Olen tässä miettinyt auton vaihtoa.. Olen todella kiinnostunut E36 mallista. 318is malli kiinnostaisi erityisesti.. Mutta kertokaas mitä kannattaa ottaa huomioon kyseisissä malleissa, kun menee autoa katsomaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hei kaikki..(318iS kysmyksiä)
Collapse
X
-
No terve!
Näemmä ensimmäinen postaus tälle foorumille. Ainakin tuossa otsikon laadinnassa on hieman hiomoista. Mitä itse aiheeseen tulee, niin searchilla pitäisi löytyä aika paljon infoa. 318iS on kai perusluotettava kampe, jossa ei juuri heikkoja kohtia ole. E36 korista löytyy juttua todella paljon.
-
-
Jotta nyt ei menis ihan tylyttämiseksi.. niin jotain juttuja mitä tulee mieleen koeajon kannalta:
- Kolinat (etutuennat), eli ajele jossain muuallakin kuin tasaisella
- Tärinät ratissa mutkissa/jarruttaessa
- Kokeile koko kierroslukualue ettei nyi ja kulutusmittarin neula ei heilu tasaisella kaasulla eri kierroksilla (mahd. lambda viat?)
Comment
-
-
Originally posted by jouskari318isJotta nyt ei menis ihan tylyttämiseksi.. niin jotain juttuja mitä tulee mieleen koeajon kannalta:
- Kolinat (etutuennat), eli ajele jossain muuallakin kuin tasaisella
- Tärinät ratissa mutkissa/jarruttaessa
- Kokeile koko kierroslukualue ettei nyi ja kulutusmittarin neula ei heilu tasaisella kaasulla eri kierroksilla (mahd. lambda viat?)
Comment
-
-
Nyt topikin otsikko palvelee kysyjää ja vastaajiakin enemmän.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Periaatteessa samat perussäänöt koskee tätäkin autoa.
Kokeile siis että kaikki sähkölaitteet toimivat (ilmeisesti Coupe korimallina) joten varsinkin kattoluukku, ikkunat (kun suljet oven, ikkuna nousee n. 2cm), yms.
Jos mahdollista, anna hieman kenkää koneelle esim. motarilla ja tutkaile käyttäytymistä / koneen ääntä. Tiedä mitä tähän sanoisi muuta. Periaatteessa samat hommat kuin ostaisit ihan mitä muutakin autoa.. Itsellä ei ole ollut omassa E36 318iS Coupessa mitään ongelmaa.. ja ihan tyytyväinen olen ollut ostokseen.:think
Comment
-
-
-95 318iS ja ihan tyytyväinen olen ollut, tässä pari juttua joita on tullut:
- pissapojan takaiskuventtiilit (4e/kpl) piti vaihtaa kun lopettivat päästämästä nestettä läpi
- lasin nostomekanismi ei aina toiminut koska kytkin, joka huomaa oven auki/kiinniasennon, oli kulunut niin että se ei painunut tarpeeksi pohjaan-> korjattu liimaamalla kytkimen päälle lisää muovia
Comment
-
-
Originally posted by jouskari318is- pissapojan takaiskuventtiilit (4e/kpl) piti vaihtaa kun lopettivat päästämästä nestettä läpi
Mulla on 318iS Coupe -93 ja tyytyväinen oon ollu. Ainoastaan kuluvaa osaa on vaihdettu: etuiskarit, taakse isot tukivarren puslat, akku ja polttimoita sinne tänne. Mulla ei oo vielä ollu mitään sellasia "oikeita vikoja". Mutta ei kait se auton tarkastaminen ostotilanteessa oo yhtään erilaista kuin muidenkaan autojen. Kaikkihan sieltä pitää yrittää katella läpi. Ennen kuin ostinomani niin luin aika paljon tätä palstaa rekisteröitymättömänä ja löysin paljon tietoa. Auttoi kyllä auton ostossa.E61 525d LCI
Comment
-
-
Takaiskuventtiileistä
Nuo pissapojan takaiskuventtiilit sijaitsee konepellissä sen äänieristeen alla, eli jos niitä haluaa vaihtaa niin alaosasta eriste irti ja sieltä ne venttiilit paljastuu, ovat suoraan kiinni suuttimissa. Kokeilin miten toimii ilman venttiiliä, nestettä tulee epätasaisesti (ilman venttiiliä olevasta paljon enemmän), sekä ilman venttiiliä pumppu joutuu pumppaamaan vähän aikaa ennenkuin nestettä tulee, eli ihan tarpeelliset osat.
Comment
-
-
Kattele kunnolla,ettei autossa ole (piilossakaan olevaa,esim.mattojen alla)ruostetta.Jokunen aika sitten oli kysely täällä E36:n ruostumisesta.Silloin tuntui vastauksista päätellen,että ko.korimalli ruostuu lähes puskurimuoveja myöten.Se on humpuukia,mutta kannattaa kuitenkin ruosteiset ja "paikkamaalatut" kiertää kaukaa.
Sitten tietysti normaali tarkastus kaikille toiminnoille ja laitteille.Tekniikan testaus koeajolla yms.yms.Kaikki mitä normaaliin auton ostoon kuuluu.Last edited by Heguli 31; 14-01-2005, 16:28.
Comment
-
-
- Kattoluukun toiminta
- Sivulasit, tippuu n. 2 cm ovea avattaessa(nousee ylös saman verran suljettaessa..)
- Etupään kolinat ja vetely urissa. Saattaa tietää alapallojen sekä puslien uusimista. Mahdollisesti myös taka-akselin tuennan puslat jos tuntuu et keula on eriparia perän kanssa.
- Oven alareunat, takaluukun alareuna ja helmojen saumat ruosteesta
- Kone ei ole mikään kaikkein hiljaisin joten sen roklutusta ei kannata säikähtää
- Kannattaa tarkastaa myös jarrulevyjen kunto, ovat usein kierot
- Paikallaan käyttää ja etsiä resonointiääniä 1000-1200 rpm tienoilla jos kuuluu räminää niin todennäköisesti on katin ulkokuori ratkeamassa/ratkennut irti
+ Normaalit kohteet käytettyä autoa ostettaessa
p.s. Omalla 92' 318iS coupella taivallettu pian kaksi vuotta ja n. 40 tkm ja tyytyväinen olen ollut autoon. Ainoa puute on ettei ole automaatti. Tähän mennessä on 85 % autoista ollut automaatteja ja seuraava tulee myös olemaan...Mini Countryman PHEV 2018
-
ex. Primera 05
ex.E36 318iS coupe ´92
Comment
-
Comment