Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e38 750i käy 6 syl...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    Originally posted by Gemmi View Post
    jos paljon pelkkää nurkka/pätkä ajoo nii periaatteessa voi aiheuttaa, kun ei kerkiä kunnolla latautuun missään vaiheessa:think. Huonolla akulla ku ei jytky riitä välttämättä kaikille mukeille:think. Ja tosiaan kun miettii paljon sielä on sähkölaitteita perässä, nii loogisesti ei pois suljettu vaihtoehto:think.
    Ensin se kyllä alkaa sulkemaan muita sähkölaitteita pois käytöstä ennen moottoria, joten aika pienenä mahdollisuutena pitäisin. Käsittääkseni auto on muuten toiminut ok. Jos se akku vaikuttaa tuolla tavalla ekana pudottaen toisen ECU:n alas, niin kyllä siellä sitten on jotain muutakin vikaa.

    Jos nyt pitää alkaa jotain arvailemaan, niin sieltä voi olla esim jakajan kannesta keskielektrodi napsahtanut, puola paskana, kaasuläppäkotelossa joku vika, kaasuläppäkotelo jumittaa, oikean lohkon tietokone romuna, IMM paskana, johtosarjassa oikari jne jne.

    Kaikki yllämainitut voi aiheuttaa lohkon pimenemisen.
    Kaikkien yllämainittujen myötä toinen puoli toimii edelleen.
    Ja mitään noista ei voi diagnosoida etänä. Voi auttaa toki, mutta ilman koodeja sekään ei onnistu.

    Sen verran voi auttaa, että kampuran tai nokan tunnistin se ei ole eikä myöskään pa-pumppu, koska ne vaikuttavat yhteisesti molempiin puoliskoihin.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • pattebmw
      Banned
      • Oct 2013
      • 51
      • Lohja

      #17
      Paljonko noi akun lukemat pitäis olla heti kun auton sammuttaa ajon jälkeen?

      kun auto skipannu ton toisen puolen niin pitääkö se käydä piuhanpäässä kuittaamassa että alkaa taas toimii normaalisti mikäli vika olisi akussa ? Vai kuittautuuko itsestään?
      Last edited by pattebmw; 26-11-2013, 19:35.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #18
        Originally posted by pattebmw View Post
        Paljonko noi akun lukemat pitäis olla heti kun auton sammuttaa ajon jälkeen?

        kun auto skipannu ton toisen puolen niin pitääkö se käydä piuhanpäässä kuittaamassa että alkaa taas toimii normaalisti mikäli vika olisi akussa ? Vai kuittautuuko itsestään?
        jos akussa olisi Se vika niin tilanne korjautuisi heti akun vaihdon jälkee. E38 ei kaipaa resettiä siltä osin. Kyllähän siellä Se n 12V pitäis olla.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • pattebmw
          Banned
          • Oct 2013
          • 51
          • Lohja

          #19
          Hermoromahdus...:( löytyykö 750 experttiä lohjan alueelta joka haluis tulla kurkkaa? Tänään vaihdan vielä tulpat...

          Comment

          • pattebmw
            Banned
            • Oct 2013
            • 51
            • Lohja

            #20
            Tulpat vaihdettu, ei apua:(

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #21
              luetuta nyt he*vetti ne vikakoodit, vaikka Nummelan autorepairissa jos et muuta keksi. Siellä on mesuna Voitto, joka kyllä tuntee noiden 12-mukisten sielunelämän.

              Saat nimittäin tolla tavalla arpomalla vaihtaa puoli autoa ilman että vika löytyy.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • pattebmw
                Banned
                • Oct 2013
                • 51
                • Lohja

                #22
                Huomasin että aina kun auton sammuttaa niin mittaristossa välähtää cruisen vihreä valo...

                koitin ottaa auton käydessä " pimeän puolen " ilmamäärämittarin liittimen irti jolloin ei vaikutusta, otin saman puolen kaasuläppäkotelon piuhan irti jolloin alko läppä raksuttaa.
                Last edited by pattebmw; 27-11-2013, 23:06.

                Comment

                • pattebmw
                  Banned
                  • Oct 2013
                  • 51
                  • Lohja

                  #23
                  Tänään käyty testerissä nummelassa ja "voitto" sanoi että toisen puolen moottoriboxiin ei pääse testerillä käsiks. Eli nähtävästi joku johto poikki-hapettumaa- boxi entinen:( onko jollain ollut samaa ongelmaa? Mistä kannattais lähtee etsii vikaa:((

                  taisi mainita että molemille omat releet, missä ja mitkähöhän releet ovat?

                  Comment

                  • pattebmw
                    Banned
                    • Oct 2013
                    • 51
                    • Lohja

                    #24
                    Tuossa vielä tuo vikakoodi lista
                    Attached Files

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #25
                      Eli tuo lista on EML:stä, oletettavasti myöskään siitä moottorinohjausboksista johon tolla launchilla pääsi, ei löytynyt koodeja?

                      Ja se, ettei tuolla mustalla salkulla päässyt toiseen ohjausboksin kiinni, ei hirveästi nyt yllätä. Minkä ikäinen auto on kyseessä?
                      Alkupään vehkeissä (94) on ollut hitusen vaikeuksia ainakin mulla, noin 8/95 alkaen on mulla onnistunut kunnolla lukeminen, mutta pitää olla DME 5.2 vasen/oikea -softat ja 9/98 alkaen DME 5.21 Vasen/Oikea -softat.
                      Ja sitten vielä tuo EML softa.

                      Joka tapauksessa kyllähän tuo viittaa vahvasti sinne kaasuläppäkoteloon, ja tarkemmin ottaen just siihen mustaan mötikkään jota et saanut irti.
                      Käytännössä on tullut kaasuläppäkotelon potikalta kaikki mahdolliset signaalin vikakoodit, eli ei mahda enää tietää maailmanmenosta tuo värkki paljoakaan. Ikävämpää on se, että myös toinen puoli on antanut yhden vikakoodin...

                      Oletko kokeillut vaihtaa kaasuläppäkoteloita päittäin, siirtyykö vika? Jos siirtyy, niin ongelman lähde on selvä. Jos ei siirry, niin sitten johtoja pitkin kohti ECU:a.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • pattebmw
                        Banned
                        • Oct 2013
                        • 51
                        • Lohja

                        #26
                        Jos joku tietää jonkuun joka ymmärtäis asian päälle ja haluis tulla kurkkaa lohjalta niin ilmoittakaa ihmeessä 0409688109

                        Comment

                        • pattebmw
                          Banned
                          • Oct 2013
                          • 51
                          • Lohja

                          #27
                          Vm 96

                          Comment

                          • pattebmw
                            Banned
                            • Oct 2013
                            • 51
                            • Lohja

                            #28
                            Taitaa olla puola.. löytyykö keltään?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #29
                              Originally posted by pattebmw View Post
                              Taitaa olla puola.. löytyykö keltään?
                              onhan se mahdollista, tosin sen vikakoodit näkyy vasta ECU:sta, ja niitähän ei nyt sitten ole luettu.

                              Nuo kaasuläpän potikan vikakoodit toki voi olla tulleet siitä kun hotswappina irroittelit liittimet.

                              pahan hintainen ei tuo puola ole, 40€ schmiedmannilla ja jopa suomen varastossa heti hyllyssä
                              Sytytyspuola - 12137599219, 12 13 7 599 219, 7599219, 12137599219 - Sopii malleihin: E38
                              Last edited by BeamR; 30-11-2013, 20:26.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • pattebmw
                                Banned
                                • Oct 2013
                                • 51
                                • Lohja

                                #30
                                Vika selvinnyt! Vika oli puolassa, pissapojan säiliö vuotanut suraan puolan päälle:( SUUR KIITOS KAIKILLE JOTKA AUTTANEET SELVITTÄMÄÄN PROBLEEMAA , varsinkin Beamr ja Supa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎