei käyntiin siltikään....ja akku tyhjäks ja v*****s päälle...
Lämpimänä kone pelaa kuin unelma - ensi rykäisystä käyntiin jne...
Olisko kokemuksia missä vika piilee?
Comment
-
-
Mahdollisesta ilmavuodosta:Kannattaa tarkistaa ekaksi kun starttailee kylmänä että onko ilmakuplia siinä putkessa suodattimelta pumpulle? Jos on ei pelkkä sahaus tahdo auttaa. Kannattaa antaa systeemin ilmata itsensä. Eli kun virrat laittaa päälle niin tankin pumppu käy n.20 sekkaa. Sitten virrat pois ja taas päälle, pumppu käy jälleen 20s jne. Ilmaa poistuu ja kun muutaman kerran tän on tehnyt voi alkaa starttaileen.
( Toinen juttu. Muggo tossa heitti asiaankuuluvan kommentin :-) ja irrotti sopivasti mun kirjoitukset kappaleesta...Mun silmään ainakin alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti selkeästi PASSIIVISSA. )Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 12:57.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Sen verran olen asioista perillä, että perusjutut on kyllä tarkistettu ja korjattu jos tarvetta on ollu. Eli hehkut vaidoin viime kesänä ja sen jälkeen kylmänä on lähtenyt hyvin käyntiin. Sitten vaihdoin suutinten ylivuotoputket, kun ne oli ihan korput. Saatta olla, ettei ne kuitenkaan vuotanu. Paluuputkeen pistin takaiskuventtiilin, pumpulle menevässä pa-putkessa ei ole ilmaa käynnistyksen yhteydessä pitkänkään seisokin =) jälkeen. Dieseliä laite ei kuse mistään ulospäin (suutin med liiketunnistin, pumppu). Eli tällä hetkellä (pieni) ongelma on, että kuumana joutuu sahuuttamaan muutaman sekunnin. Jotenkin vaikuttaa siltä että pummpu ei työnnä ruokaa heti kättelyssä koneeseen. Joku kertoikin, että syynä olisi pumpun sisällä olevat stefat, jotka falskaa. Toinen juttu mitä epäilen voi olla pumpun staattisessa ajoituksessa. Olisko liika myöhäisellä? Kaverin 2.5TDI Volvossa auttoi käynnistysongelmaan, kun ajoitusta käännettin aikaisemmalle. Niin ja oma vessa on E39 -96.Last edited by xela; 13-01-2005, 13:19.
Comment
-
-
Tosiaan, nyt muistu mieleen... "xela" kirjoitteli joskus aiemmin samasta jutusta toiseen threadiin. Mun 94TDS käyttäytyy ihan samalla tavalla kun se sun kärry(niinku monet muutki TDS:t), kylmänä heti, puolikuumana saa pyöritellä jonku aikaa ja kuumana 2-3s. Ja omastani on nokan ajoitus katottu, pumppua ei ole siirretty. Ajattelin että jos nokan ajoitus on kohdallaan alkup. merkein, niin ei pumppukaan voi olla pielessä. Korjatkoon joku jos olen väärässä...Sinänsä mua ei haittaa toi kuumana pyörittely, tavallinen korollakuski tuskin edes huomais...Last edited by jpeltoma; 13-01-2005, 13:46.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by xelaJoo en muakaan sahuuttaminen nyt hirveästi haittaa. Parilla tutulla on -98 vuodelta samalla konella olevat autot (opel & bmw) ja ne kyllä lähtee puolikuumanakin tosi herkästi käymään. Ja olishan se kiva tietää, että mikä tuon aiheuttaa.
Firmalla on käytössä enää palvelunumero, sen verran kovin siellä puhelin soi etteivät muuten ehdi oikeita hommia hoitamaan:
0600-393131F11 530D xDrive
Comment
-
-
tds:n pumpun kannen aukaisusta
Kuulostaa olevan hyvin yleinen vika toi potentiometrien rikkoontuminen/likaantuminen. Pystyisikö joku kertomaan yksityiskohtaisesti
miten niiden puhdistus tapahtuu. Onko siinä ensimmäisen kannen alla liukupinnat jotka kuluvat loppuun/likaantuvat? Voiko lämpötila-anturi likaantua? Saako näitä varaosina?
Esim. muutama kuva auttaisi asiaa huomattavasti. Saksalaisella foorumilla olisi tietoa mutta saksan kieli ei taivu
Comment
-
-
Ei ittellä vaikuttanu hehkujen vaihto yhtään tuohon käynnistysongelmaan! Tällä hetkellä ongelmia on kosolti eli 4.suutin vuotaa ja pumpun kannen tiiviste vuotaa. Suuttimen tilasin saksasta, mutta pumpun kannen tiivistettä ei uskalla omin päin lähtee räpeltään. Hinta-arvio pumpun korjaukseen n.300€, varoittelivat korjaamolla, että jos pelkästään kannen tiivisteen korjaa niin hetken päästä sielt alkaa yksitellen tiivisteet paukkuun paskaks, et kerralla suosittelivat korjaan kaikki tiivisteet mikä kuulostaa ainakin iha järkevältä vaikkakin liikkessä tietty vetävät kotiinpäin siinäkin et lisää rahaa se niille tuoPumpustakin sanoivat korjaamolla et on halvempi jos tuon pumpun sinne ettei niiden tarvi purkaa mitään, mutta milläs helvetillä senkin otat pois tuolta kun se vaatii erikoistyökaluja joita on vaan noil dieselkorjaamoilla
Ja tuo siirtopumppukin tuottaa kuplia tuonne järjestelmään itselläkin, mutta sitä sanoivat dieselkorjaamolla ettei se vaikuta oikein mihinkään. Ongelma tulee siitä kun pumpun kansi vuotaa paineet pihalle, siitä johtuu sahaamisongelmat.
Comment
-
Comment