Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huonosti pyyhkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JamBBa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 362
    • Vantaa

    Huonosti pyyhkii

    Eli E34 pyyhkijäprobleemaa. Kuskin sulka hyppii paluumatkallaan ja jättää lasin just näkökentästä sotkuseks. Sulat on uudet. Tossahan on joku säätösysteemi kuskin puoleisessa sulassa...?
    Say NO to signatures!
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    sulka ei oo 90 asteen kulmassa lasiin nähden vaan menee niinko vastakarvaan..
    en tiä sit muuta säätökeinoa ku väkivalloin pikkusen kääntää.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #3
      Oliko vanhoilla pyyhkimillä sama juttu..... Onko siinä varmasti oikeat sovituspalat että pyyhkijät tulee just jämptisti kiinni eikä pääse "nitkumaan". Onko pyyhkijän varsi varmasti suora eikä kiero...
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Kannattaa myös tarkistaa että onko se pyyhkijän varsi yleensäkkään kunnolla kiinni.
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • 535_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 221
          • Masku

          #5
          Juuri siinä kuskinpuoleisessa sulassahan on säätö sille kuinka kovaa se painaa lasia vasten, itse juuri kiristin sitä kun sulka ei painanut tarpeeksi kovaa ja lasiin jäi raitoja uudellakin sulalla. Sinulla se voi vaatia pienempää painetta jos sulka kerran hyppii kuivalla lasilla.
          JK. Tulipa iso kuva mutta olkoon....
          Attached Files

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Tuon ADV:n perussäätö on siinä kun säätöruuvi juuri ottaa kiinni siihen "työntötankoon".
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • JamBBa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 362
              • Vantaa

              #7
              Vanhoilla sulilla teki ihan samaa, sen takia vaihdoin sulat. Nyt on boschin sulat sopivilla klipseillä kiinni, eli ei ole siinä löysää. Varresta ei ainakaan silmämääräisesti osaa sanoa että se kiero olis. Mut täytyypä aluks tarkastaa toi säätö ja vähän hienosäätölekaa varrelle, jos kireyssäätö ei auta...
              Say NO to signatures!

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Tossa E34:ssä saattaa olla hieman erilainen toi säätö, mutta omassa E38:ssa tein säädöt just ohjeiden mukaan, eli muistaakseni 1.3mm pitää rakotulkilla mitata varren ja sen säädettävän osan välistä ja silloin ruuvi on oikeella kireydellä. Jos se varsi ei oo 90 asteen kulmassa, niin sitä pitää TIS:nkin mukaan kääntää (esim. kaksilla pihdeillä). Eli se on normaalia penarisäätöä.

                Mulla on muuten ehkä suomen ainut ite tehty reiällä varustettu torx-avain E38:n pyyhkijöidensäätötyökalu jos joku sattuu tarviimaan
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎